Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بهروز نعمتی اظهار کرد: به اعتقاد من سقوط قیمت نفت کار ناجوانمردانه‌ای بود که آمریکا انجام داد، درست است که این اقدام را به گردن روسیه انداختند و انتقادهای زیادی به این کشور وارد است، اما پشت صحنه این کار آمریکایی‌ها بودند و این یک توطئه آمریکایی بود و به نظر من روس‌ها نیز در این زمینه بازی خوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکایی‌ها عربستان را تشویق می‌کنند که در اوپک حضور داشته باشد و نفت را با تمام قدرت عرضه کند و یک بشکه در روز هم آن را کاهش ندهد که این بیشتر فشار به ایران است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر تحریم‌ها بر مقابله ایران با بحران کرونا نیز گفت: واقعیت این است که با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد و بخش درمان هم با آن مواجه است پزشکان ما شبانه‌روز زحمت می‌کشند ولی از امکاناتی که باید در اختیار داشته باشند محروم هستند که نشان می‌دهد بخشی از تحریم‌ها اثرگذار بوده است.

نعمتی ادامه داد: در شرایط فعلی اعتمادی وجود ندارد که آمریکایی‌ها یا اروپایی‌ها به ایران کمک کنند. موضوع وام ۵ میلیارد دلاری ایران از صندوق بین‌المللی پول که بحث آن مطرح است نیز به نظر من منتی به کشور ما نیست؛ زیرا دو میلیارد دلار سپرده گذاری ایران در این صندوق است و این حق طبیعی ماست. به نظر می‌رسد اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بیشتر به دنبال یک شو هستند مثل پزشکان بدون مرز تا کمک واقعی.

وی با بیان اینکه چینی‌ها بیشترین کمک را به ایران در مقابله با کرونا کرده‌اند، اضافه کرد: حتی روسیه هم کمک چندانی به ایران در مقابله با کرونا نکرده است، در بحث های بشردوستانه نیز نه تنها اروپا و آمریکا کمک نکردند بلکه سنگ‌اندازی کردند از جمله ایرانیان مقیم کانادا و آمریکا به دنبال ارسال کمک به ایران بودند اما امکان این کار را پیدا نکردند و جلوی آنها را گرفتند و در مجموع با توجه به فضایی که همه کشورها گرفتار آن هستند بعید می‌دانم که آمریکا اجازه دهد کشورهای دیگر و یا هموطنان ایرانی خارج از کشور بتوانند کمک‌هایی را به ایران داشته باشند.

نعمتی گفت: واقعیت این است که در بخش دارو تلاش‌های زیادی برای ایجاد خوداتکایی صورت گرفته، اما گاهی هم این توانایی وجود ندارد. در شرایط فعلی هم شاهدیم که عملا تحریم‌ها بر دارو و نهاده‌های دامی اثرگذار است. اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند تحریم‌ها شامل غذا و دارو نمی‌شود نیز دروغی بیش نیست؛ چرا که وقتی جابجایی پول انجام نمی‌شود و پول‌های ایران بلوکه شده عملا تحریم‌ اثر خود را در همه حوزه‌ها خواهد گذاشت.

کد خبر 496686 برچسب‌ها قیمت نفت و گاز مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت و گاز مجلس شورای اسلامی آمریکایی ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۲۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه به اصطلاح واسطه‌های تجاری نیروهای انصارالله یمن، نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان اعمال کرده است.

در این بیانیه آمده است که تحریم‌های مذکور شامل شش نهاد، یک فرد و ۲ نفتکش می‌شود که حوزه فعالیت آن ها و یا محل ثبت فعالیت آن ها در هند، ویتنام، لبنان، کویت و لیبریا است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده است که مجموعه افراد و نهادهای ذکر شده در تسهیل تبادل محموله‌ها و معاملات مالی دخیل بوده‌اند.

این وزارت خانه اضافه کرد که ۱۱ شخص و نهادی که از نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه از طریق تسهیل تبادلات مالی حمایت می‌کنند نیز تحریم کرده است.

کد خبر 6063123

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • سقوط قیمت طلا / آخرین قیمت‌ها از بازار طلا ۶ فروردین ۱۴۰۳
  • حق روزبه را خوردند/ بازیکنان باتجربه تا ابد در تیم ملی نمی‌مانند!