Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اهمیت تداوم تحقیقات در حوزه مبارزه با کرونا گفت: پژوهش‌های بنیادین در حوزه تهدیدات احتمالی بیولوژیک یکی از اولویت‌ها و نیازهای راهبردی نیروهای مسلح است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

به گزارش گروه سیاسی برنا،  نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح به ریاست سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و روسای دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولان واحدهای تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار باقری در این نشست با اشاره به اهمیت تداوم تحقیقات و تلاش در حوزه مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: پژوهش‌های بنیادین در حوزه تهدیدات احتمالی بیولوژیک یکی از اولویت‌ها و نیازهای راهبردی نیروهای مسلح است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشیم.
وی ادامه داد: امروز به یاری خداوند و با تلاش و همت مجموعه نیروهای مسلح در حوزه تحقیق و پژوهش، کشور از متن تهدید و بحران ناشی از این پدیده زیستی، فرصت‌های مهم و راهبردی را در دستیابی به الگوها، ابزارها و ظرفیت‌ها لازم برای دفاع موثر و موفق در برابر تهاجمات احتمالی بیولوژیک ایجاد کرده است که این موضوع همزمان با اقدامات پیشگیری و مقابله با کرونا در حال انجام است و در این مدت کوتاه نیز پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه حاصل شده است.
 در این نشست گزارشی از پروژه‌های تحقیقاتی در دست اقدام سازمان‌های نیروهای مسلح با تمرکز بر نیازهای مقابله با ویروس کرونا ارائه شد.
 تعدادی از دانشمندان و نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان بخش ملی نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف محافظت و پیشگیری و تشخیص بیماری کرونا ارائه کردند.
همچنین با حضور دریادار دوم ستاد «فرهاد امیری» رئیس رسته آموزش و تحقیقات وزارت دفاع و سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمد عزیزی دلشاد» رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح از کیت تشخیص ویروس کرونا رونمایی شد. این کیت‌ها از قابلیت شناسایی ژنوم‌های رایج دنیا، قابلیت رفع آلودگی سازگار با محیط زیست و سلامت انسانی برخوردار است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قرارگاه امام رضا پژوهشگاه بنیادین نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان

سرپرست اجرایی اولین کنگره پژوهش و فناوری گفت: در این کنگره،۵۵۰ خلاصه مقاله از دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شد که از این تعداد۲۸۴ مقاله پذیرفته شد.

افسانه یکدانه افزود: از این تعداد،۲۴۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۴۰ مقاله در قالب پوستر در این کنگره پژوهشی یک روزه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه شد.

او اضافه کرد: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هوش مصنوعی، مسائل زیست محیطی همچنین پیشگیری و بهداشت مهمترین مباحث از ۱۵ محور اولین کنگره پژوهش و فناوری است.

یکدانه ادامه داد: خلاصه ۲۴ مقاله برتر این کنگره در مجله‌های معتبر چاپ خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم با اشاره به جمعیت ۱۱ هزار نفری این دانشگاه گفت: حمایت از پژوهشگران و فناوران در اولویت برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

غلامرضا عسگری افزود: تشکیل کارگاه‌های آموزشی، مدارس تحقیقاتی، هسته‌های فناوری و مراکز رشد همچنین حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی از جمله این برنامه هاست.

در اولین کنگره پژوهش و فناوری، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، کاشان، شهید صدوقی یزد (۶ هزار دانشجویی) و شهرکرد به عنوان منطقه ۷ آمایشی کشور، دستاورد‌های تحقیقاتی خود را به نمایش گذاشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • معاون وزیر دفاع روسیه: نیروهای مسلح ایران، آمادگی و قاطعیت خود را ثابت کردند
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • قدردانی وزیر دفاع از حمایت‌های راهبردی رئیس‌جمهور در عملیات «وعده صادق»
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • ارتش در حوزه‌های مختلف همواره در کنار مردم بوده است
  • تلاش ارتش در حوزه خودکفایی و ارتقا امنیت کشور ستودنی است
  • ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است