Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا خسرو عمرانی روز سه‌شنبه اعلام کرد: در عملیات مبارزه با با آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر ۶۰ اکیپ سم‌پاشی، ردیابی و پایش مشارکت دارند.

وی بیان کرد: اکیپ‌های ردیابی و پایش بلافاصله گزارش ریزش ملخ و یا خروج پوره‌ها را اعلام می‌کنند و مبارزه با ملخ‌های بالدار و پوره‌ها به صورت شیمیایی و با دسته‌های تخم در سطح‌های محدود به صورت مکانیکی و تخریب کانون‌های تخم‌ریزی انحام شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمرانی اظهار داشت: همچنین با خروج پوره‌ها درسال جاری نیز بلافاصله عملیات مبارزه در عرصه‌های استان بوشهر آغاز شد طوریکه در زمان حاضر  ۱۱۰ عدد دستگاه سمپاش آماده بکار در این استان وجود دارد و با دهیاری‌ها و شوراها هماهنگی شده در عملیات مبارزه و سمپاشی شرکت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: در زمان حاضر انواع سمپاش پشتی اتمایزر، پشت تراکتوری، فرغونی، زنبه‌ای توربولاینر،  ULV و هواپیما آماده هستند و سموم مورد نیاز نیز تامین شده‌است.

وی یادآور شد: دسته‌های ملخ مهاجم از اول اسفند ماه جاری وارد این استان شدند و ۹ شهرستان استان به غیر از دیلم را درگیر کرد و علاوه بر ۲۵ کانون آلوده سال جاری ۳۰ کانون آلوده از سال گذشته نیز وجود دارد که میزان مبارزه در سطح گسترده‌تری انجام می‌شود و با گرم شدن هوا کانون‌های سال گذشته زودتر فعال می‌شوند.

وی یادآور شد: با توجه به مبارزه صورت گرفته با آفت ملخ صحرایی تاکنون این آفت به مزارع و باغ‌های استان بوشهر خسارتی وارد نکرده‌است.

پیش‌بینی جهانی این است که دسته‌های جدید ملخ از شمال آفریقا و شبه‌جزیره عربستان وارد کشور و استان بوشهر خواهد شد که میزان آنها سه برابر سال پیش است و تا چهار سال آینده درگیر مبارزه با ملخ خواهیم بود.

کد خبر 496698 برچسب‌ها استان بوشهر کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر کشاورزی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید

رسول سعیدیان معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: گندم‌کاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های‌هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع کردند و تاکنون ۱۱ هزار هکتار از مزارع گندم دیم و ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزار گندم آبی را علیه آن سم‌پاشی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: کشاورزان باید حین مبارزه با علف‌های‌هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهادکشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های‌هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد ادامه داد: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سم‌پاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهادکشاورزی انجام خواهد شد.

سعیدیان با اشاره به بازدید‌های دوره‌ای کارشناسان جهادکشاورزی از مزارع این شهرستان، افزود: ارائه راهکار‌هایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های‌هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری بیش از ۵۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت، گفت: از این میزان ۴۵ هزار هکتار به مزارع دیم گندم و ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به گندم آبی اختصاص یافته است.

وی به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم موردنیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سم‌پاشی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • بوشهر ظرفیت خواهرخواندگی با یکی از شهرهای تاجیکستان را دارد
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • چهره‌های برتر هنر انقلاب استان بوشهر معرفی شدند
  • رژه نیرو‌های مسلح استان بوشهر در روز ارتش
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد
  • نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران از قوی‌ترین نیروهای مسلح جهان است
  • خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد