Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@10:45:57 GMT

دولت در دو جبهه با کرونا و تحریم‌ها در حال جنگ است

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۲۶۷۶

دولت در دو جبهه با کرونا و تحریم‌ها در حال جنگ است

ایسنا/مازندران وزیر معین ستاد مقابله با کرونا در مازندران با اشاره به اقداماتی که دولت در حوزه مبارزه با ویروس کرونا انجام داده است، گفت: دولت همزمان با جنگ ویروس کرونا با تحریم‌های ظالمانه نیز در حال جنگ است.

محمدجواد آذری جهرمی در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا که به‌صورت ویدئو کنفرانس عصر روز گذشته دوشنبه ۱۱ فروردین ماه برگزار شد، اظهار کرد: تدبیر تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا توسط مقام معظم رهبری تدبیر مناسبی  است که تمام دستگاه‌ها را در زیر یک چتر واحد جمع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برای تأمین نیازمندی‌های ضروری مردم کمبودی نداریم در حالی که در کشورهای مختلف شاهد کمبود اقلام ضروری مردم در این روزها بودیم.

وزیر معین ستاد مقابله با کرونا در مازندران با اشاره به اینکه در روزهای نخست شناسایی این ویروس در اقلامی مانند ماسک و مواد ضد عفونی کننده مشکلاتی وجود داشت، گفت: با همدلی و حرکت جهادی کمبودهای اولیه برای کالاها و مواد حفاظتی برطرف شده و هم اکنون در بیمارستان‌های استان مازندران تا ۳ روز تجهیزات تأمین شده و در برخی استان‌ها تا یک هفته ذخیره شد.

آذری جهرمی با بیان اینکه امیدواریم وحدت کلمه حاکم در کشور از گزند تفرقه و اختلافات بی‌مورد مصون بماند، افزود: ارزیابی روند درمان و پیشگیری از بیماری کرونا در استان مازندران مناسب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان مازندران همین طور که به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت جدی پرداخته شده است باید از افراد بیمار چه در نقاهتگاه‌ها و چه در منازل مراقبت شده و در این راستا باید تلاش شود بیماران به مدت ۲ هفته در نقاهتگاه‌ها یا خانه بمانند و در سطح جامعه تردد نداشته باشند.

وزیر معین ستاد مقابله با کرونا در مازندران از اجرای پروژه ارتقای اینترنت خانگی به VDSL را با تأمین اعتبار لازم خبر داد و گفت: استاندار مازندران مسائل و مشکلات استان در این باره را برای پیگیری در دولت منعکس کند.

استقبال خوب مازندرانی‌ها از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران نیز در ادامه این جلسه به تشریح موضوعات پیرامون طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوع ویروس کرونا در استان پرداخت و اظهار کرد: ما برای قطع هرچه سریع‌تر زنجیره این ویروس و برگشت روال عادی به جامعه و پیشتاز بودن نسبت به سایر استان‌ها به همکاری بیشتر مردم نیاز داریم. 

وی افزود: اجرای  طرح فاصله‌گذاری اجتماعی  توانست در چند روز اخیر میزان ورودی خودروها به استان را تا ۸۵ درصد کاهش دهد و این آمارها نشان می‌دهد که  این طرح با همراهی و اقبال مردم مواجه شده است.

استاندار مازندران خاطرنشان ‌کرد: این طرح توانست میزان ورودی خودرویی بین شهری را نیز تا حدود ۴۰ درصد کاهش دهد و تا پایان قطع زنجیره ویروس کرونا این برنامه ها ادامه خواهد داشت.

حسین زادگان با توجه به درپیش بودن روز طبیعت گفت: مردم مازندران مثل تمام این مدت که همکاری خوبی را داشته‌اند، در روز 13 بدر هم از شهر خارج نشوند و در خانه بمانند.

وی از تعطیلی تمام پارک‌ها و پارک‌های جنگلی و اماکنی در خارج از شهر که برای تجمع مردم در روز طبیعت بوده خبر داد و بیان کرد: نیروهای انتظامی نیز از  ورود مردم در راستای پیشگیری از انتقال زنجیزه ویروس کرونا جلوگیری خواهند کرد.

رییس ستاد مقابله با کرونا مازندران افزود: مردم ما همانگونه که همکاری در انجام ندادن دید و بازدید نوروزی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داشتند، این همکاری خود را برای روز طبیعت نیز ادامه دهند.

حسین زادگان با اشاره به اینکه کرونا در روستاها کمتر از شهرها است، تصریح کرد: وضعیت روستاهای ما به نسبت شهرها همچنان بهتر است، دهیاری‌ها با همکاری شوراها و پایگاه‌های مقاومت، قرنطینه خوبی را در روستاها به اجرا گذاشتند و در کنار آن ضدعفونی روستاها نیز مانند شهرها انجام شد.

 وی یادآور شد: برای کشاورزان پروتکل بهداشتی از جمله ضدعفونی کردن تعیین شد و با توجه  به شروع فصل کشاورزی در روستاهای مازندران با همکاری بهورزان، سازمان جهاد کشاورزی و نیروهای نظام مهندسی کشاورزی، پروتکل های بهداشتی در این زمینه تهیه شد که باید از سوی روستاییان رعایت شود.

مازندران از پیک اول کرونا عبور کرده است

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در ادامه جلسه ستاد مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه مازندران از پیک اول بیماری کرونا عبور کرده است، اظهار کرد: پشت سر گذاشتن پیک اول بیماری کرونا در استان به معنای خاتمه یافتن بیماری نیست و باید به مراقبت های بهداشتی توجه کرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از نقل و انتقالات کرونا توسط بیماران شناسایی نشده انجام می‌شود، دراین راستا همواره توصیه می‌شود که نسبت به رعایت فاصله‌ها اقدام کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: شیوع بیماری کرونا بالا است و هر فرد بیمار به طور متوسط ۳.۵ نفر را درگیر می‌کند، این بیماری تا علامت دار شدن چند روز طول می‌کشد و باید به موارد بهداشتی توجه کرد.

موسوی تاکید کرد: با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه خانگی میزان شیوع بیماری کرونا کاهش یافته و در این راستا توجه به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و طرح‌های قرنطینه‌ای مورد تاکید است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استان مازندران طرح فاصله گذاری اجتماعی ستاد مقابله با کرونا بیماری کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰۰ مسکن شهری و روستایی در مازندران احداث شد

استاندار مازندران با اشاره به ورود جدی دولت سیزدهم برای اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن روستایی به ویژه مسکن روستایی و محرومین از ساخت ۱۱۰۰۰ واحد مسکن روستایی و شهری در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور عصر امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین _در مراسم افتتاح نمادین ۲۰۰۰ واحد مسکونی روستایی به‌صورت وبیناری در ساری، بخش قابل توجهی از خدمات دولت در روستاها را از سوی بنیاد مسکن بیان و اظهار کرد: مسکن و طرح هادی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن باید به‌عنوان یک نهاد انقلابی الگویی برای فرایند مدیریتی استان شود، افزود: مدیران این مجموعه باید به‌دنبال تحول باشند و حل مسائل مردم با رویکرد جهادی مهم‌ترین دغدغه استان باید باشد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در دستگاه‌های اجرایی باید با روحیه عمل‌گرایی و جهادی برای حل مشکلات مردم کار شود چرا که مردم مظهر اقتدار کشور ما هستند، بیان داشت: تحول در همه عرصه‌ها باید دیده شود به ویژه در بخش روستاها باید به گونه‌ای ایجاد شود که توسعه اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

حسینی‌پور از جدیت دولت سیزدهم برای اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن روستایی به ویژه مسکن روستایی و محرومین خبر داد و گفت: به روستاییان مازندران توصیه می‌شود تا اقامتگاه بوم‌گردی بسازند و برای ساخت آن بنیاد مسکن، بهزیستی، کمیته امداد و بسیج سازندگی بیشترین نقش داشته باشند.

وی با اعلام اینکه روستاها باید به سمت ایجاد فرصت‌های گردشگری و بوم گردی بروند، عنوان کرد: امروز به صورت نمادین ۲۰۰۰ واحد مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت مازندران افتتاح و تحویل متقاضیان شده است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم ۱۱۰۰۰ واحد مسکن توسط بنیاد مسکن در مازندران احداث شد.

کد خبر 744917

دیگر خبرها

  • جهش مسکن ملی با شهرک ها در مازندران/سایه برج ها بر سر دریا
  • چرا بند ناف کشور و اقتصاد به بند ناف دلار بسته شده؟
  • ۱۱۰۰۰ مسکن شهری و روستایی در مازندران احداث شد
  • هر گونه خطای دولت غاصب قدس با پاسخ سخت مواجه خواهد شد/موازنه قدرت به نفع جبهه مقاومت تغییر کرد
  • هرگونه خطای دولت غاصب قدس با پاسخ سخت مواجه خواهد شد/ موازنه قدرت به نفع جبهه مقاومت تغییر کرد
  • ساخت ۱۱ هزار مسکن روستایی مازندران در دولت سیزدهم
  • افتتاح ۲ هزار واحد مسکن در روستاهای مازندران
  • اقتصاد در انتظار تدبیر!
  • تجمع مردم کرمان و جبهه انقلاب فرهنگی در گلزار شهدا ی کرمان
  • مقامات آمریکا و ونزوئلا مخفیانه دیدار کردند