Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@05:34:28 GMT

پیش بینی تولید بیش از ۸ هزار تن پیاز در گلستان

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۲۸۰۰

پیش بینی تولید بیش از ۸ هزار تن پیاز در گلستان

محمدرضا عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: امسال کشاورزان گلستانی ۳۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان را به زیر کشت پیاز بردند.

او ادامه دهد: بنابراین، پیش بینی می‌شود ۸ هزار و ۴۰۰ تن محصول پیاز از سطح اراضی کشاورزی استان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: این محصول از پاییز و اوایل زمستان کشت می‌شود و برداشت آن تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: این محصول بعد از برداشت علاوه بر بازار‌های استان به برخی از استان‌ها نیز فرستاده می‌شود.   پیاز از نظر ارزش غذایی به دلیل دارا بودن قندها، ویتامین‌ها به ویژه ویتامین ث، مواد معدنی بخصوص کلسیم، فسفر و پتاسیم دارای اهمیت است.
انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیاز سفید کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید 3000 تن توت فرنگی در جویبار

 به گزارش جام جم آنلاین مازندران، عبدالله رحیمی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت توت فرنگی شهرستان جویبار در سالجاری 339 هکتار است، گفت: پیش بینی می شود  3 هزار و 220 تن توت فرنگی در این مزارع تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با بیان اینکه 518 بهره بردار جویباری در زمینه کشت و کار توت فرنگی فعالیت دارند، افزود: توت فرنگی از اولین میوه هایی است که در بهار به بازار عرضه و تا اوایل تیرماه برداشت آن ادامه دارد.

رحیمی تصریح کرد: کشاورزان جویباری به روش سنتی و با استفاده از نایلون کشی نسبت به پیش رس کردن این محصول اقدام می کنند به طوری که زمان برداشت آن از 20 اسفند ماه آغاز تا هزینه های مازاد آن با عرضه محصول نوبرانه، قابل جبران باشد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران
  • فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان
  • تولید 21 هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • پیش بینی تولید ۲۱ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • پیش‌بینی برداشت ۵۰هزار تن نخود در دلفان
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد 
  • پیش‌بینی کاهش ۷۰ درصدی تولید گندم در استان بوشهر
  • تولید 3000 تن توت فرنگی در جویبار
  • پیش بینی برداشت ۹۰۰ تن کلزا از مزارع جنوب کرمان به عنوان کشت جایگزین