Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد الیوم در گفتگویی با یکی از فرماندهان الحشد الشعبی گفت: آمریکا به عادل عبدالمهدی در خصوص حمله به مواضع گروههای مقاومت پیام داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از وبسایت بغداد الیوم؛ کمال الحسناوی از فرماندهان الحشد الشعبی عراق از تهدید آمریکا برای هدف قرار دادن گروههای مقاومت خبرداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل جنبش الابدال عراق گفت که عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر مستعفی عراق پیام‌هایی از جانب آمریکا در خصوص حمله به گروه‌های مقاومت و حشد شعبی دریافت کرده است.

الحسناوی همچنین بیان کرد: سیاسیون عراقی از اقدامات آمریکا در هنگام خروج از برخی پایگاهها نگرانند و این خروج را به حساب آمادگی آمریکا برای حمله به الحشد الشعبی می‌گذارند.

وی هدف آمریکا از دادن این پیام به عبدالمهدی را ایجاد ترس در میان نیروهای عراقی عنوان کرد تا از این رهگذر، عقب‌نشینی نیروهای آمریکا در آرامش صورت گیرد و این تهدیدات همچنین با این قصد و نیت است که القاء شود آمریکا هنوز قدرتمند و مسلط بر اوضاع است و ترسی از گروههای مقاومت ندارد.

الحسناوی افزود: ما نیروهای مقاومت در برابر آمریکا هستیم و نیروهای آمریکایی را ضعیف می دانیم و آن‌ها توانایی پاسخ گویی به گروههای مقاومت را ندارند.

دبیرکل جنبش الابدال عراق عقب‌نشینی آمریکا از برخی پایگاهها در این کشور را کاستن از فشارها بر خود و دوری از تلفات جانی در هنگام حملات دانست.

سخنان این فرمانده الحشد الشعبی در خصوص پیام آمریکا به نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق پس از آن صورت می‌گیرد که عبدالمهدی امروز نسبت به پروازهای بدون مجوز ائتلاف آمریکایی در نزدیکی مناطق نظامی به شدت ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام/4034/

منبع: آنا

کلیدواژه: حمله آمریکا حشدالشعبی گروههای مقاومت الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ویژه تهران برای واشنگتن چه بود؟ | خط قرمز جدیدی که ایران ترسیم کرد

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: این در شرایطی است که به اذعان ناظران تحولات منطقه، عملیات موشکی – پهپادی ایران حاوی پیام‌های روشنی برای تل‌آویو بوده‌است و آنان را بیش‌از گذشته با واقعیت‌های میدانی مواجه خواهد کرد؛ واقعیاتی که از دست بالای تهران در معادلات منطقه‌ای حکایت دارد.

دراین میان «ویلیام‌ وکسلر»، کارشناس سابق پنتاگون در حوزه مبارزه با تروریسم و مدیر ارشد اندیشکده «رفیق حریری» در تحلیلی که در وبگاه اندیشکده شورای آتلانتیک منتشر شد، ضمن تاکید بر جنبه‌های بازدارنده پاسخ موشکی ایران به اسرائیل، به تشریح پیامدهای عملیات «وعده صادق» ایران پرداخته است.

وی با تاکید بر اینکه مقام‌های ایرانی «هدف» و «زمان» حمله خود به اسرائیل را با دقت انتخاب کرده‌اند، معتقد است: «تهران به وضوح قصد داشت اسرائیل را از هدف قرار دادن مجدد مراکز دیپلماتیک خود باز دارد».

وکسلر افزوده‌است: «از نظر عملیاتی، ایران یک سیگنال غیرقابل انکار ارسال کرد که می‌خواهد از تشدید بیشتر تنش‌ها، که می‌تواند جرقه یک جنگ منطقه‌ای را بزند، اجتناب کند. این کشور حملات دوربردی را انتخاب کرد و مشخصاً هیچ تأسیسات ایالات متحده را هدف قرار نداد. همه این کارها را در حالی انجام داد که به آمریکا پیام می‌داد باید از این ماجرا دور بماند».

بهبود موقعیت ایران را در افکارعمومی جهان عرب

وکسلر با اشاره به اینکه حمله محدود ایران، موقعیت جمهوری‌اسلامی را در افکارعمومی جهان عرب را بهبود بخشیده است، تاکید می‌کند حمله به سرزمین‌های اشغالی از خاک ایران به مثابه «یک خط قرمز جدید» ازسوی ایران براساس راهبرد «جنگی بین جنگ‌ها» است که بر ایجاد حلقه‌های جدید بحران ازسوی تل‌آویو مبتنی است.

وی براین اعتقاد است که دستاورد دیگر ایران از تثبیت چنین مرز جدیدی، این است که به متحدان منطقه‌ای آمریکا، به‌ویژه عربستان و امارات پیام می‌دهد که عادی‌سازی با اسرائیل و تشکیل پدافند مشترک، سود چندانی برای آنها نخواهد داشت.

وکسلر به تصمیم‌سازان اسرائیلی توصیه می‌کند که به جای حمله به ایران، درصدد «حذف رهبری حماس و نابودی تیپ‌های نظامی آن» باشند و پس از آن، «با پیشبرد مذاکرات با تشکیلات خودگردان در راستای طرح «دو کشوری»، شکستی راهبردی را به ایران تحمیل کنند».

دو توصیه به مقام‌های آمریکایی

وی دو توصیه راهبردی «کوتاه‌مدت» و «بلندمدت» برای مقام‌های آمریکایی دارد؛ نخست اینکه خطوط قرمز کنونی در قبال ایران و گروه‌های مقاومت را تقویت کنند تا هرگونه حمله علیه هریک از اتباع آمریکایی ازسوی گروه‌های طرفدار ایران، اقدامی ازسوی جمهوری‌اسلامی تلقی شده و نیروهای ایرانی را به عنوان «اهداف مشروع» برای ارتش آمریکا تعیین کند.

توصیه بلندمدت وکسلر «براندازی جمهوری اسلامی» است؛ «آمریکا نباید از طریق حمله نظامی درصدد تحقق چنین هدفی برآید، چراکه نه‌تنها به مرگ گسترده غیرنظامیان می‌انجامد، بلکه گسترش تسلط و مشروعیت‌بخشی به ساخت سلاح هسته‌ای توسط حکومت را به‌دنبال دارد.

کد خبر 844741 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • السودانی: از قلمرو عراق برای حمله به اسرائیل استفاده نشده است
  • نتانیاهو آقای شکست؛ ۱۷ باخت بزرگ نخست‌وزیر جنجالی
  • السودانی: موشک های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده است
  • پیام ویژه تهران برای واشنگتن چه بود؟ | خط قرمز جدیدی که ایران ترسیم کرد
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن