Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@05:38:15 GMT

پیش بینی بازار مسکن از زبان عضو کانون انبوه سازان

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۳۰۴۸

پیش بینی بازار مسکن از زبان عضو کانون انبوه سازان

سید محمد مرتضوی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: سال گذشته جهش قیمت در بازار مسکن اتفاق نیفتاد، اما به دلیل اینکه نرخ تورم عمومی نزدیک به ۴۰ درصد بود، تورم بخش مسکن هم در همین حدود بود که البته بخشی از افزایش قیمت مسکن فقط در اسفند ماه اتفاق افتاد.

وی افزود: در ماه‌های پایانی سال معمولاً یک رشد معاملات و به تبع آن افزایش قیمت در بازار مسکن اتفاق می‌افتد که ناشی از نگرانی خریداران و بهره برداران از تورم سال آینده است، زیرا همواره بعد از سال، قیمت کالا‌ها از جمله مسکن بالا می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احتمال افزایش قیمت مسکن

این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه افزایش دستمزد‌ها منجر به رشد قیمت سایر کالا‌ها خواهد شد تصریح کرد: اتفاقی که سال ۱۳۹۸ در بخش مسکن افتاد، تبعیت کردن از تورم عادی بود که در جامعه اتفاق افتاد. در سال جاری هم با توجه به کاهش ارزش پول ملی، رشد قیمت مصالح ساختمانی به خصوص آهن آلات و افزایش حدود ۴۰ درصدی باید بعد از پایان یافتن شیوع کرونا منتظر افزایش احتمالی قیمت مسکن باشیم.

مرتضوی درباره میزان اثرگذاری طرح اقدام ملی در بازار مسکن گفت: صرف نظر از مقیاس این پروژه ابتدا باید در نظر گرفت چنین طرح‌هایی در صورتی می‌تواند مفید باشد که قیمت زمین را به صفر برساند. اگر این موضوع محقق شود می‌تواند این پروژه برای بخشی از جامعه مفید باشد.

عضو هیئت رئیسه کانون انبوه سازان ادامه داد:، اما موضوع این است که دولت تا چه اندازه می‌تواند مسکن تولید کند. به اعتقاد من ظرفیت طرح اقدام ملی به اندازه‌ای نیست که منجر به تعادل بخشی در بازار مسکن شود.

وجود بیش از ۴۰ ایراد در قرارداد‌های مسکن ملی

وی، نبود تفاهم بین دولت و بخش خصوصی در طرح اقدام ملی را پاشنه آشیل این برنامه دانست و گفت: از همان ابتدا که طرح اقدام ملی برنامه ریزی شد، تیپ قرارداد‌هایی که وزارت راه و شهرسازی ارائه کرد به لحاظ ساختار و منافع طرفین، اشکالاتی داشت. کانون انبوه سازان این موارد را در قالب بیش از ۴۰ ایراد به اطلاع وزارت راه و شهرسازی رساند، ولی متاسفانه در آن مقطع توجهی به نظر بخش خصوصی نشد.

مرتضوی، جانمایی نامناسب را ایراد دیگر طرح اقدام ملی دانست و افزود: قالب طرح در زمین‌هایی است که قبلاً مسکن مهر در آن جانمایی شده بود و شاخص‌های مدنظر برای سکونت را ندارد.

عضو هیئت رئیسه کانون انبوه‌سازان در پاسخ به این سوال که آیا قیمت مسکن در شهرستان‌ها نیز در اسفند ماه بالا رفته است یا خیر؟ اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به گسترش وسایل ارتباط جمعی، هر تحرک یا رشدی در بازار مسکن تهران یا دیگر کلانشهر‌ها اتفاق بیفتد به سرعت در دیگر شهر‌ها نیز رخ می‌دهد و دیگر مثل سابق فاصله زمانی وجود ندارد.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر قیمت مسکن بازارمسکن کانون انبوه سازان بازار مسکن طرح اقدام ملی قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی نرخ ارز در ۲۸ فروردین /دلار به فاز استراحت رفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین،قیمت دلار در شروع معاملات سومین روز هفته یک کانال کاهش قیمت پیدا کرد و با افت هزار تومانی نیمه کریدور ششم را از دست داد.

جو بازار ارز آرام شد

تجارت نیوز نوشت:بررسی بازار ارز حکایت از جو آرام و تعادل در عرضه و تقاضا دارد. برداشت فعالان بازار ارز از رصد اخبار سیاسی، پایین آمدن فتیله تنش‌های سیاسی در منطقه است. کارشناسان اقتصادی معتقدند وقتی دولت بودجه را با کسری می‌بندد و متوسل به استقراض از بانک‌ها یا بانک مرکزی می‌شود، چاپ پول افزایش می‌یابد و وقتی چاپ پول در اقتصاد کشوری رخ دهد، خروجی آن رشد نقدینگی است.

به اعتقاد تحلیلگران بازار ارز، تا زمانی که بودجه‌ کشور با کسری بسته شود، مساله رشد نقدینگی همچنان پابرجا خواهد بود.

ارزهای مهم با افت تنش سقوط کرد

قیمت درهم در آخرین معامله روز دوشنبه ۲۷ فروردین با رقم ۱۷ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد و کاهش ۱۵۰ تومانی داشت. تتر  نیز با رقم ۶۸ هزار و ۱۰۰ تومانی معامله شد.

قیمت پوند انگلیس نسبت به روز یکشنبه بیش از چهار هزار تومان کاهش یافت و روی رقم ۸۰ هزار و ۸۰۰ تومانی معامله شد. یورو نسبت به دومین روز هفته بیش از سه هزار تومان کاهش داشت و با رقم ۶۹ هزار تومانی معامله شد.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895622

دیگر خبرها

  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سکه بهار کاهشی شد
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳/ رشد حباب، لیدر نوسانات صعودی سکه شد
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 29 فروردین 1403/ سکه بهار پرچمدار بیشترین رشد قیمت شد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / تتر کاهشی شد
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان
  • پیش‌بینی قیمت میلگرد آجدار در سال 1403
  • پیش‌بینی نرخ ارز در ۲۸ فروردین /دلار به فاز استراحت رفت؟
  • افقی‌سازی مسکن را به مردم بسپارید نه به انبوه‌سازها!