Web Analytics Made Easy - Statcounter

باد بهاری وزیدن گرفته و آسمان را آبی‌تر از همیشه کرده است؛ ساعت، به وقت ظهر شرعی؛ باد، صدای اذان را از گلدسته‌های مسجد میهمان کوچه پس کوچه‌های شهر می‌کند، حالا جماعتی آماده اقامه نماز هستند. ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، درب مسجد آب و جارو شده است، موذن اذان می‌گوید و مردم را شتابان، به بهترین عمل دعوت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دست دادن وقت جایز نیست، نماز برپا می‌شود، اول وقت، به جماعت، اینجا حالا هر خانه یک مسجد شده است.

نمازگزاران مساجد شهر، این روزها دلتنگ هستند، اما متوسل و امیدوار به رحمت الهی، تا روزهایی که با درد و بیماری عجین شده زودتر بگذرد و باز هم صف‌های نماز، در خانه‌های امن الهی برپا شود.

گرچه این روزها، سخت است و گاهی دیر می‌گذرد اما فرصتی است برای خوب زندگی کردن. زندگی در جریان است، به زیبایی قبل، چه بسا فرصتی نیز برای خلاقیت‌ها و تجربه‌های جدید ایجاد شده است.

خانه‌ها، حریمی برای بهتر و بیشتر دوست داشتن

خانه‌ها این روزها، حریمی برای بیشتر و بهتر دوست داشتن هستند، پدر و مادر در کنار فرزندان فرصتی برای تجربه شیرینی‌های دورهمی دارند، چه خوب که قرآن، دعا و نیایش هم فضای این دورهمی را دلنشین‌تر کند.

«انس با قرآن نشاط روحی و جسمی به ارمغان می‌آورد و افسردگی و دلمردگی را از بین می‌برد» این بخشی از صحبت‌های حجت‌الاسلام مومنی معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان است.

وی می‌گوید: تلاوت قرآن سبب می‌شود که روح و قلب انسان‌ها نشاط پیدا کند که در این صورت ناخودآگاه بر جسم آن هم تاثیرگذار می‌شود و شاید در شرایط کنونی لذت‌های مادی برایمان کمتر باشد، اما لذت‌های معنوی شرایط روح و جسمانی ما را بهتر می‌کند.

توصیۀ مهم رهبر انقلاب دربارۀ زمان استجابت دعاآیات و دعاهای توصیه شده هنگام بلا و بیماریپوستر|«دعا بلای بزرگ را دفع می‌کند»+ عکس

بر همین اساس پویش هر خانه ایرانی یک محفل قرآنی معرفی شد و بسیاری از خانواده‌های اصفهانی به این پویش پیوستند. اجتماعات قرآنی خانگی، شاید از 3 یا 4 نفر تشکیل شده باشد اما معنویت برخاسته از این محافل، برکات بسیاری را برای زندگی خانواده‌ها به دنبال دارد، برکاتی که برپا کنندگان این محافل آن را در زندگی خود احساس کرده و شرح می‌دهند.

یکی از شهروندان اصفهانی به خبرنگار تسنیم می‌گوید: ما از فرصت قرنطینه خانگی به خوبی استفاده کردیم، دو فرزند ما دانش آموز هستند و تعطیلی این روزها سبب شد تا همه روز را در کنار هم سپری کنیم. ما این فرصت را برای حفظ قرآن استفاده کردیم و در واقع منزل خود را به یک محفل قرآنی تبدیل ساختیم.

وی ادامه می‌دهد: این محفل قرآنی علاوه بر اینکه توانست فرصتی برای کسب فیض و معنویت برای ما فراهم سازد سبب شد تا در کنار یکدیگر بعد از گذشت حدود 20 روز، بخشی از جزء سی‌ام قرآن را نیز به صورت خانوادگی حفظ کنیم.

انس با قرآن، لذتی است که این روزها بسیاری از خانواده‌های اصفهانی آن را به زیبایی تجربه می‌کنند. از تجربیات خود می‌گویند و دیگران را هم به بهره بردن از این فرصت شیرین دعوت می‌کنند.

خانه‌نشینی، فرصتی برای توسلات خانوادگی

دعا برای دیگران از جمله فیوضاتی است که فرصت خانه‌نشینی برای بسیاری از ما ایجاد کرده است. این روزها بسیاری از مردم در اقوام و بستگان خود بیمارانی دارند که نیازمند دعای خیر هستند. چه فرصتی بهتر از توسلات دسته جمعی. موضوعی که آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: از نکات مهمی که در دوران شیوع بیماری کرونا باید به آن توجه کنیم دعا برای شفای همه بیماران و طلب رحمت و رضوان برای کسانی است که از دنیا رفته‌اند، از همه مردم درخواست می‌کنیم که بیماری دیگران را به منزله بیماری خود و نزدیکانشان تصور کنند و برای آنها از صمیم قلب دعا کنند.

بسیاری از مردم به این توصیه و توصیه‌های مشابه آن از علما و بزرگان عمل کرده و با برگزاری جلسات دعای خانوادگی و بهره بردن از اذکار و ادعیه مختلف برای سلامتی بیماران دست به دعا شده‌اند.

یکی از جوانان اصفهانی می‌گوید: در هفته‌های اخیر از توسلات مجازی که از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش می‌شد بهره برده و برای دور شدن همه بلایا از زندگی همه مسلمین و مومنین جهان به درگاه الهی متوسل شده‌ایم.

وی با اشاره به دعای ویژه برای بیماران ادامه می‌دهد: برگزاری دعای دسته جمعی خانوادگی و قرائت فراز هفتم صحیفه سجادیه که رهبر معظم انقلاب به خواندن آن تاکید کردند به ما کمک کرد تا فرصت خوبی را برای طلب شفا برای بیمارانی که در خانواده و اقوام هستند داشته باشیم.

دورهمی‌های قرآنی که مجازی شد

در کنار برپایی نمازهای جماعت خانگی و برگزاری توسلات دسته جمعی، از فرصتی که فضای مجازی برای در کنار هم بودن یاران قرآنی فراهم کرده نیز نباید گذشت.

در اصفهان بانوان بسیاری که در طول سال، جلسات قرائت و تفسیر قرآن دارند، با تعطیلی اجتماعات، دورهمی‌های معنوی خود را تعطیل نکرده‌اند. آنها از فضای مجازی برای دورهم بودن استفاده می‌کنند و شیرینی دعای جمعی و آموزش‌های قرآنی و مذهبی را در این فضا تجربه می‌کنند.

یکی از بانوان اصفهانی که در طول سال، هر شنبه، میزبان برگزاری جلسات مذهبی و قرائت قرآن است به خبرنگار تسنیم می‌گوید: با شیوع بیماری کرونا و به دنبال توصیه‌های متخصصان و همچنین علما مبنی بر پرهیز از برگزاری اجتماعات، ما نیز جلسات حضوری خود را تعطیل کردیم اما این تعطیلی دلیلی بر این نبود که دورهمی قرآنی ما کاملاً تعطیل شود.

خجسته ادامه می‌دهد: با تشکیل گروهی در فضای مجازی، به ارائه مطالب آموزشی در زمینه قرآن می‌پردازیم و بانوان شرکت کننده در جلسات حضوری، این بار از طریق فضای مجازی آنچه که در حوزه قرائت و تفسیر نیازمند هستند را دریافت کرده و در منزل مطالعه و تمرین می‌کنند.

بانوی دیگری از برگزاری توسلات دسته جمعی صحبت می‌کند و می‌گوید: ما هر هفته سه‌شنبه‌ها میزبان برگزاری دعای توسل بودیم که حالا با توجه به شرایط کنونی، اینگونه توسلات را به صورت مجازی اطلاع رسانی کرده و همه اعضای گروه در یک ساعت مشخص به قرائت دعا می‌پردازند.

به گزارش تسنیم، کار مسجد هیچ‌گاه تعطیلی ندارد، مسجد که قرارگاه مهر و امید برای همه مسلمانان است، این روزها گرچه میزبان نمازهای جماعت نیستند اما حالا هرخانه ایرانی به یک مسجد بدل شده و هر خانواده ایرانی محفلی قرآنی را تشکیل داده است، تا با غنیمت شمردن فرصت خانه‌نشینی، برکت و فضیلت قرائت قرآن و توسلات و همچنین نمازهای جماعت خانگی هرچه بیشتر در زندگی‌مان تجلی پیدا کند.

انتهای پیام/162/ع

R41346/P1494/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خانه نشینی فضای مجازی دسته جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)،حجت الاسلام محمد عدیده در مراسم تجلیل از فعالین قرآنی این منطقه، با بیان اینکه در مشهد زمینه‌ های فعالیت فرهنگی قرآنی زیادی وجود دارد، اظهار کرد: در مشهد فرصت پرداختن به فرهنگ قرآنی مهیاست و باید آنچه که لازمه زندگی است، از قرآن کریم دریافت و استخراج کنیم.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور افزود: مسلماً قرآن کتاب زندگی همه ماست و نباید بدون استفاده در کنج خانه‌ها بماند، بلکه آیات قرآن به ما قائده زندگی کردن را می‌آموزد و باید از آن بهره برد.

وی با اشاره به حفظ قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه اظهار کرد: امروزه تلاوت‌ها و قرائت‌های قرآن کریم و فعالیت‌های قرآنی نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته است، اما تا قرآنی شدن جامعه و رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. 

عدیده با بیان اینکه خانه‌ها و مؤسسات قرآنی نماد حرکت مردمی در فرهنگ دینی ما هستند و باید روز به روز تقویت شوند، خاطر نشان کرد: نگاه ما نگاه تربیت محور و فراتر از قرائت و تلاوت قرآن کریم است و باید سبک و قواعد قرآنی در زندگی مردم جاری شود.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با اشاره به اینکه همه باید برای حفظ قرآن کریم تلاش و دامنه جامعه قرآنی را گسترش دهیم، تصریح کرد: اگر جلسات خانگی قرآن کریم با رویکرد تربیت قرآنی در منازل باب شود، جوانان و نوجوانان با قرآن کریم انس خواهند گرفت.

فاطمه سعادتیان

دیگر خبرها

  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • این افراد معلم می‌شوند
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • برگزاری نمایشگاه غذاهای قرآنی در نکا
  • افتتاح نمایشگاه هنر‌های قرآنی در فرهنگسرای نیاوران
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر