Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@05:38:31 GMT

ضربه ۳ هزار میلیارد تومانی کرونا به هتل‌های ایران

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۳۲۰۹

ضربه ۳ هزار میلیارد تومانی کرونا به هتل‌های ایران

ساعت24 - جامعه هتلداران ایران با این برآورد که بیش از ۳ هزار میلیارد تومان از شیوع ویروس کرونا به هتل و هتل آپارتمان های کشور خسارت وارد شده است، تخصیص کمک بلاعوض و تسهیلات کم بهره درخواست کرد.

 جامعه هتلداران ایران با این برآورد که بیش از ۳ هزار میلیارد تومان از شیوع ویروس کرونا به هتل و هتل آپارتمان های کشور خسارت وارد شده است، تخصیص کمک بلاعوض و تسهیلات کم بهره درخواست کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از آن که بسته حمایت از صنعت گردشگری در بحران ویروس کرونا رونمایی شد، برخی فعالان گردشگری به نقد آن پرداختند و محتویات آن را در شرایطی که صنعت گردشگری با ۱۰۰در صد ضرر (طبق گزارش وزارت صنعت) مواجه شده، چندان کارآمد و موثر ندانستند.

این بسته شامل امهال سه ماهه مالیات، اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده است. تعویق سه ماهه بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی. امهال پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحدهای گردشگری. تعویق پرداخت قبوض حامل های انرژی (آب، برق، گاز) به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی. امکان استفاده از اوراق سرمایه در گردش طرح «گام» (گواهی اعتبار مولد با هدف تامین نقدینگی بنگاه‌های مالی بدون افزایش تورم) امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرح ۱۲ درصد، است

جامعه هتلداران ایران اما در نامه ای خطاب به معاون گردشگری، پیشنهادهای دیگری را برای جبران خسارت ناشی از شیوع ویروس کرونا و لغو سفرها، مطرح کرده است.

در این نامه که نسخه ای از آن در اختیار ایسنا قرار داده شده، آمده است: «تقریبا از ابتدای اسفندماه سال گذشته (۱۳۹۸) بسیاری از واحدهای اقامتی کشور در حالت تعطیلی به سر می برند.

براساس برآوردهای انجام شده، بیش از سه هزار میلیارد تومان ضرر و زیان به حوزه اقامتی کشور (۲۰۵۰ واحد) طی ماه های اسفند و فروردین وارد شده است.

بیش از ۸۰ هزار نفر به طور مستقیم در حوزه هتلداری کشور فعالیت می کنند که بحران موجود تاثیر بسیاری بر اشتغال ایشان خواهد داشت.

به نظر می رسد مهمترین بخش بسته حمایتی دولت از صنعت گردشگری، می تواند کمک بلاعوض برای پرداخت حقوق کارکنان واحدها براساس فهرست بیمه تامین اجتماعی باشد.

تسهیلات کم بهره نیز می تواند بخشی از هزینه های جاری و خسارات واحدهای اقامتی را جبران کند که پیشنهاد می شود به صورت استانی و بر اساس تعداد تخت، درجه و هزینه های جاری واحدها، بدون درنظر گرفتن تضامین ملکی و با اخذ چک و سفته، تخصیص داده شود.

امید است با همفکری و همدلی بیش از پیش دست اندرکاران صنعت گردشگری کشور، شاهد بازگشایی دوباره واحدها و فعالیت مجدد فعالان این صنعت باشیم. »

در نامه جمشید حمزه زاده به ولی تیموری اشاره شده که این پیشنهادها حاصل اجماع نظر هیأت مدیره جامعه هتلداران ایران و جوامع هتلداری استان ها، بوده است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ویروس کرونا هتل جامعه هتلداران ایران صنعت گردشگری هزار میلیارد ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات

بهمن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت طرح لاستیک‌سازی خرم‌آباد، اظهار داشت: اختصاص منابع مالی برای عملیاتی‌شدن این پروژه در سفر رئیس‌جمهور به لرستان تصویب شده است.

لاستیک‌سازی همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

وی عنوان کرد: اختصاص اعتبار و تسهیلات برای این طرح اقتصادی در بانک صنعت و معدن مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر این طرح اقتصادی در شرف عقد قرارداد با بانک صنعت و معدن است، افزود: می‌طلبد که بانک زودتر اقدام به عقد قرارداد دراین‌رابطه کند.

جعفری، گفت: این طرح اقتصادی مقداری گیر تضامین داشت که فکر می‌کنم طی ماه جاری قرارداد پرداخت تسهیلات به این طرح اقتصادی منعقد شود.

وعده افتتاح کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز در تابستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دیگر سفر رئیس‌جمهور به لرستان یعنی احداث کارخانه آهک هیدراته پلدختر، افزود: الان این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: خردادماه این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری همچنین با اشاره به طرح تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز، گفت: این طرح نیز در بین مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح نیز تابستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تشریح آخرین وضعیت طرح شمش منیزیم الیگودرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به طرح شمش منیزیم الیگودرز با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌ها و مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: این طرح به دلیل یک سری مسائل و مشکلات هنوز آغاز نشده است.

جعفری، بیان داشت: دو بار برای این طرح مزایده برگزار شد که هیچ بخش خصوصی دراین‌رابطه مشارکت نکرد.

وی عنوان کرد: در این راستا طرح را عوض کردند، الان در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر اینکه معدن و زمین نیز در داخل شهرک‌های صنعتی به این طرح واگذار کرده‌ایم، افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح نیز بهار سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6087112

دیگر خبرها

  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • سردار شفائی: تمرکز دشمن مقابله با انقلاب و ضربه زدن به ایران در جنوب شرق کشور است
  • تمرکز تروریست‌‌ها در جنوب شرق کشور برای ‌ضربه زدن به ایران
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی حوزه صنایع معدنی و صنعت
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • پرداخت ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی