Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@04:43:28 GMT

اندیشمندان دستیابی به تمدن نوین اسلامی را تسریع کنند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۳۳۴۰

اندیشمندان دستیابی به تمدن نوین اسلامی را تسریع کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه ای دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی را گرامی داشت.

مشروح این بیانیه به شرح ذیل است:

کمتر از دوماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با درایت و دوراندیشی رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بنای نظام مردمسالاری دینی در کشورمان مستحکم‌ شد و با برگزاری همه پرسی در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ ملت ایران بر انقلاب اسلامی خود صحه نهادند و با رای قاطع خود، نظام جمهوری اسلامی را به عنوان نظام سیاسی آینده کشور خود انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملت ایران از همان ابتدای مبارزات خود علیه نظام ستم شاهی پهلوی با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نوع حکومت مطلوب خود را اعلام کرده بود، اما لازم بود تا این خواسته مشروع به طور رسمی و مشخص و در قالب یک چارچوب معین شکل گیرد.

در روز ۱۰ و ۱۱ فروردین این مهم تحقق یافت و با اعلام رسمی نتایج این همه پرسی در روز ۱۲ فروردین به تعبیر زیبای حضرت امام خمینی (ره) این روز به نخستین روز حاکمیت جمهوری اسلامی تبدیل شد. روز جمهوری اسلامی نماد تحقق اراده مردم و گره خوردان آن با اسلام بعنوان برنامه عمل زندگی است.

امروز با گذشت بیش از ۴ دهه از آن روز و در حالی‌ که نظام جمهوری اسلامی همه موانع و توطئه‌های پیش‌روی خود را با اتکاء به ذات مقدس ربوبی و به پشتوانه حمایت مردم پشت سر نهاده، گام در راه حرکت به سمت قوی شدن و تقویت اقتدار خود نهاده است.

در این مسیر خطیر که با موانع و مشکلات همراه خواهد بود، بدون تردید آنچه که برطرف کننده همه موانع خواهد بود، حضور مردم در صحنه‌ها و عرصه‌هایی است که برای قوی شدن کشور به این حضور نیاز است.

در طول چهار دهه گذشته اصل مهم مردم سالاری دینی همواره مدنظر بوده و برگزاری انتخابات‌های متعدد برای انتخاب ارکان نظام و اتکای امور به رای مردم، نشان داده که مردمسالاری دینی برای نظام جمهوری اسلامی یک اصل راهبردی و تعیین کننده است.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی (ره) و همه شهدای گلگون کفن، دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی را به همه آحاد ملت ایران و رهبر حکیم و الهی جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می‌کند.

امید است با عنایات و هدایت الهی و تدبیر نظام مند شاهد استقرار جامعه اسلامی و دست یابی به تمدن نوین اسلامی باشیم و همه اندیشمندان در این مسیر با همکاری و همفکری رسیدن به اهداف متعالی را تسریع نمایند.

کد خبر 4889462 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری منصور غلامی آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان دانشگاه ها شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران دانشگاه تربیت مدرس علی خاکی صدیق جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است

به گزارش جماران؛ در آستانه سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام، سردار هاشمی فرمانده و جمعی از مسئولین بسیج ادارات قم در مرکز فقهی ائمه اطهار علهیم السلام با آیت الله فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفتگو کردند.

متن سخنان  آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی  در دیدار فرمانده و جمعی از مسئولین بسیج ادارات قم در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

 از خدای تبارک و تعالی استدعا می‌کنم در این ماه رحمت و برکت، توفیق بندگی خودش را در همه ما بیشتر کند و در این ضیافت الهی به احسن وجه ما را مورد کرامت و عنایت خاص خود قرار بدهد تا بتوانیم لیالی قدررا به احسن وجه درک کنیم.

ولادت امام مجتبی (ع) و همچنین سال نو را تبریک عرض می‌کنم ان شاء الله سال بسیار خوبی همراه با رعایت دستورات دینی، توفیق در عمل و تحکیم پایه‌های انقلاب و استمرار دین در جامعه داشته باشیم.

بسیج در حدّ کلان یکی از مهم‌ترین نهاد‌های برخاسته از انقلاب است که مورد عنایت ویژه امام رضوان الله تعالی علیه بود و در صحنه‌های بسیار مهم با حضور قوی و پرشور خود انقلاب را حفظ، تقویت و تحکیم کرده است. به این نکاتی که اشاره فرمودید باید هر چه قوی‌تر عمل شود، پاک دستی مسئولین کشور، مدیران ادارات و کارمندان، مطلبی است که اسلام خیلی بر آن تکیه دارد، امام خمینی رضوان الله علیه و رهبری معظم نیز خیلی به آن تاکید و عنایت داشته و دارند، ولی متأسفانه آن‌طور که باید و شاید در این چند دهه مورد توجه قرار نگرفته، امیدواریم در این سال بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

 

 

مسئولان و مدیران نظام اسلامی می‌بایست در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند، همان‌طوری که خود رهبری و برخی دیگر از مسئولان در پاک‌دستی الگو هستند. مراقبت از پاک‌دستی هم فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود. قبل از نظارت فیزیکی، کارهای فرهنگی لازم است. می‌بایست برای مدیران و کارمندان لااقل در هر ماه جلسات اخلاقی و تهذیبی بگذارید تا اعتقاداتشان قوی‌تر بشود. چرا یک فرد پاک‌دست نیست؟ برای اینکه یا خدا را قبول ندارد یا خدا را فراموش می‌کند، یا قیامت را قبول ندارد یا آن را فراموش می‌کند! چرا اینقدر در روایات تصریح شده که «اکثروا ذکر الموت»، یاد مرگ را در دل خود زیاد کنید، برای اینکه انسان با یاد مرگ یک تحوّل روحی پیدا می‌کند.

 

 

نکته دوم حضور در میان مردم و خدمت به مردم است، این کار که در مصلای نماز جمعه قبل از نماز جمعه یا روزهای دیگر، مدیری بنشیند و پاسخ‌گوی مردم باشد، یکی از آرزوهای همه ما بوده، مدیر باید در دسترس مردم باشد، درد مردم را بشنود و از درد جامعه و مشکلات مردم آگاه باشد. به اداره خودش و ارتباط با کارمندانش توجه داشته باشد. بحمدلله  هر چه زمان پیش می‌رود آن تعابیری که امام رضوان الله تعالی علیه در مورد بسیج داشتند بیشتر نمود پیدا می‌کند که می‌فرمودند بسیج یک شجره طیبه است، یک زمانی ما بسیج را فقط در دفاع مقدس و جنگ و جهاد خلاصه می‌کردیم، اما نه! بسیج  شجره طیبه‌ای است که واقعاً در همه زوایای نظام اسلامی باید حضور ارزشی مهم داشته باشد. نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند، بسیج باید یک چهره خدوم آماده ایثار نزد مردم داشته باشد همان‌طور که در مواقع بحران چنین بوده است. لازم است به تعابیری که امام فرموده بیشتر دقت بشود، الحمدلله اینها شکل گرفته و در حال توسعه است. من به سهم خودم از زحمات همه بسیجیان عزیز تشکر نموده ودعا می‌کنم خدا به شما و همه ما توفیق دهد که بتوانیم در راه حفظ انقلاب قدم‌های مؤثر برداریم.

دیگر خبرها

  • امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است
  • جایگاه هنر و ادب در نظم نوین جهانی برای جمهوری اسلامی بسیار اساسی است
  • ۱۲ فروردین تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام‌ خمینی راحل می باشد
  • آیین اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران درپایتخت مقاومت
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • محفل امام حسنی‌ها، گامی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی / دهه هشتادی‌ها را اینجا بشناسید
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد