Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@17:27:55 GMT

مردم باید خود را برای شرایط سخت آماده کنند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۳۴۲۴

مردم باید خود را برای شرایط سخت آماده کنند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، آبتین امیری گفت: مردم ما از کرونا خسته اند و تحمل مشکلات جدید ندارند. دولت باید ستاد مستقلی را برای نظارت بر تولید و توزیع مناسب کالاهای اساسی تشکیل دهد تا جامعه درگیر کمبود احتمالی این کالاها نباشد.

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: نباید فراموش کرد کرونا از تحریم بدتر است و نمی‌توان کرونا را دور زد و کالاهای اساسی را با دور زدن وارد کشور کرد، چون خود جهان هم با کمبود این کالاهای اساسی مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع کرونا کل جهان را تحریم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: باید به مردم اطلاع رسانی دقیق و واقعی شود تا مردم همکاری بیشتری در این خصوص داشته باشند.

امیری افزود: بهترین راهکار در شرایط فعلی، دادن اختیار ویژه به استانداران است تا هر استان بر اساس واقعیت‌ها و ضرورت‌های استانی خود، این بحران را مدیریت کند و دولت به پشتیبانی از این ستادهای استانی بپردازد.

وی ابراز داشت: این تنها روش ممکن برای جلوگیری از سرایت مشکلات یک استان به دیگر استان‌ها و جلوگیری از سراسری شدن مشکلات است. تصمیمات ستاد کرونا به موقع نیست و این تصمیمات دیر و قطره چکانی و محافظه کارانه هزینه مهار کرونا را بالا می‌برد.

امیری اضافه کرد: تا اینجا مردم و نهادهای عمومی مثل شهرداری خوب جلو آمده اند، این خود اتکایی برای جلوگیری از بحران حتی در روستاها هم دیده می‌شود. از طرفی مردم و شهرداری‌ها در حال همکاری برای حفظ امنیت شهر و ضدعفونی مستمر شهرها هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: تلاش می‌کنیم به لحاظ اعتباری فعالیت‌های شهرداری را در خصوص ضدعفونی و حفظ پاکیزگی شهر تأمین کنیم. اما استمرار و گستردگی کار می‌طلبد که مردم و خیرین هم پای کار بیایند و در پشتیبانی کار همکاری داشته باشند.

وی تاکید کرد: مقابله با کرونا تنها متوجه یک نهاد خاص و دولت نیست. بلکه دیگر نهادها هم در کنترل بحران باید نقش آفرینی کنند.

امیری افزود: پیام من به مردم اینست که بحران را جدی بگیرند و در پیشگیری نهایت دقت را داشته باشند زیرا امکانات بهداشتی در کشور ما توان خدمات رسانی در سطح گستره را به بیماران ندارد.

وی گفت: شاید لازم باشد خود را برای روزهای سخت‌تر آماده کنیم. ضروری است که همه نسبت به یکدیگر گذشت داشته باشیم و مشکل دیگران را مشکل خود بدانیم تا امکان مدیریت هر کمبودی وجود داشته باشد.

کد خبر 496721 برچسب‌ها كرونا در ايران استان هرمزگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش مدیریت بحران در استان یزد/ از تردد در مسیر‌های کوهستانی و رودخانه‌ها پرهیر کنید

 محمدعلی ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر صدور هشدار نارنجی و تشدید سامانه بارشی برای سوم و چهارم اردیبهشت ماه گفت: مدیریت بحران استان آماده باش است.

وی همچنین در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در اکثر شهرستان‌های استان هشدار داد.

ملک زاده با بیان اینکه منطقه اثر مخاطرات احتمالی در سراسر استان یزد پیش بینی شده است، اظهار داشت: به همه شهروندان به خصوص ساکنان مناطق ییلاقی و کوهپایه‌ای استان در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار می‌دهیم که از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات از مردم عزیز می‌خواهیم از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به قله‌ها پرهیز کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد/ از تردد در مسیر‌های کوهستانی و رودخانه‌ها پرهیر کنید
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد
  • آماده باش مدیریت بحران در تهران
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان