Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل اظهار کرد: این افراد در پروسه زمانی ۱۵ روزه خدمات درمانی و معیشتی دریافت می‌کنند تا بعد از رفع مشکل، زندگی روزمره به روال عادی برگردد.

او بیان‌کرد: این اقدام در شهر‌های کوچک استان آغاز شده و هر یک از شهرستان‌ها در محدوده خود می‌توانند این اقدام را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل تشریح کرد: در این خصوص نیاز به همکاری خیران بوده و با استفاده از ظرفیت این افراد می‌توانیم گروه‌های پرخطر کرونایی را در بازه زمانی مشخص قرنطینه کنیم.

او با اشاره به اجرای غربالگری در استان، افزود: اردبیل در این خصوص جزو استان‌های برتر بوده و توانسته درصد بیشتری از جمعیت را غربالگری کند.

بهنامجو با اشاره به تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز گفت: ماسک و تجهیزات پزشکی مازاد بر نیاز استان توسط مبتکران تولید شده و در اقدامی مهم توانستند در ظرف ۱۲ روز خط تولید ماسک n ۹۵ را راه اندازی کنند.

به گفته بهنامجو، خط تولید لباس و تجهیزات مخصوص پرستاری کرونا نیز در استان راه‌اندازی شده و بر اساس سفارش‌های داده شده نیاز داخل استان و سفارش سایر استان‌ها را تولید می‌کند.

او از ساخت ربات پرستار توسط فناوران استان خبر داد و گفت: فناوران استان این ربات را به بیمارستان امام خمینی اهدا کرده ضمن اینکه کابین ضدعفونی کننده هم توسط مبتکران استانی ساخته شده است.

استاندار اردبیل اظهار اشت: با توجه به شیوع کرونا تمام مراکز گردشگری استان تعطیل شده و هیچ گردشگری وارد نشده و فقط افراد بومی استان که در نقاط دیگر کشور ساکن هستند برای دیدن اقوام و یا والدین خود به استان سفر کرده‌اند.

بهنامجو با بیان اینکه تمام مرز‌های داخلی و خروجی استان کنترل می‌شود، از ادامه تجارت مرزی در مرز آذربایجان و با روسیه خبر داد.

او گفت: با اینکه ورود گردشگر به استان در حد صفر است، اما مبادلات اقتصادی با همسایگان ادامه دارد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل افسانه جهانی در شورای اندیشه‌ورزی خانواده و جمعیت اظهار کرد: با توجه به آغاز اجرای طرح بیمه زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان، این طرح به تمامی شهرستان‌های استان اردبیل ابلاغ شده و بانوان دارای شرایط، از تمامی مزایای بیمه اعم از بازنشستگی، نقل و انتقال سابقه و... بهره‌مند خواهند شد.
وی با اشاره به برگزاری دوره تربیت کنشگر جمعیت در اردیبهشت سال جاری افزود: این دوره در آغاز برای ۲۰۰ نفر برگزار و ۴۰ نفر از افراد توانمند از این تعداد شناسایی می‌شوند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل تصریح کرد: برای نفرات منتخب و افراد دارای استعداد کنشگری، دوره تکمیلی برگزار می‌شود و این افراد در سطح استان اردبیل در حوزه جمعیت و فرزندآوری فعالیت خواهند داشت.
جهانی با یادآوری راه‌اندازی مرکز نفس در سال گذشته، هدف از تأسیس این مرکز را آگاهی‌بخشی به افراد و مادران برای پیشگیری از سقط جنین عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا دوره حمایت از حیات جنین نیز امسال برای بهورز‌ها و رابطان مردمی جمعیت برگزار و هستی‌شناسی جنین تشریح می‌شود.
وی با تأکید بر مشارکت مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی و بیان ضرورت‌های فرزندآوری و جوانی جمعیت و همچنین تحکیم بنیان خانواده و زیست عفیفانه خواستار ارائه برنامه‌های دستگاه‌ها برای سال جاری شد.

دیگر خبرها

  • عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد
  • راننده پرخطر رنو کشنده به دام قانون افتاد
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • پلمب اماکن غیرمجاز دندانپزشکی و ماساژدرمانی در اردبیل
  • خرید توافقی ۳۱ هزار تن سیب زمینی
  • ۳۱ هزار تن سیب زمینی در اردبیل خریداری شد
  • توقیف تریلی حامل سنگ با یک تن مخدر شیشه
  • قاتلان رپر معروف دستگیر شدند
  • با افزایش نرخ رسمی ارز، بازار غیررسمی مهار نمی‌شود