Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد سجادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به تدوین برنامه مدیریت پاسخگویی اضطراری جمعیت هلال احمر در پیش بینی وقوع رخداد بارش شدید باران در فروردین ۹۹ این مطلب را عنوان و افزود: این نقشه عملیاتی برای رویارویی با شرایط جوی پیش بینی شده در کشور و تداوم بارش‌های بهاری و احتمال سیل و آبگرفتگی تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در تهیه این نقشه عملیاتی موضوع اثر مخاطره از جمله احتمال سیلاب، بالا آمدن رودخانه ها، طغیان رودخانه های فصلی، آب گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده های مواصلاتی، لغزندگی جاده های کوهستانی و بارش تگرگ در مناطق مستعد توجه ویژه ای شده است.

 معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اقدام های صورت گرفته برای روبرو شدن با شرایط جوی پیش بینی شده در کشور را تشریح و اضافه کرد: اعلام وضعیت نارنجی (آماده باش) در استان های در معرض مخاطره با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی برای تهیه طرح عملیاتی در قالب بخشنامه ۲۲ گانه، تماس با مدیران عامل جمعیت های هلال احمر و اعلام شرایط، آماده باش به تمامی شعب و پایگاه های امداد و نجات در چارچوب طرح خدمات نوروزی سال ۹۹، آماده باش به مراکز امداد و نجات هوایی و استقرار بالگردهای امدادی در نقاط حادثه خیز برای امدادرسانی و تبادل اطلاعات با مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گوشه ای از این اقدامات است.

سجادی توضیح داد: تقویت و شارژ انبارهای امدادی مراکز استانی و شعب از تجهیزات و اقلام اسکان و تغذیه اضطراری، ارسال پیامک های اطلاع رسانی پیش بینی ها، هشدار و فرامین به مدیریت استانی و پیش بینی برنامه و طرح عملیاتی برای پاسخگویی مطلوب تر در زمان حوادث احتمالی در استان ها نیز از دیگر برنامه های مدیریت پاسخگویی اضطراری جمعیت هلال احمر در پیش بینی وقوع رخداد بارش شدید باران در فروردین ۹۹ است.

برنامه پاسخگویی به سوانح یا به تعریف بین المللی عملیات اضطراری (Emergency operation plan) در حقیقت، یک سند راهبردی مکتوب است که با توجه به وظایف جمعیت هلال احمر در پاسخ به سوانح، به تبیین کارکرد و وظیفه بخش‌های مختلف این جمعیت در فاز پاسخگویی می ‌پردازد؛ به تعبیر ساده می ‌توان برنامه پاسخ اضطراری سازمان را تصویری در نظر گرفت که نقش سازمان در پاسخ به سوانح را نشان می دهد و این تصویر از پازل‌های مختلفی تشکیل شده که هر پازل کارکردی از وظایف سازمان است.

این برنامه برای مدیران ستادی جمعیت هلال احمر یک راهنمای عملیاتی است به این ترتیب که در زمان بروز سوانح با رجوع به آن می تواند ضمن ترسیم نمای کلی عملیات مروری بر شرح وظایف خود و اجرایی گام به گام و صحیح داشته باشند و از سوی دیگر برای مدیران منطقه‌ای یک راهنمای ترسیم نقشه عملیاتی است.

براساس آیین نامه امداد و نجات کارکردهای پاسخگویی هلال احمر در این برنامه در چهار سطح حادثه محلی، سانحه استانی، سانحه منطقه ای و سانحه ملی فعال می شوند که در سطح ملی، کارکردهای ارایه شده با محوریت سازمان ها، معاونت ها و واحدهای مختلف جمعیت هلال احمر، در سطح منطقه ای، استانی و پایین تر، با توجه به اینکه برای هر حادثه سناریوی ویژه ای تدوین می شود کارکردهای عملیاتی مبتنی بر سناریو و با محوریت واحدهای متناظر استانی سازمان ها، معاونت ها و یا واحدهای مختلف جمعیت هلال احمر به اجرا می رسد.

براساس اعلام سازمان هواشناسی امروز (سه‌شنبه)، بارش‌ها در شمال شرق، شرق کشور ادامه خواهد داشت و شدت بارش‌ها در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و مازندران پیش بینی شده است.

براساس این گزارش بارش‌ها در نیمه شرقی سواحل خزر و ارتفاعات البرز شرقی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه است. همچنین در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

فردا (چهارشنبه) در شمال غرب دامنه‌های زاگرس و جنوب غرب و مناطقی از استان‌های فارس، اصفهان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش‌ها ادامه خواهد داشت و گاهی با رعد و برق همراه خواهد شد.

انتظار می‌رود در روز سیزدهم فروردین شدت بارش‌ها در آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، شمال قزوین و غرب کردستان باشد و در غرب سواحل خزر بارش‌ها پراکنده خواهد شد.

روز پنجشنبه در نوار شمالی کشور، دامنه‌های زاگرس و جنوب غرب کشور در استان‌های اصفهان، یزد، فارس، بوشهر و کرمان بارش‌ها پراکنده پیش‌بینی شده است.

روز جمعه نیز به دلیل عبور موج از نیمه شمالی کشور، شمال شرق، شرق و شمال غرب بارش‌ها ادامه دارد و با رعد و برق همراه خواهد شد. همچنین در دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش‌ها پراکنده پیش‌بینی شده است.

همچنین از روز شنبه گستره بارش‌ها علاوه بر این مناطق، سواحل شمالی کشور را نیز دربرمی‌گیرد و در یکشنبه بارش‌ها در نوار شمالی ادامه خواهد داشت.

براساس این گزارش پدیده امروز وزش باد شدید در سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، اصفهان و یزد است و بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز نیز مواج و متلاطم خواهد شد.

امروز (سه‌شنبه) تهران در بعضی از ساعات وزش باد شدید خواهد داشت و حداکثر دما به ۱۷ درجه بالای صفر می رسد و حداقل دما در پایتخت هفت درجه بالای صفر بود.

براساس گزارش هواشناسی امروز سردترین مرکز استان شهرکرد با دمای دو درجه زیر صفرو زنجان یک درجه زیر صفر اعلام شد. همچنین گرمترین مرکز استان، اهواز با ۲۷ درجه بالای صفر ثبت شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پیش بینی شده دامنه های زاگرس جمعیت هلال احمر هلال احمر امداد و نجات استان ها بارش ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد پیرمرد هرسینی در آب‌های کرمانشاه کشف شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه گفت: جسد پیرمردی ۷۰ ساله‌ای که در کوهستان های هرسین مفقود شده بود، پس از گذشت یک هفته در رودخانه‌ای در بخش سرفیروزآباد کرمانشاه کشف شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر کرمانشاه، «محمدباقر محمدی» شامگاه یکشنبه اظهار کرد: پس از اعلام مفقود شدن یک پیرمرد ۷۰ ساله در کوه‌های روستا سرآسیاب هرسین، عملیات جست‌و جو و نجات، با اعزام یک تیم تخصصی از پایگاه امداد و نجات هلال احمر شهرستان هرسین و افراد محلی آغاز شد.

وی گفت: بعد از گذشت یک هفته و جستجوهای مکرر طی تماس تلفنی نیرو های مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC استان کرمانشاه اعلام شد که فردی که چندی پیش مفقود شده بود در آب غرق شده است.
محمدی یادآور شد: بعد از پیدا شدن جسد توسط خانواده، به علت صعب‌العبور و کوهستانی بودن منطقه نیاز پشتیبانی تیم هلال احمر داشته که پس از هماهنگی های لازمه با نیروی انتظامی تیم واکنش سریع ستاد جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه به محل مورد نظر اعزام و پس از دسترسی به متوفی، وی را به منطقه امن انتقال و تحویل عوامل قضایی حاضر در محل دادند.

شهرستان هرسین در فاصله ۴۴ کیلومتری جنوب‌شرق کرمانشاه قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: غرق شدن کودک 7 ساله در دریا/ سرنوشت غم انگیز دو برادر غرق شدن 3 نفر در سد ‌دویریج ایلام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۴۳ نفر سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام در دو سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است‌
  • تهیه و توزیع ۵ هزار سبد معیشتی از سوی داوطلبان هلال احمر مازندران در نوروز ۱۴۰۳
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در جنوب سیستان و بلوچستان
  • هلال احمر استان بوشهر در آماده‌باش است
  • امدادرسانی به ۴۳ نفر سیل‌زده در جنوب سیستان و بلوچستان
  • جسد پیرمرد هرسینی در آب‌های کرمانشاه کشف شد
  • به خاطر هم در شبکه نسیم دیده می‌شود
  • آماده‌باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان/ بارش شدید باران در جنوب کشور
  • تاب‌آوری اقلیمی چیست؟