Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-28@12:15:12 GMT

۴۷ میلیون آمریکایی شغل خود را از دست می‌دهند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۳۶۲۱

۴۷ میلیون آمریکایی شغل خود را از دست می‌دهند

مقامات آمریکا هشدار داده‌اند که ۴۷ میلیون نفر در این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنا به اعلام بانک مرکزی آمریکا، کاهش نرخ اشتغال تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ در این کشور به ۴۷ میلیون نفر خواهد رسید.

در نتیجه آمریکا در بحبوحه همه‌گیری ویروس کووید-۱۹، نرخ بیکاری ۳۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصدی را تجربه خواهد کرد. یک اقتصاددان بانک مرکزی آمریکا در این باره می‌گوید این ارقام با توجه به استانداردهای تاریخی بسیار بزرگ هستند، این شوک بسیار منحصر به فرد است، زیرا اقتصاد آمریکا در ۱۰۰ سال گذشته چنین وضعیتی را تجربه نکرده است.

با این حال، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا هفته پیش در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی مدعی شد گزارش‌های جدید درباره بیکاری میلیون‌ها آمریکایی صحت ندارد. وزیر خزانه داری آمریکا با اشاره به لایحه کمک ۲.۲ تریلیون دلاری که روز جمعه به امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا رسید، گفت با این طرح کسب و کارهای کوچک می‌توانند بسیاری از این افراد را به سرکار خود برگردانند.

دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا ار مرز سه هزار نفر عبور کرد. همچنین تعداد مبتلایان به این ویروس در آمریکا از مرز ۱۵۳ هزار تن فراتر رفته است.

برخی مدل‌های آماری پیش‌بینی کرده است در ماه آوریل و همزمان با اوج‌گیری شیوع کرونا در آمریکا، روزانه دو هزار نفر جان خود را از دست بدهند. این مدل پیش‌بینی می‌کند تا ماه اوت شمار قربانیان کرونا در آمریکا به حدود ۸۲ هزار نفر برسد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا ویروس کرونا بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: ماکرون آمریکا را خشمگین کرد

رسانه آمریکایی از خشم مقام‌های این کشور از مواضع «امانوئل ماکرون» در حمایت از اعزام سربازان غربی به اوکراین به دلیل نگرانی آن‌ها از اینکه چنین اقدامی به جنگ با روسیه منجر شود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی با اشاره به جنجال‌های اخیری که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با مطرح کردن مواضع جنگ‌طلبانه در حمایت از اعزام سربازان غربی به اوکراین به ویژه در میان متحدان کشور خودش ایجاد کرده نوشته است: «در حالی که بریتانیا دیگر عضو اتحادیه اروپا نبوده و دولت آلمان نیز آکنده از اختلاف است، ماکرون خود را به عنوان مقام مسئول غیررسمی اروپا در زمینه سیاست خارجی معرفی می‌کند».

شبکه آمریکایی بلومبرگ در وبگاه خود نوشته ماکرون «در راستای تقابل با تهاجم روسیه به اوکراین و فاجعه انسانی در غزه رهبری اروپایی‌ها را به دست گرفته، اما همه متحدان فرانسه عقیده ندارند که او می‌تواند بهترین مدافع منافعشان باشد.»

بلومبرگ در ادامه این مطلب تصریح می‌کند اظهارنظر‌های جنجالی رئیس جمهور فرانسه در اسفند ماه گذشته در حمایت اعزام سرباز‌های نیروی زمینی غربی‌ها به اوکراین با سرزنش متقابل بسیار علنی و فوری «اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان مواجه شده و همچنین مقام‌های آمریکایی را خشمگین ساخته است.

یک مقام رده بالای مطلع به بلومبرگ گفت مقام‌های آمریکایی در نشست‌های خصوصی گفته‌اند یک چنین اقدامی دارای ریسک تحریک جنگ با مسکو است.

ماکرون و شولتس

این رسانه آمریکایی نوشت رئیس‌جمهور فرانسه زمانی که این مواضع جنجالی را مطرح کرد به گفته خودش قصد داشت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را در موضع بی اطمینانی قرار دهد، اما تاثیری کاملا بر عکس را ایجاد کرده است.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت ماکرون وقتی با این موضع جنجالی، برلین و دیگر متحدان غربی را مجبور ساخت که به صورت علنی اعزام سربازانشان به اوکراین را رد کنند، ابهام‌هایی که در خصوص خط قرمز‌های این متحدان وجود داشت را رفع کرد.

به گفته چند مقام دیگری که بدون فاش ساختن نامشان با بلومبرگ صحبت کردند، این مواضع ماکرون حتی از نقطه نظر امنیت عملیاتی نیز به ویژه با توجه به اینکه از قبل نیرو‌های نظامی چند کشور در اوکراین حضور داشته‌اند چندان هوشمندانه نبودند.

این رسانه غربی خاطرنشان کرد ماکرون از موضوع اوکراین در جهت مسائل مربوط به سیاست داخلی نیز بهره‌برداری می‌کند و اوکراین را تبدیل به یکی از محور‌های کارزار مربوط به انتخابات پارلمانی ماه ژوئن آتی اروپا کرده و از «مارین لوپن»، رقیب راست افراطی خود به عنوان یک متحد پوتین یاد کرده است.

به گفته یک مقام مطلع به بحث‌های اخیر متحدان غربی در نشست در بروکسل، برخی از نخست‌وزیران اعضای اتحادیه اروپا برای رهبری کردن چشم به ماکرون دارند و خیلی از آن‌ها از موضوع جنگ‌طلبانه او در قبال روسیه استقبال کرده‌اند.

از طرفی فرانسه از در حمایت از درخواست لهستان مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا در ورود آزادانه غلات اوکراین به بازار واحد این اتحادیه تجدید نظر کند در آمده و این حمایت به اعتراضات اخیر کشاورزان دامن زده است.

طبق گزارش بلومبرگ منتقدان ماکرون معتقدند او بیشتر از آنکه اهل عمل باشد اهل حرف زدن است.

رزمایش ناتو در آلمان

بلومبرگ می‌نویسد: «جمهوری چک سردمدار یک ابتکار عمل برای تامین حدود ۸۰۰۰۰۰ گلوله توپ در آینده نزدیک برای اوکراین از منابع خارج از اتحادیه اروپاست. ماکرون ماه گذشته میلادی گفت از ابتکارعمل جمهوری چک در این مورد حمایت می‌کند، اما فرانسه هنوز هیچ مشارکت مالی در این طرح به عمل نیاورده است. در مقابل، اما آلمانی ۳۰۰ میلیون یورو (۳۲۵ میلیون دلار) برای خریداری ۱۸۰۰۰۰ گلوله توپ صرف کرده است.

فرانسه از همان ابتدای جنگ اوکراین طبق داده‌های انستیتوی کی‌یل که حمایت‌ها از اوکراین را رهگیری می‌کند، از متحدان دیگری در زمینه کمک به کی‌یف بسیار عقب مانده است. پاریس به کی‌یف وعده کمتر از ۲ میلیارد یورو حمایت را داد، در حالی که در مقابل آلمان ۲۲ میلیارد یورو وعده داد. «چنین اختلافی چشمگیر است، هر چند که دولت فرانسه می‌گوید این آمار و ارقام تاثیر نامتناسبی که تسلیحات مدرن فرانسوی در میدان جنگ ایجاد کردند را بازتاب نمی‌دهند.»

دیگر خبرها

  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • بلومبرگ: ماکرون آمریکا را خشمگین کرد
  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • چرا آمریکا قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو نکرد؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • آمریکایی‌ها از اپل شکایت کردند
  • وقت‌کشی آمریکا در موافقت با آتش‌بس در غزه
  • مصرف کنندگان آمریکایی از اپل شکایت کردند
  • ناراحتی آمریکا از واکنش اسرائیل به رای آن در شورای امنیت