Web Analytics Made Easy - Statcounter

قادری مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: شب گذشته، بارش باران در منطقه شرق استان شدت گرفت که منجر به مسدود شدن، راه روستایی و ارتباطی آلتی آقاچ، در اثر رانش شد که نیرو‌های امدادی در حال بازگشایی این مسیر هستند.

قادری افزود: همچنین، این بارش‌ها باعث آبگرفتگی چند منزل مسکونی در شهرستان مراوه تپه و تلف شدن ۲۵۰ راس دام سبک در منطقه عشایر نشین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه در شهرستان‌های کلاله، خان ببین نیز بارندگی شدید بود گفت: در این مناطق موردی گزارش نشد.

قادری افزود: صبح امروز نیز، در منطقه گرگان و جلین بارش‌های رگباری داشتیم که آسیب و موردی گزاش نشد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران سیل و آبگرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران، وزش باد شدید و رعدوبرق تا سه شنبه/ برای ۷ استان هشدار صادر شد

بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، برخی مناطق یزد، کرمان و ارتفاعات شمال شرق هرمزگان بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، کاهش دما و در مناطق مستعد گردوخاک روی می‌دهد.

فردا در شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، یکشنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی مناطق کرمان، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش پراکنده باران روی می‌دهد.

روز دوشنبه در جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، کرمان، نیمه شرقی سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، شرقی و خراسان شمالی رگبار باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه آینده علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های اصفهان، لرستان، کرمانشاه، جنوب همدان، جنوب مرکزی و شمال خراسان رضوی بارش باران و وزش باد روی می‌دهد. طی دو روز آینده خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت شمال‌غرب، تداوم فعالیت سامانه قدیم در نیمه‌شرقی و در نواحی مستعد ناپایداری‌های همرفتی

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

نوع مخاطره: بارش باران، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، در نقاط گرمسیر با رعدوبرق، وزش بادشدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰: شرق اصفهان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفر‌های برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

نوع مخاطره: وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰: شرق سمنان، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، باغی و زراعی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی، نهال و محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفر‌های بین شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای تا ۳۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۱.۷ متر و دور از ساحل بیش از ۱.۷ متر

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰: مناطق ساحلی و دور از ساحل جنوب استان بوشهر و استان هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی و نیمه سنگین، اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

منبع: تسنیم

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! چرا نئاندرتال‌ها منقرض شدند و ما ماندیم؟ (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی مردان؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • بارش باران، وزش باد شدید و رعدوبرق تا سه شنبه/ برای ۷ استان هشدار صادر شد
  • وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور
  • برف و باران امروز اصفهان را فرا می گیرد
  • قطع راه ارتباطی کلواری فلارد پس از باران شدید
  • طغیان رودخانه روستای دم آب بر اثر بارندگی‌های بهاری + فیلم
  • فیلم فاجعه در اهواز؛ حفره بزرگ پس از باران | نحوه مسدود کردن وسط خیابان را ببینید!
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • بارش باران و برف و وزش باد شدید در غرب و نوار شمالی
  • پیش بینی بارش باران و برف و وزش باد شدید در غرب و نوار شمالی کشور
  • پیش‌بینی دمای هوای کشور؛ بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق