Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون پشتیبانی مقابله با شیوع ویروس کرونا شهرداری مشهد گفت: روزانه حدود ۲۰ هزار ماسک بهداشتی فیلتر دار و معمولی در کارگاه های دوخت ماسک شهرداری تولید می شود.

به گزارش ایمنا، رضا خواجه نائینی در حاشیه بازدید از کارگاه‌های تولید ماسک بهداشتی شهرداری که با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع)، فرمانده قرارگاه امنیتی شهید برونسی، معاون درمان سپاه امام رضا (ع) و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد انجام شد، اظهار کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا و با دستور شهردار مشهد ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرداری مشهد تشکیل و تاکنون اقدامات جامعی برای پیشگیری از شیوع کرونا انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد افزود: از جمله اقدامات انجام شده می‌توان به ضد عفونی کردن روزانه تمامی اماکن، معابر و ناوگان حمل و نقل عمومی، تغسیل و دفن فوت شدگان بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا اشاره کرد.
وی تصریح کرد: همچنین مصوبات حمایتی برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی جهت مقابله با ویروس کرونا و متضرران از شیوع این ویروس از سوی شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب رسیده است.

خواجه نائینی با اشاره به ضد عفونی معابر و توزیع بسته‌های بهداشتی در حاشیه شهر مشهد، گفت: همچنین روزانه بیش از ۱۸۰ کیلومتر از معابر شهر به صورت مکانیزه یا به وسیله پمپ‌های دستی توسط نیروهای خدمات شهری، سازمان آتش نشانی و شورای اجتماعی محلات ضد عفونی می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که از روز اول به آن توجه شد و در دستور کار قرار گرفت و به سرعت اجرایی شد، راه اندازی خط تولید ماسک بود، اکنون تنها مجموعه‌ای هستیم که دارای خط تولید ماسک با استانداردهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستیم.

رئیس کمیسیون پشتیبانی مقابله با ویروس کرونا شهرداری مشهد تصریح کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۱۰ هزار ماسک N۹۵ و۱۰ هزار ماسک معمولی به صورت کاملاً بهداشتی تولید می‌شود که ۷۰ درصد آن را مستقیم به دانشگاه علوم پزشکی برای استفاده کادر درمانی بیمارستان‌ها تحویل داده و مابقی نیز میان نیروهای خدمات شهری و پاکبان ها توزیع می‌شود.

خواجه نائینی افزود: امیدواریم با سیاست‌هایی که در استان برای تشدید مقابله با شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است به زودی شاهد از میان رفتن ابتلاء به ویروس کرونا باشیم.

کد خبر 416838

منبع: ایمنا

کلیدواژه: انواع ماسک شهر کلانشهر مشهد کلانشهر شهروند مشارکت شهروندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شیوع ویروس کرونا هزار ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و امینی شهرداری مشهد از آغاز فرآیند مطالعاتی شناخت تنوع گونه‌ای جوندگان آفت شهری و حاشیه شهر و ارائه راهکارهای نوین مبارزه تلفیقی با آنها برای اولین بار در کشور خبر داد. - اخبار استانها -

 محمد پذیرا  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: جوندگان از جمله موش‌ها، محیط انسانی را به طریق مختلفی تهدید کرده و علاوه بر خسارات بهداشتی و اقتصادی فراوان، میزبان یا منبع بیماری‌های متعددی هستند.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده موش‌ها حدود 35 نوع بیماری مختلف از جمله هاری، طاعون، لپتوسپیروز، حصبه، یرسینیوزیس، تیفوس، تولارمی را به انسان منتقل می‌کنند که این مهم، به‌‌روزرسانی مستمر روش‌های مبارزه و شناخت پیوسته رفتار و عادات این حیوانات باهوش را می‌طلبد.

پذیرا خاطرنشان کرد: در سالیان اخیر با مطالعات علمی و استفاده از روش‌های متنوع در شهر مشهد، تعداد کانون جوندگان از 60 به 8 کانون کاهش پیدا کرده است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: فرآیند مطالعاتی شناخت تنوع گونه‌ای جوندگان آفت شهری و حاشیه شهر و ارائه راهکارهای نوین مبارزه تلفیقی با آنها به صورت ویژه برای اولین بار در مشهد آغاز شده است و با برنامه‌ریزی بلند مدت، کاهش کانون‌های جوندگان شهری و توسعه پایدار بهداشت شهری امکان‌پذیر خواهد شد.

وی از شهروندان خواست با سالم‌سازی محیط و تخلیه نکردن باقیمانده مواد غذایی در معابر و جوی‌های آب، در مبارزه با این جوندگان نقش ایفا کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد
  • تولید برق از داستان های غمبار عاشقانه/ تابوی تخریب تصاویر افراد زنده در چین (فیلم)
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد
  • امکان تولید ۸۰ هزار کارت سوخت در روز
  • رونمایی از دیوارنگاره «وعده صادق» در میدان شهدا مشهد
  • ویزیت روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر در دانشکده دندانپزشکی مشهد
  • روزانه ۴۰ هزار زنجانی از اتوبوس استفاده می‌کنند