Web Analytics Made Easy - Statcounter

  
به گزارش الف نیوزویک می نویسد، تعداد افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا کشته شده اند، از تعداد قربانیان آمریکایی – چه  نظامی و چه غیرنظامی - در جنگ 18 ساله آمریکا در افغانستان فراتر رفته است، یعنی طولانی ترین جنگ در تاریخ آمریکا. 



>



>



>





.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد

به گزارش جام جم آنلاین، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به موافقت مجلس نمایندگان آمریکا برای اعطای کمک‌های تسلیحاتی تازه به اوکراین، گفت دخالت بیشتر واشنگتن در این جنگ منجر به همان «شکست پرهیاهو و تحقیرآمیز» خواهد شد که در ویتنام و افغانستان متوجه واشنگتن شد.

زاخارووا در بیانیه‌ای که توسط وزارت خارجه روسیه منتشر شد، اظهار کرد: «اقدامات واشنگتن به‌عنوان کشوری که عملاً یکی از طرفین دخیل در جنگ اوکراین است، با مقابله‌ای قاطعانه و بی‌قیدوشرط مواجه خواهد شد. افزایش عمق درگیری این کشور در جنگی ترکیبی علیه روسیه به همان شکست پرهیاهو و تحقیرآمیزی منجر خواهد شد که واشنگتن در زمان حضور خود در ویتنام و افغانستان متحمل شد.»

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این اظهارات زاخارووا یک روز پس از آن منتشر شد که مجلس نمایندگان آمریکا در روز شنبه لایحه کمک ۶۰.۸ میلیارددلاری به اوکراین را تصویب کرد و آن را برای بررسی به مجلس سنا فرستاد.

انتظار می‌رود مجلس سنا هم با تصویب این لایحه موافقت کند و لایحه بودجه کمکی برای اوکراین در نهایت به کاخ سفید ارسال شود تا با امضای رئیس‌جمهور آمریکا، وجهه قانونی پیدا کند.

زاخارووا درباره حمایت دو حزبی اعضای مجلس نمایندگان از تصویب این لایحه گفت: «نخبگان حاکم در آمریکا فارغ از وابستگی حزبی خود، آماده‌اند تا اوکراین را غرق در سلاح کنند، با این هدف که این کشور تا ازبین‌رفتن آخرین سرباز خود به جنگ ادامه دهد. واشنگتن برای انجام این کار به راهکاری مبتذل متوسل می‌شود، یعنی سرقت دارایی‌های مسدودشده روسیه که کنگره چراغ سبز آن را به کاخ سفید نشان داده است.»

همزمان با آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کشورهای غربی دارایی‌های خارجی و ذخایر ارزی روسیه را تصرف کردند که مجموع آن‌ها به ۳۱۹ میلیارد دلار می‌رسد. بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از آن در کشورهای اتحادیه اروپا است و بروکسل هم در حال بررسی این پیشنهاد است که از دارایی‌ای تصرف‌شده روسیه برای بازسازی اوکراین استفاده کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه واشنگتن دیگر به پیروزی اوکراین در جنگ امیدی ندارد، گفت آمریکا انتظار دارد ارتش اوکراین تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر سال میلادی جاری در برابر روسیه مقاومت کند تا وجهه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در این انتخابات حفظ شود.

ماریا زاخارووا در انتها گفت تلاش‌های غرب برای نجات دولت اوکراین «محکوم به شکست» بوده اهداف روسیه در جنگ اوکراین به طور کامل محقق خواهد شد.

دیگر خبرها

  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • زلنسکی: اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • نیوزویک: آمریکا در مسیر زوال است
  • نمایش یک فیلم‌تئاتر و مستند «فراتر از آرمانشهر» در خانه هنرمندان