Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:14:53 GMT

جهش تولید در مقابله با شیوع کرونا در کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۳۷۴۸

جهش تولید در مقابله با شیوع کرونا در کشور

فرزاد دبیریان، مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارس نانو ریس از شرکت های فعال در زمینه تولید ماسک با استانداردهای جهانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش افزود: این شرکت دانش بنیان در کرمانشاه فعال است و توانسته با استفاده از تسهیلات حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی برای مقابله با کرونا در کشور ظرفیت تولید خود را افزایش داده و روزانه ۱۵۰۰ ماسک N۹۵ به عنوان استانداردترین ماسک موجود در جهان تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: زمانی که ویروس کرونا به کشوری راه پیدا می‌کند اولین و ابتدایی‌ترین عملی که از سوی دولت و مردم صورت می‌گیرد، پیشگیری است، زیرا هرچه زنجیره انتقال ویروس محدودتر شود، بهتر می‌توان با آن مقابله کرد. از این‌رو از اسفندماه سال گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، تقاضا برای خرید ماسک بالا رفت به‌طوری که خیلی زود بسیاری از داروخانه‌ها اعلام کردند ماسکی برای فروش ندارند.

وی ادامه داد: از آنجایی که ماسک ابتدایی‌ترین ابزار برای جلوگیری از انتشار این ویروس است، دولت از برخی کارخانه‌داران خواست که خط تولید خود را در این روزها به تولید ماسک تغییر دهند و از سوی دیگر از شرکت‌هایی که توانایی تولید ماسک را داشتند دعوت کرد که با گرفتن وام روی به تولید این کالای اساسی بیاورند، ضمن اینکه از شرکت‌های تولیدکننده ماسک نیز خواسته شد با استفاده از تسهیلات دولت ظرفیت تولید خود را افزایش دهند. 

این فعال دانش بنیان افزود: این ماسک‌ها یکی از قوی‌ترین ماسک‌ها در بازار جهانی است که برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا می‌توان از آن استفاده کرد و حقیقتاً هم ابزاری قوی در این راستا است. در همین زمینه نیز صندوق نوآوری و شکوفایی با اعلام فراخوانی از شرکت‌های دانش بنیان و فناوری که می‌توانند به تولید اقلام و محصولات پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بپردازند، دعوت کرد با اخذ تسهیلات کم‌بهره از این صندوق به جبهه مقابله با این ویروس بپیوندند تا زنجیره انتقال این ویروس در کشور شکسته شود و شرکت ما نیز با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی، ماسک هایی با استفاده از  نانو الیاف تولید می کند که پس از تولید نهایی در اختیار معاونت غذا و دارو قرار می‌گیرد.

مدیرعامل این شرکت تولیدکننده ماسک افزود: در حال حاضر این کارخانه هزار تا ۱۵۰۰ عدد ماسک در روز تولید می‌کند و امید است که روز به روز بر تعداد تولید ماسک افزوده شود تا با بحران و کمبود ماسک در کشور روبرو نباشیم، اما مشکل اصلی در حال حاضر تولید نانو الیاف است؛ لایه‌ای که فیلتر هوا توسط آن انجام می‌شود.

دبیریان افزود: ما پیشتر خط تولید نداشتیم و با گرفتن تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی، شروع به تولید نانو الیاف کردیم و توانستیم با این حمایت، مکان فعالیت را اجاره و با خرید دستگاه‌های لازم، تولید را شروع کنیم، تسهیلاتی که از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کردیم، سرمایه در گردش شرکت را تامین کرد و اگر حمایت مالی نمی‌شدیم امکان تولید ماسک آن هم به این اندازه را نداشتیم، امیدواریم در روزهای آتی این مشکل را نیز حل کنیم و بتوانیم با حداکثر ظرفیت به مبارزه با کرونا و در راستای تحقق شعار سال گام برداریم.

برچسب‌ها ویروس کرونا جهش تولید شرکت دانش بنیان پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا جهش تولید شرکت دانش بنیان ویروس کرونا جهش تولید شرکت دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی ویروس کرونا تولید ماسک دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث؛ تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی از ۲۹ اردیبهشت تا اول خرداد ماه ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

سیستم‌های هدایت مرکزی مراکز درمانی، مهندسی پزشکی، داروهای اورژانسی، داروسازی، تجهیزات دندانپزشکی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات چشم پزشکی، تجهیزات دندانپزشکی، لوازم و تجهیزات ارتوپدی، داروهای تنفسی، بیهوشی، وسایل مراقبت در منزل، تجهیزات هوشمند، امداد پزشکی، مسواک‌های هوشمند، درمان از راه دور، فیزیوتراپی و ارتوپدی، تجهیزات پزشکی اطفال، تجهیزات جراحی و اورژانس، سونوگرافی و آندوسکوپی، اپلیکیشن‌های پزشکی، تکنولوژی و تجهیزات مدیریت بیماری‌ها، تجهیزات الکتریکی، کالاهای مصرفی، محصولات زیبایی و جراحی پلاستیک، زیرگروه‌های تخصصی این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

در این راستا به همت صندوق نوآوری و شکوفایی پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی حضور در این پاویون تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند در سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی ghazal.inif.ir ثبت‌نام کنند.

یکی از برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای کمک به توسعه بازار صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های ‌خارجی و نیز حضور در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی به دو صورت حضور مستقل و برپایی پاویون است

کد خبر 6085098 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • ۹۶۷۴ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • دانش‌آموزان در لبه پرتگاه مهاجرت قرار دارند