Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه گشایش تمام کارها و مشکلات در دست خداوند است،گفت: كسی كه ایمان به قدرت خداوند متعال داشته باشد هیچگاه ناامید نمی شود.

خبرگزاری شبستان - بندر آستارا، متاسفانه این روزها مردم دنیا از جمله کشورمان به یک بلای تلخ و دردناک به نام کرونا ویروس مبتلا شده و عده ای از مردم دنیا از جمله هموطنان ما بر اثر ابتلا به این بیماری در بیمارستان ها بستری و تعدادی نیز فوت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در رسانه های مختلف و فضای مجازی نیز هر روز آمار جدیدی از مبتلاین به کرونا ویروس و فوتی های ناشی از این بیماری منتشر می شود که این امر باعث شده، افراد جامعه دچار نگرانی و استرس باشند.

 

یاد خدا آرام بخش دل هاست و به یاد پروردگار بودن و امید داشتن به خداوند متعال موجب می شود روح و جان انسان آرام بگیرد و در آیات قرآن، کلام بزرگان و احادیث نیز برای رهایی از نگرانی، بلایا و مشکلات به دعا و نیایش و توکل بر خدا تاکید بسیار شده است.

 

بر همین اساس گفتگویی را با امام جمعه بندر آستارا در رابطه با توکل بر خدا و آثار و برکات دعا و نیایش هنگام بلایا و سختی ها انجام داده ایم؟

 

براساس آموزه های دینی چگونه مثبت اندیش باشیم و ناامیدی را شکست دهیم؟

حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» با تبریک اعیاد شعبانیه،اظهار کرد: انسان های مثبت اندیش همواره در سختی ها و مصائبی که برای آنان پیش می آید، مصلحتی می جویند به این معنی که تصور می کنند که هر اتفاقی دارای هدفی است و سر انجام می تواند به سود آنها تمام شود.

 

امام جمعه بندر آستارا تصریح کرد: کسانی که سختی ها را خیر و مصلحت می دانند به راحتی در برابر آنها از پای در نمی آیند بلکه صبر پیشه کرده تا نتایج مثبت حوادث پیش آمده برای خود را ببینند.

 

وی با بیان اینکه قرآن سرشار از آیات و اندیشه هایی است که به انسان ها القا می کند سختی ها برای آزمایش شما هستند بر آنها صبر نمایید تا پاداش فراوان نصیبتان شود، افزود: در آیه ۲۱۶ سوره بقره و ۱۹ سوره نساء بسیار زیبا به مثبت اندیشی و خوش بینی اشاره شده است.

 

در رابطه با یاس و نا امیدی و ترس چه باید بکنیم؟

حجت الاسلام حافظ نیا در پاسخ به این سوال گفت: پاسخ این سوال را می توان به روشنی هرچه تمام تر در آیات الهی، هنگامی كه سخن از صفات و ویژگی های خداوند متعال به میان می آید به دست آورد كه؛ توجه و ایمان و اعتقاد به این صفات بی منتهای خداوند می تواند نقش بسزایی در تقویت امید و مبارزه با حس ناامیدی در زندگی ما داشته باشد.

 

وی ادامه داد: انسانی كه باور و اعتقاد قلبی داشته باشد كه خداوند متعال بر احوال او آگاه است و خداوند متعال به تمامی اعمال و رفتار و زندگی او احاطه كامل دارد، هرگز از درگاه الهی ناامید نخواهد شد، چرا كه او یقین دارد كه خداوند بنده خود را در سختی ها و گرفتاری ها و مشكلات رها نمی كند و قطعاً از او دستگیری خواهد كرد.

 

این کارشناس علوم دینی و مذهبی اضافه کرد: آری انسانی كه باور و اعتقاد راسخ به رحمت و مغفرت خداوند داشته باشد و بداند كه گشایش تمام كارها در دست خداوند است و اوست كه دانای مطلق است، هیچ گاه از رحمت خداوند متعال ناامید نمی شود و در مقابل افرادی كه به این حقیقت اعتقادی ندارند همیشه در ترس و وحشت و ناامیدی به سر می برند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه قدرت بی منتهای الهی را نباید هیچگاه فراموش کنیم،خاطرنشان کرد: كسی كه ایمان به قدرت خداوند متعال داشته باشد هیچ گاه ناامید نمی شود.

 

امام جمعه بندر آستارا گفت: با ایمان و توکل بر خدا و تمسک به آیات قرآن می توان ناامیدی را برای همیشه در زندگی حذف كرد و با امید كامل به آینده روز به روز به موفقیت های بیشتری دست پیدا کرد.

 

وظیفه مسئولان و مردم در شرایط کنونی چیست؟

وی در پاسخ به این سوال و وظیفه مسئولان در شرایط کنونی، گفت: دراین روزها که کسب و کار بازاریان تعطیل است دولت باید با اندیشیدن تدابیری به فکر آنان بوده تا بازاریان دچار مشکلی نشوند.

 

امام جمعه بندر آستارا تصریح کرد: در این ایام خانه نشینی همچنین دولت و خیرین به فکر نیازمندان و اقشار آسیب پذیر جامعه باشند و آنها را از یاد نبرند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا خاطرنشان کرد: وظیفه مردم نیز در شرایط کنونی این است نهایت همکاری را با مسئولین داشته باشند و موارد و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند و با در خانه ماندن به قطع زنجیره ویروس کرونا کمک کنند.

 

در رابطه با پویش «در خانه بمانیم» بفرمایید؟

امام جمعه بندر آستارا در پاسخ به این سوال به شهروندان و مردم سفارش می کنم حتی المقدور در خانه بمانند و غیراز موارد اضطراری از منزل خارج نشوند.

 

وی تصریح کرد: بنده هم در منزل می مانم و از طریق فضای مجازی و تلفن امورات را پیگیری و کارهای خودم را انجام می دهم.

 

فرهنگ دینی و اهمیت دعا در هنگام وقوع بلایا با تاکید بر سخنان رهبر انقلاب را بفرمایید؟

حجت الاسلام حافظ نیا در پاسخ به این سوال به بیان روایتی از مولای متقیان حضرت علی(ع) پرداخت و افزود: حضرت علی(ع) در روایتی معروف می‌ فرمایند: «اعجز الناس من عجز عن الدعا» عاجزترین مردم کسی است که از دعا کردن ناتوان باشد، بنابراین جا دارد در این ایام برای برگشت سلامتی به جامعه دعا کنیم.

 

وی با اشاره به توصیه امیرالمؤمنین(ع) به صبر در بلاها و مصیبت ها، تصریح کرد: آن بزرگوار می فرمایند: «هر محنت و بلایی اهدافی دارد و هر هدفی نیز نهایت و پایانی دارد، پس صبر پیشه کنید؛» از این رو باید اطمینان داشته باشیم که این شرایط می‌ گذرد و با صبر و استقامت و تکیه بر خدا، به روزهای خوب می رسیم.

 

امام جمعه بندر آستارا اضافه کرد: ایشان همچنین در روایتی بهترین انسان ها را کسی می‌ داند که نفعش به دیگری برسد، بنابراین حقیقتا جا دارد از پرسنل بیمارستان ها و کادر درمانی و همچنین گروه های جهادی طلبگی و دانشجویی که این روزها در حال خدمت رسانی به بیماران هستند، تقدیر و تشکر کنم.

 

وی با اشاره به تعطیلی مراسمات معنوی و دینی به دلیل رعایت مسائل بهداشتی، خاطرنشان کرد: این مسئله هم طبیعی است چون خود امیرالمؤمنین(ع) فرمودند هرکس بیمار شود و پیش طبیب نرود و به فکر معالجه نباشد به خودش خیانت کرده است.

 

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: جا دارد که در این روزهای مبارک، برای شرایط ویژه کشور و رها شدن از این بیماری و ویروس دعا کنیم.

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: گشایش مشکلات بیماری کرونا دعا و نیایش خداوند متعال بندر آستارا امام جمعه بندر آستارا حجت الاسلام حافظ نیا پاسخ به این سوال ناامید نمی شود خداوند متعال سختی ها بر خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 مراسم روز جهانی زمین پاک در خانه محیط زیست آستارا

دریافت 40 MB

به گزارش خبرنگار مهر، طی مراسمی با حضور مسؤولین در خانه محیط زیست شهرستان آستارا واقع در دبستان فریور روستای عنبران روز جهانی زمین پاک گرامی داشته شد.

اجرای سرود و نقاشی با موضوع محیط زیست توسط دانش آموزان و به صدا درآمدن زنگ زمین پاک از برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

کد خبر 6085917

دیگر خبرها

  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در دیلم
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان
  • تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا
  • عزت ایران با ایمان
  • روند عادی تردد کامیون ها در آستارا
  •  مراسم روز جهانی زمین پاک در خانه محیط زیست آستارا
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح: باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت