Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@04:08:07 GMT

تخصیص بیمه بیکاری به صنوف فرهنگی هنری همدان

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۳۸۱۳

تخصیص بیمه بیکاری به صنوف فرهنگی هنری همدان

ایسنا/همدان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تخصیص بیمه بیکاری به صنوف فرهنگی هنری استان که به علت شیوع کروناویروس تعطیل شده اند، خبر داد.

احمدرضا احسانی اظهار کرد: کارکنان موسسات فرهنگی هنری، چاپخانه‌ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده‌اند و کارگاه آنان تعطیل شده و یا زیر یکسال سوابق بیمه در سال ۹۸ دارند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری، این دسته از صنوف در صورتی که دارای کد کارگاهی هستند، باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس ‏http://Bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند تا مهلت ۳۰ روزه آنان به پایان نرسد.

احسانی خاطرنشان کرد: تمام مشاغلی که به صورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده‌اند، شامل قانون بیمه بیکاری بوده و کسانی که در سامانه فوق ثبت نام می‌کنند حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیر مترقبه انتخاب کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تأکید کرد: برابر مقررات تامین اجتماعی، لزوما بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده‌اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که بصورت خویش فرما بیمه شده‌اند( مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول این طرح نیستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کروناویروس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بیمه بیکاری وزارت کار رفاه و تامین اجتماعی فرهنگی هنری بیمه بیکاری شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ و هنر استان قم از نظر زیرساخت دچار ضعف است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مهدی حسینی رییس حوزه هنری قم در دیدار علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم به تشریح فعالیت‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: از جمله مأموریت‌های حوزه هنری، جذب و پرورش هنرمندان انقلابی است و خوشبختانه حوزه هنری قم در طول سالیان فعالیت خود، خاستگاه اساتید و هنرمندان مطرح شهر بوده است.

وی با تأکید بر این نکته که متأسفانه فرهنگ و هنر استان قم از نظر زیرساخت دچار ضعف است گفت: کمبود امکانات و نزدیکی به پایتخت باعث شده تا هنرمندان خوب شهر به تهران مهاجرت کنند و ثمره هنر قم در جای دیگری چیده شود.

حسینی با اشاره به تهیه و تنظیم سند زیست بوم استان در حوزه هنری قم گفت: این سند فرهنگی علاوه بر فرهنگ و هنر به حوزه‌های مختلفی از جمله میراث و گردشگری می‌پردازد و می‌تواند زمینه مناسبی برای همکاری دو دستگاه باشد.

رییس حوزه هنری قم درباره حضور و بهره‌برداری هنرمندان در فضاهای تاریخی گفت: اغلب به تزئینات ابنیه تاریخی به چشم زینت نگاه کردیم در صورتی که این آثار باید منبع الهام قرار گیرد. حضور هنرمند در فضای روح‌بخش ابنیه تاریخی می‌تواند زمینه‌ساز این اتفاق باشد.

وی همچنین در ادامه سخنانش به شکل‌گیری مرکز رشد حوزه هنری با هدف توانمندسازی هنرمندان شهر قم در عرصه‌های مختلفی از جمله اقتصادی اشاره کرد.

فعالیت‌های فرهنگی در شهر قم ضریب پیدا می‌کند

همچنین علیرضا ارجمندی با اشاره به ظرفیت‌های میراث فرهنگی در شهر قم گفت: در بعد فرهنگی میراث انتظار ما بیشتر از این است که در حال حاضر وجود دارد و در این عرصه باید فعالیت بیشتری اتفاق بیفتد که این امر می‌تواند در همکاری با حوزه هنری قم تحقق یابد. با تبیین داشته‌های ارزشمند میراثی و فرهنگی شهر می‌توانیم بسیاری از مشکلات شهر را از پیش رو برداریم و در این عرصه هنرمندان و نگاه هنرمندانه آنها می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به بناهای تاریخی منحصربفرد استان از جمله دیرگچین، مجموعه ابنیه سلجوقی و ایلخانی و مسجد جامع شهر قم گفت: گردشگران ایرانی و غیر ایرانی آثار تاریخی ما را می‌پسندند و فضاهای مدرن شهری برایشان جذابیت ندارد لذا ما باید در تبلیغ و شناساندن این فضاها بکوشیم. معرفی این فضاها برای ما هم برد فرهنگی دارد و هم برد اقتصادی. با فعال شدن ابنیه تاریخی روح هنر اسلامی و اشتغال‌زایی تقویت خواهد شد.

مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همچنین خاطر نشان کرد: هنرمندان عرصه میراث فرهنگی انسجام ندارند و امید است که با همکار دو دستگاه و برگزاری نشست‌های مشارکتی این انسجام حاصل شود و اتفاقات خوبی رقم بخورد چرا که نگاه دنیا به شهر قم است و هر فعالیتی در عرصه فرهنگی در این شهر برد و ضریب خواهد یافت.

وی همچنین به فقر سوغات و عدم تنوع در این عرصه اشاره کرد و گفت: مرکز رشد حوزه هنری قم می‌تواند مرکزی برای بازدید گردشگران و عرضه محصولات هنری بر اساس بوم شهر قم باشد.

کد خبر 6078538

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • دستگاه‌های فرهنگی به دنبال رشد و تربیت هنرمند انقلابی باشند
  • فرهنگ و هنر استان قم از نظر زیرساخت دچار ضعف است
  • برخورداری مادران بیکار غیرشاغل روستایی از طرح بیمه رایگان
  • «روز مراغه» به مدت یک‌هفته در این شهر برگزار می شود
  • برنامه های حوزه هنری همدان در هفته هنر انقلاب اسلامی
  • معرفی هنرمند شاخص استان همدان در هفته هنر انقلاب اسلامی
  • پرداخت بیمه برای بیش از ۳هزار مددجوی کمیته امداد در استان همدان