Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@07:11:22 GMT

زدن دکمه آسانسور خطرناک است؟

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۳۸۳۶

زدن دکمه آسانسور خطرناک است؟

ایران اکونومیست-برخی اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در فضایی دربسته مانند آسانسور وجود دارد که باید رعایت کنیم.

آسانسور‌ها اغلب کاربرد عمومی دارند و جریان هوا در این آسانسور‌های کابین دار بسیار کم است؛ لذا مکان‌های بالقوه آلوده‌ای حساب می‌شوند؛ بنابراین درصورتی که می‌توانید و بیماری خاص ندارید قید آسانسور را بزنید و برای تردد بین طبقات تا حد ممکن از پله استفاده کنید، اما اگر از آسانسور استفاده می‌کنید نباید مضطرب باشید و باید نکات زیر را برای پیشگیری از ویروس کرونا انجام دهید:

دستمال یکبار مصرف همیشه همراه خود داشته باشید و هنگام سوار شدن از ماسک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای فشردن دکمه طبقه‌ی مورد نظرتان از دستمال استفاده کنید و بدون دست زدن به سمتی از دستمال که با کلید‌ها تماس داشته به داخل تا بزنید.

درصورت موجود نبودن دستمال می‌توانید از کاغذ و خلال دندان استفاده کنید و بلافاصله پس از خروج از آسانسور در سطل زباله بیندازید.

مسعود مردانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو کمیته کشوری کرونا و آنفولانزا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:مهمترین موضوع در اپیدمی کرونا مربوط به دست‌های آلوده است که عامل اصلی انتقال به اشیا و افراد دیگر هستند بنابراین توصیه می‌شود دست‌ها را مکرر بشوییم.

احتمال آلودگی افرادی که قبل از ما حضور داشتند و دستگیره و دکمه آسانسور را لمس کرده اند غیرممکن نیست به همین دلیل توصیه می‌شود دستگیره و کلید آسانسور‌های واحد مسکونی به طور مرتب ضدعفونی شوند و کسانی که کلید آسانسور و یاخودپرداز را لمس می‌کنند به خاطر احتمال آلودگی حتما دست‌های خود را بشورند.

همچنین هنگام لمس دکمه آسانسور بهتر است که مستقیماً از انگشت دست استفاده نشود.

اگر با انگشت دکمه آسانسور را لمس کردید از لمس دیگر اعضای بدن خودداری کرده و به محض پیاده شدن از آسانسور دست‌هایتان را بشویید.

توصیه می‌شود دفعات استفاده از آسانسور را کاهش داده و برای تردد بین طبقات تا حد امکان از پله استفاده شود؛ اما در مناطقی که بیماری شیوع زیادی ندارد و خطر ابتلا پایین است نباید استرس و اضطراب زیاد داشت و باید فوری دست‌ها را شست.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دکمه آسانسور استفاده کنید دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی دستمال جادویی در همدان نقره داغ شد

مرضیه یونسی گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان فامنین به پرونده قاچاق کالا شامل چهار هزار و ۸۰۰ عدد دستمال جادویی و ۵۲۸ ست دستمال آشپزخانه به ارزش یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او گفت: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام قاچاق کالا را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت یک میلیارد و۴۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان همچنین شعبه متهم را به دلیل بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از کالای قاچاق، متهم را معادل ارزش کالا به پرداخت یک میلیارد و۴۴۰ میلیون ریال جریمه و در مجموع به پرداخت ۲میلیارد و ۸۸۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

یونسی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان همدان از یک خودرو سواری محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز
  • قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد صفحه‌کلید/ طراحی رایج صفحه‌کلید به منظور گیر نکردن دکمه‌هایش است!
  • دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!
  • قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • قاچاقچی دستمال جادویی در همدان نقره داغ شد
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • خطرات ناگفته درباره دستمال توالت