Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@15:39:35 GMT

آمار قابل تامل مبتلایان به کرونا در شهرداری

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۳۹۲۱

آمار قابل تامل مبتلایان به کرونا در شهرداری

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران از هزینه 40 میلیارد تومانی شهرداری جهت مقابله با خبر داد و گفت: به دنبال دریافت مجوز جهت انتشار اوراق قرضه کرونا هستیم.

به گزارش مشرق،  زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره تشکیل کمیته کرونا در شورای شهر،‌ اظهار داشت: این کمیته متشکل از داوطلبین شورا بوده که تحت نظارت محسن هاشمی رئیس شورای شهر خواهد بود و هدف از تشکیل آن نظارت و هماهنگی بیشتر در زمینه اقدامات شهرداری جهت مقابله و پیشگیری از کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنوز اعضای دقیق کمیته کرونا مشخص نشده و امروز جلسه هیأت رئیسه شورا برگزار تا جزئیات بیشتری از فعالیت این کمیته و اعضای آن مشخص شود.

بیشتر بخوانید: بازدید مسئولان وزارت کشور و شهرداری از سایت کرونای بهشت زهرا +عکس

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: از زمان اعلام ورود کرونا در تهران شورای شهر چندین مصوبه جهت مقابله با این بیماری و مدیریت بحران آن داشته است ولی در صورتی که این موضوع ادامه‌دار باشد نیاز به اقدامات بیشتری در شورای شهر داریم که طبیعتاً در کمیته ویژه کرونا برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا انجام می‌گیرد.

* برگزاری نخستین جلسه شورای شهر در 17 فروردین

نژادبهرام در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به افزایش مبتلایان به کرونا جلسات شورای شهر به صورت حضوری برگزار خواهد شد یا خیر، گفت: نخستین جلسه در سال جاری 17 فروردین با رعایت اصول ایمنی برگزار می‌شود چرا که از سوی دولت و ستاد کرونا تعطیلی عمومی اعلام نشده و ادارات با حضور حداقلی به فعالیت خود ادامه خواهند داد ولی اگر دولت تعطیلی عمومی اعلام کند تشکیل جلسات شورا نیز دیگر به صورت حضوری نخواهد بود.

*هزینه 30 تا 40 میلیاردی شهرداری جهت مقابله با کرونا

این عضو شورای شهر تهران در ادامه از هزینه 30 تا 40 میلیارد تومانی شهرداری جهت مقابله با کرونا خبر داد و گفت: درآمد شهرداری در حوزه‌های مختلف از جمله برج میلاد، شرکت‌های تابعه، بلیط مترو و منابع ارزش افزوده کاهش پیدا کرده و در برخی از حوزه‌ها نیز حذف شده است بنابراین هزینه‌هایی که شهرداری جهت مقابله با کرونا داشته جدای از عدم‌النفع محاسبه می‌شود.

* پیشنهاد انتشار اوراق قرضه کرونا

نژادبهرام در مورد اینکه شهرداری چه تمهیداتی جهت برون‌رفت از مشکلات مالی در نظر گرفته است، گفت: اخیراً من پیشنهادی برای انتشار اوراق قرضه کرونا داده‌ام و از طریق معاونت اقتصادی شهرداری و شهردار پیگیر آن هستم تا مجوزها دریافت شود و نیازهای شهر تهران را بتوانیم حفظ و تأمین کنیم.

وی افزود: مشارکت بیشتر شهروندان در این زمینه لازم است و انتشار اوراق قرضه کرونا از طریق بانک‌ها می‌تواند راهکار مناسبی باشد.

* تمهیداتی جهت پیشگیری از ورشکستگی شهرداری

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه یکی از بیشترین محل‌های درآمد شهرداری از حوزه شهرسازی است، گفت: در حال حاضر در این زمینه شهرداری با رکود نسبی مواجه شده و پایان یافتن بیماری کرونا نیز در حال حاضر غیرقابل پیش‌بینی است و همه این موضوعات سبب شده که در زمینه کاهش درآمد شهرداری با رقم بزرگی مواجه شویم. 

نژادبهرام در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش درآمد شهرداری و مشکلات مالی آن به صورتی است که سبب ورشکستگی آن شود، بیان داشت: احتمالاً استقراض بانکی انجام می‌گیرد و با تمهیدات دولت و شهرداری ورشکستگی نخواهیم داشت.

* تعدیل نیرو در شهرداری نداریم

وی در مورد اینکه آیا به دلیل مشکلات مالی تعدیل نیرو در شهرداری انجام می‌گیرد یا خیر، گفت: من در این زمینه خبری نشنیده‌ام و گزارشی به دست ما نرسیده نه از سوی شورا و نه از سوی شهرداری. باید توجه داشت که مه تلاش می‌کنیم بحران را مدیریت کنیم و موضوعاتی مانند تعدیل نیرو نه تنها بحران را برطرف نمی‌کند بلکه آن را تشدید خواهد کرد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران افزود: شهرداری در زمینه مقابله و پیشگیری از کرونا اقدامات مؤثری را انجام داده و بسیاری از همکاران ما در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند از جمله سازمان بهشت زهرا (س)، سازمان آتش‌نشانی یا همکارانمان در حوزه پسماند که تلاش همه این افراد سبب شده که موفقیت‌های زیادی حاصل شود.

نژادبهرام خاطرنشان کرد: چهره شهر علی‌رغم بروز کرونا تمیز است و زباله‌ای بر روی زمین نمی‌ماند مگر موارد اندکی وجود داشته باشد و این در حالی است که نیروهای شهرداری اقداماتی در حوزه ضدعفونی مترو و معابر شهری نیز به صورت گسترده انجام داده‌اند.

* آمار مبتلایان به کرونا در شهرداری قابل تأمل است

وی در مورد اینکه چند نفر در شهرداری و شورای شهر مبتلا به کرونا شده‌اند، گفت: ترجیح می‌دهم آمار را آقای حناچی اعلام کند ولی به صورت کلی از همکاران ما در شورای شهر مبتلا به کرونا نداشته‌ایم ولی در شهرداری آمار قابل تأمل است و حتی یک شهید پزشک نیز داشته‌ایم.

این عضو شورای شهر افزود: شهرداری بسیار پرتوان و انرژی جهت مقابله با بحران اقدام انجام داده و امیدواریم هر چه زودتر شاهد اتمام بحران ناشی از کرونا باشیم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید شورای شهر تهران محسن هاشمی شورای شهر مدیریت بحران سازمان بهشت زهرا ویروس کرونا عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران شهرداری جهت مقابله درآمد شهرداری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: تبلیغات شهری در حوزه عفاف و حجاب مثبت و قابل قبول نیست.

علی فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: رویکرد شورای ششم در حوزه عفاف و حجاب و بخش‌های فرهنگی و مذهبی متفاوت‌تر از شوراهای گذشته است، اما در حوزه عملکرد برای این تفاوت نگرش در مدیریت شهری برنامه‌ریزی قابل ملموس و مثبتی شکل نگرفته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسه ویژه در حوزه عفاف و حجاب افزود: ضرورت دارد تا با استفاده از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌ها و کمیته‌های فعال در حوزه عفاف و حجاب و با حضور عالان عرصه حجاب جلسه ویژه‌ای داشته باشیم و برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس پارلمان شهری قزوین در بخش دیگری از این گفت‌وگو گریزی به افتتاح تئاتر شهر زد و با بیان اینکه با فضای شادی و طنز در شهر مخالف نیستیم، گفت: باید با زبان هنر بتوانیم انتقال فرهنگ داشته باشیم و فرهنگ‌سازی کنیم؛ به همین خاطر باید برای تئاتر شهر پیوست فرهنگی تهیه شود و با برنامه و در قالب چارچوب اندیشه و سیاست‌های شورا در این حوزه عملکردهای خوبی ارائه کرد.

فرمانی با بیان اینکه فضای تبلیغات شهری در حوزه عفاف و حجاب مثبت و قابل قبول نیست، تصریح کرد: فضاسازی شهری متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و موضوع عفاف و حجاب در شهر ملموس نیست و این در حالی است که در شورای ششم رویکرد اعضا مذهبی و فرهنگی بوده، اما در این راستا عملکردها در مدیریت شهری قابل قبول نیست.

وی همچنین با انتقاد از اجرا نشدن مصوبه شورا پیرامون پرداخت بازار کار به نیروهای مشمول قانون کار شاغل در شهرداری قزوین گفت: شهردار قزوین نسبت به اجرا نکردن مصوبه شورا پیرامون پرداخت بازار کار به نیروهای مشمول قانون کار شاغل در شهرداری قزوین پاسخگو باشد.

کد خبر 739676

دیگر خبرها

  • جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه؛ مخالفان و موافقان چه می‌گویند؟
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۱۰ فروردین؛ ۲۹ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • آمار دومین استان پرتردد کشور در نوروز | ثبت رشد قابل‌تامل بازدید بناهای تاریخی یک استان
  • واکنش تامل‌برانگیز اولین شهردار تهران به زاکانی و ماجرای ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • تأمین قابل توجه برند اصلی داروی بیماران تالاسمی در سال ۱۴۰۲
  • تأمین داروی اصلی بیماران تالاسمی/ از دفروکسامین تا دفرازیروکس
  • رشد قابل تامل پول افغانستان خبرساز شد 
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
  • تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست