Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:01:28 GMT

به جای سبزه، دلهای اهل خانه را به هم گره بزنیم

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۴۰۷۶

به جای سبزه، دلهای اهل خانه را به هم گره بزنیم

مردم در تمامی نقاط کشور با در خانه ماندن و اجتناب از بیرون رفتن در واقع کمک بزرگی به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا می کنند.
با توجه به اهمیت در خانه ماندن مردم و تاکید و توصیه مسئولان حوزه بهداشت بر این امر، خبرنگار ایرنا با جمعی از هنرمندان و نویسندگان در راستای اهمیت در خانه ماندن مردم در روز سیزده فروردین به گفت وگو پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مظفری: امسال را در خانه بمانید
مجید مظفری کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر ساله در روز طبیعت اکثر افراد،  علاقمند به حضور در پارک ها، جنگل ها و مناظر طبیعی هستند اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا همه باید در خانه بمانند چرا که در خانه ماندن تضمین کننده سلامتی همگان به شمار می رود.
وی عنوان کرد: افراد به در خانه ماندن و برپایی مراسم سیزده بدر به شکل مختصر با خانواده اکتفا کرده و به فکر جان و سلامتی خود و دیگر افراد خانواده و همچنین جامعه باشند.
مظفری تاکید کرد: بهتر است که امسال سیزده بدر همگان در خانه ماندن را بر هر کاری ترجیح دهند تا از این وضعیت بحرانی رها شویم.
وی اضافه کرد: ویروس کرونا اگر چه موجب بروز مشکلاتی برای افراد شد و برخی هم عزیزان خود را از دست دادند اما سبب شده تا قدر یکدیگر و همچنین طبیعت را بیش از گذشته بدانیم.
زنجانپور:حضور در طبیعت، خودخواهی است
اکبر زنجانپور کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون به خبرنگار ایرنا گفت: سیزده فروردین فرصتی برای حضور در طبیعت و کنار یکدیگر بودن است اما امسال به دلیل شرایط خاص، همه باید جست خود را در خانه برگزار کنند.
وی با تاکید بر اینکه روز سیزده بدر را از خانه بیرون نیایید، خاطر نشان کرد: حضور در طبیعت و بیرون آمدن از خانه در روز سیزده فروردین نشانه خودخواهی و خودپسندی است.
زنجانپور اضافه کرد: مردم در روز سیزده فروردین با دولت و مسئولان حوزه بهداشت همکاری و همراهی کنند چرا که این مساعدت به نفع آنها و خانواده هایشان است.
وی افزود: در ماه های آینده، فرصت برای حضور در طبیعت و جشن و شادی گرفتن وجود دارد اما اگر کسی از اعضای خانواده و جامعه به ویروس کرونا مبتلا شود دیگر فرصتی برای جبران کردن آن، وجود ندارد.
ایرج راد: همه در قبال سلامت جامعه مسئولیم
ایرج راد کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه ما در مقابل خود و سایر افراد جامعه مسئول هستیم و باید به توصیه ها و تاکیدات مسئولان حوزه بهداشت توجه و عمل کنیم.
وی افزود: شهروندان به خاطر حفظ سلامت خود و دیگران به ویژه کودکان و سالمندان که بیشتر در معرض آسیب و خطر هستند، در خانه بمانند و خود را قرنطینه کنند.
راد گفت: اگر قصد لطمه و ضربه زدن به یکدیگر را نداریم باید احساس مسئولیت کرده و با در خانه ماندن زمینه شیوع ویروس کرونا را از بین ببریم.
وی ادامه داد: بی توجهی به موضوع قرنطینه در روز سیزده فروردین موجب بروز لطمه های فراوان به خود و سایر افراد می شود چرا که ممکن است هر یک از ما ناقل ویروس کرونا باشیم.
کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر عنوان کرد: اگر چه هر ساله طبق رسوم و عادت، همه مردم در روز سیزده فروردین ماه به دامن طبیعت می رفتند اما امسال با رفتار درست و منطقی مانع شیوع و پیشرفت ویروس کرونا در جامعه شوند.
قارایی: عدم حضور در سیزده فروردین نشانگر فرهنگ اصیل ایرانی است
جواد قارایی کارگردان و تهیه کننده مستندهای ایرانگردی به خبرنگار ایرنا گفت: پایه و اساس سیزده فروردین و در طبیعت بودن ریشه غنی داشته و برگرفته از فرهنگ اصیل و فنی ایرانی است اما امسال با وجود بحران کرونا باید همه افراد از حضور در طبیعت خودداری کنند.
وی افزود: مردم ایران که از فرهنگ زیبا و تاریخ غنی و ارزشمندی برخوردار هستند قطعا در این شرایط بحرانی نیز فرهنگ در خانه ماندن را حفظ می کنند تا به دیگران آسیبی وارد نشود.
قارایی خاطر نشان کرد: برای از بین بردن این ویروس مهلک باید با یکدیگر متحد باشیم و با در خانه ماندن و عدم خودخواهی و ممانعت از حضور در طبیعت با  کادر درمانی بیمارستان ها و همه اقشار جامعه همراهی کنیم.
وی تاکید کرد: فرهنگ اصیل ایرانی اجازه نمی دهد که به فکر کادر درمانی و هم وطنان خود نباشیم و با برگزاری جشن سیزده بدر در خانه و بیرون نیامدن در حقیقت از خود و خانواده مراقبت کرده ایم.
اصانلو: در خانه ماندن حمایت از کادر درمانی است
میترا اصانلو نویسنده و مدرس داستان نویسی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به احترام درد فراگیر باید با یکدیگر همراه و هماهنگ باشیم تا دل های رنج دیده و رنجوری که آسیب دیده اند را التیام ببخشیم.
وی افزود: در خانه ماندن تضمین کننده سلامتی تک تک افراد جامعه و راهکاری موثر در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رود.
اصانلو خاطر نشان کرد: در روز طبیعت برای توقف چرخه بیماری کرونا، همگان کنار خانواده های خود در خانه بمانند.
وی گفت: تاکید مسئولان بهداشت بر در خانه ماندن به نفع خودمان است و سلامتی همه در امان می ماند چرا که با حضور در پارک و طبیعت ممکن است فرد ناقل، بیماری را به صورت گسترده منتشر کند.
طهوری: ماندن در خانه، احترام به حقوق دیگران است
مهدی طهوری نویسنده کتاب کودک و نوجوان به خبرنگار ایرنا گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا، همه عشق و محبت خود را با در آغوش گرفتن عزیزانشان نشان می دادند اما امروز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بخاطر حفظ سلامت سایرین، عشق خود به عزیزانشان را ثابت می کنند.
وی افزود: ماندن در خانه و عدم حضور در طبیعت به معنای احترام به حقوق سایر افراد جامعه است چرا که امکان ناقل بودن فرد حاضر در طبیعت وجود داشته و او آسیب جبران ناپذیری را به دیگران وارد کند.
این نویسنده کتاب حوز ه کودک و نوجوان خاطر نشان کرد: افراد با مراقبت از خود و دیگران در واقع به سلامتی جامعه کمک کرده و اقدام آنها امری پسندیده و مورد توجه در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.

برچسب‌ها ویروس کرونا پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا روز سیزده فروردین کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون شیوع ویروس کرونا خبرنگار ایرنا خاطر نشان حضور در طبیعت خانه ماندن اما امسال سیزده بدر گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وزش باد در اغلب مناطق خوزستان

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی از فردا وزش بادها در مناطق جنوب، غرب، مرکز و شمال استان خوزستان در برخی ساعات متوسط خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تا اوایل هفته آینده روند افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود. در این ایام استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی و مرکزی و غربی خواهد شد.

سبزه زاری اظهار کرد: در شبانه روز گذشته بستان با ۳۵.۸ و دزپارت با ۱۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۳۴.۷ و کمینه دمای ۲۲ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 6088142

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • پیش‌بینی وزش باد در اغلب مناطق خوزستان
  • بهره‌برداری از طرح میدانگاه سبزه میدان؛ تابستان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • پست معنادار و پیش‌بینی سعید حجاریان با تداوم دولت سیزده
  • در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • خصوصیات کلیدی خانه‌های خلاق کدام است؟