Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@01:14:32 GMT

روز طبیعت در سمنان؛ از محدودیت‌ها تا توصیه‌ها + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۴۰۷۷

روز طبیعت در سمنان؛ از محدودیت‌ها تا توصیه‌ها + فیلم

‍‍‍‍‍‍

روز طبیعت امسال را باید در خانه‌ها بگذرانیم؛ برای حفظ سلامتی خودمان. در استان سمنان، محدودیت‌هایی برای حضور در تفرجگاه‌ها در این روز اعمال می‌شود و توصیه شده است مردم از خانه‌ها بیرون نیایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، شیوع ویروس کرونا سبب ایجاد محدودیت‌هایی شده است تا زنجیره انتقال آن گسسته شود و از این‌رو، روز طبیعت را امسال باید در خانه‌ها بگذرانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی ستاد ملی کرونا این روزها اجرا می‌شود و در استان سمنان، محدودیت‌هایی برای حضور در تفرجگاه‌ها در روز 13 فروردین ماه اعمال خواهد شد و توصیه شده است مردم از خانه‌ها بیرون نیایند.

تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌ها در سمنان و مهدی‌شهر

بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا، پارک‌ها و بوستان‌ها در مناطق سه‌گانه شهر سمنان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

مسؤولان مرتبط با کنترل ورودی به شهرها نیز از محل کنترل و پایش ورودی شرقی گرمسار بازدید شبانه‌ای داشتند و فرماندار شهرستان مهدی‌شهر به همراه عوامل انتظامی و شهردار شهمیرزاد از ایستگاه کنترل ورودی شهر شهمیرزاد بازدید کرد.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر در حاشیه این بازدید عنوان کرد: ورودی‌های سه شهر مهدی‌شهر، شهمیرزاد و درجزین از روز ۱۲ فروردین به مدت ۲۴ ساعت با محدودیت‌های جدی عبور و مرور همراه خواهد بود.

تعطیلی مراکز تفریحی در میامی و آرادان

احمد ملایری، فرماندار شهرستان میامی هم گفت:‌ با توجه به گسترش بیماری کرونا در کشور و لزوم توجه به توصیه‌های ایمنی و پیشگیرانه و قطع زنجیره شیوع کرونا و به جهت ارج نهادن به سلامت همشهریان و عمل به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی، محدودیت‌هایی در میامی اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام مراکز تفریحی، گردشگری، پارک‌های جنگلی و بوستان‌های محله‌ای در شهرستان میامی در روز طبیعت (۱۳ فروردین) تعطیل است.

ممنوعیت حضور شهروندان در پارک‌ها و بوستان‌های آرادان در روز طبیعت نیز اعلام شده است و با خاطیان برخورد می‌شود.

فرماندار آرادان گفت: ورودی پارک‌ها، بوستان‌ها و پارک جنگلی شهر آرادان در روز ۱۳ فروردین (روز طبیعت) مسدود خواهد بود.

مجتبی بوربور با بیان اینکه این تصمیم بر اساس ابلاغیه ستاد مدیریت ویروس کرونا و با هدف قطع زنجیره انتشار این ویروس اتخاذ شده است، تصریح کرد: عوامل شهرداری موظف هستند تا با همکاری نیروی انتظامی، از حضور افراد و خانواده‌ها در پارک‌ها و بوستان‌های آرادان جلوگیری و نسبت به هدایت و توجیه آن‌ها در خصوص تبعات ناشی از این موضوع اقدام کنند.

فرماندار آرادان به اقدامات دیگر مدیریت شهری و روستایی همچون ضدعفونی معابر پرتردد به شکل مستمر و پیوسته اشاره کرد و افزود: مدیریت شهری و شوراها و دهیاران خود را باید موظف به اجرای دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا بدانند و آموزش‌های شهروندی پیشگیری از بیماری را در قالب‌های مختلف مثل استند، بیلبورد، پوستر و بروشور انجام دهند.

فرماندار شهرستان آرادان افزود: مناطقی مانند پارک جنگلی آرادان، مزارع، مناطق گردشگری روستاهای رامه بالا و پایین و ... و مناطق بوم‌گردی شهرستان همواره پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است؛ ولی این ایام زمان برای حضور مردم در بیرون از خانه مناسب نیست و برای قطع زنجیره انسانی انتقال ویروس کرونا، همه باید در خانه بمانند.

وی گفت: در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین هیچ یک از تفرجگاه‌های شهرستان آرادان از جنوب تا شمال و غرب به شرق پذیرای مردم نیست و با هماهنگی‌های به عمل آمده با بخشداری‌ها، دهیاران و نیروی انتظامی، اجازه توقف به خودروها در این مناطق داده نمی‌شود.

بوربور افزود: با خودروهایی که روز ۱۲ و ۱۳ فروردین در حاشیه تفرجگاه‌ها، مزارع و انهار شهرستان توقف کنند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرستان آرادان گفت: علاوه بر تعطیلی واحدهای غیرضروری در بخش‌های مختلف آرادان، بر اساس دستورالعمل استانی، ورود و خروج خودروها کنترل می‌شود.

تعطیلی چشمه‌علی و پیرخوشدر

سجاد فدایی‌باشی، شهردار کلاته‌رودبار هم از تعطیلی مجموعه تاریخی گردشگری چشمه‌علی و پارک تفریحی پیرخوشدر در روز طبیعت به‌منظور مقابله با شیوع بیشتر کرونا ویروس خبر داد.

فدایی‌باشی افزود: در راستای حفظ سلامت شهروندان و به‌منظور پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا و اجرای دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس مبنی بر تعطیلی تمام بوستان‌ها و مراکز تفریحی و جلوگیری از تجمع مردم، تا اطلاع ثانوی بسیاری از بوستان‌ها و پارک‌های محله‌ای و مراکز تفریحی زیرمجموعه شهرداری کلاته‌رودبار تعطیل و تردد در آنها ممنوع است.

وی بیان کرد: در روز 13 فروردین‌ماه نیز از حضور و ورود شهروندان به داخل این مراکز ممانعت به عمل خواهد آمد.

به باباولی نیایید

دهیاری روستای قادرآباد دامغان هم اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، ورودی تفرجگاه و زیارتگاه باباولی (بابا علی) در روستای قادرآباد دامغان از روز سه‌شنبه، دوازدهم فروردین ماه مسدود شده و تردد در این محور ممنوع است.

انسداد راه‌های مناطق گردشگری فولادمحله

موسوی‌فولادی، دهیار فولادمحله هم با بیان اینکه ویروس کرونا را با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی شکست می‌دهیم، خطاب به مسافران، همشهریان و افراد غیربومی گفت: در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، طرح ممنوعیت تردد و ورود مسافران و افراد غیربومی به فولادمحله که توسط عوامل انتظامی در حال اجراست، از روز ۱۲ فروردین تا پایان محدودیت‌ها با حضور مردم و بسیج نیز اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تعطیلی و انسداد راه‌های فولادمحله و مناطق گردشگری در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی همگان از عموم مردم تقاضا می‌شود تا در خانه بمانند و به فولادمحله و مناطق تفریحی اطراف سفر نکنند.

دهیار فولادمحله گفت: در صورت مراجعه توسط پایگاه‌های پیش‌بینی‌شده در ورودی و خروجی روستا، خودروها برگردانده خواهند شد.

موسوی‌فولادی همچنین از پرستاران و پزشکان، کارکنان و کارشناسان مرکز بهداشت و خانه بهداشت فولادمحله که در خط مقدم مقابله با کرونا ویروس خدمت‌رسانی می‌کنند و سایر عوامل انتظامی، بسیج، اورژانس، هلال‌احمر، عوامل دهیاری و نیروهای مردمی خدمات رسان که در این زمینه همکاری می‌کنند و مردم قدردانی کرد.

ورودی منطقه تفریحی سه چنار میامی بسته شد

ورودی کلیه اماکن گردشگری منطقه سه چنار میامی شامل جنگل، آبشارها و اماکن تاریخی، مذهبی و تفرجگاه‌ها در روز طبیعت مسدود است.

در روز 13 فروردین ورود به همه پارک‌های شهرستان میامی ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

انسداد راه‌های دسترسی به مناطق حفاظت‌شده استان سمنان

امیر عبدوس، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان هم گفت: راه‌های دسترسی به مناطق تحت مدیریت و حفاظت‌شده استان سمنان به‌منظور قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از انتشار بیماری کرونا در روز سیزدهم فروردین مسدود است.

بخشی از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان را اینجا مجازی ببینید:

انتهای پیام/74001/م/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: طبیعت سمنان محدودیت ها گردشگری طرح فاصله گذاری اجتماعی پارک ها و بوستان ها فرماندار شهرستان شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی مراکز تفریحی روز طبیعت استان سمنان محدودیت ها ۱۳ فروردین قطع زنجیره تفرجگاه ها مهدی شهر خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واعظ شامگاه دوشنبه در حاشیه اکران فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران آزمایشی سینما دانش قوچان اظهار کرد: سینما دانش قوچان که متعلق به اداره آموزش‌وپرورش این شهر است از دهه ۶۰ تأسیس شد و به علت برخی مشکلات در دهه ۷۰ تعطیل شد.

سرپرست آموزش‌وپرورش قوچان با اشاره به اینکه این سینما با مشارکت بخش خصوصی در دهه ۹۰ آغاز به کار مجدد کرد اما شیوع ویروس کرونا دوباره این سینما را به تعطیلی کشاند، تصریح کرد: متأسفانه وجود برخی مشکلات پس از کرونا و نبود همتی در جهت بازگشایی مجدد این سینما به سمتی کشاند تا بیش‌ازپیش مستهلک‌شده و منابع مالی و بیت‌المال هدر رود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز شهروندان به این مکان تفریحی فرهنگی به‌ویژه قشر نوجوان و جوان اهمیت راه‌اندازی این مجموعه را با قید فوریت دوچندان کرد، افزود: در این راستا برای مدت آزمایشی یک‌ماهه تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اکران‌های مردمی عمار بسته شد تا بتوان بر اساس حضور مردم در این بازه زمانی به سمت جذب اعتبار از طریق خیرین و نهادهای مرتبط برویم و سینمایی درخور شأن آماده‌سازی کنیم.

واعظ بابیان اینکه بهسازی و تعمیر سینما برای صندلی، پرده، صوت و … حدود ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: امشب اکران آزمایشی فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران برای بسیج دانشجویی برگزار و در روزهای آتی نیز برای دیگر اقشار جامعه اکران خواهد شد.

کد خبر 6085971

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • پیگیری وضعیت ساخت پل ورودی آرادان
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • افزایش ۵۹درصدی غرق شدگی‌ها در فروردین امسال
  • سندروم پس از کرونا چیست؟