Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در نخستین جلسه مشورتی شورای برنامه ریزی و ساماندهی برنامه فرهنگی و مذهبی صداوسیما در تبریز گفت: قالب و محتوای برنامه‌های فرهنگی رسانه ملی باید متناسب با نیاز‌های مخاطبان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  با بیان اینکه ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی باید محور برنامه‌های فرهنگی در رسانه ملی باشد افزود: کارشناسان حوزه و دانشگاه با هماهنگی بیشتر و بهتر با تهیه کنندگان گروه معارف و فرهنگ صداوسیما محتوا‌های تولیدی را متناسب با نیاز‌های جامعه سازماندهی کنند.

او گفت: دغدغه‌های جامعه اسلامی داشتن خط مشی درست در مقابل شبهات دینی و فرهنگی است و قشر جوان جامعه امروز برای رسیدن به اهداف ترسیم شده در سبک زندگی ایرانی و اسلامی به محتوا‌هایی جدید با بیانی دقیق و پرمغز نیاز دارند.

نماینده ولی فقیه در استان نیازسنجی افکار عمومی را یکی از اصول مهم در برنامه سازی رسانه ملی عنوان کرد و گفت: در پاسخ گویی به نیاز‌های مخاطبان برنامه سازان شبکه استانی سهند علاوه بر افکار سنجی درست از ظرفیت‌های منحصر به فرد اساتید حوزه علیمه تبریز و قم و اساتید دانشگاه‌های استان بیش از پیش استفاده کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رسانه ملی در استان‌های مرزی وظایف سنگین تری دارد گفت: موقعیت خاص جفرافیایی آذربایجان شرقی و همسایگی با کشور‌های مختلف ضرورت توجه به شکل و محتوای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را بیشتر کرده است از این رو رسالت رادیو برون مرزی برای تولید محتوا‌های به روز برای پاسخ گویی به شبهات بسیار مهم است.

در این جلسه که تعدادی از روحانیون و مدیران صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی حضور داشتند اعضای جلسه به بیان نکته نظرات پیرامون موضوع نشست پرداختند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رسانه ملی برنامه های فرهنگی رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب

ماموستا ملا محمود ابن الخیاط امام جمعه اهل سنت و مدیر مدرسه شافعیه سقز در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب وحدت عملی در جامعه اسلامی را لازمه حکومت های اسلامی دانست و اظهار داشت: وحدت در ذیل سایه احترام متقابل شکل خواهد گرفت؛ هر زمان مسئله وحدت و تقریب مطرح می گردد باید به مولفه مهم یعنی احترام در این میان توجه ویژه نمود، البته احترام تنها مختص و فی ما بین مذاهب اسلامی نمی باشد بلکه تمام ادیان در جهان بشریت دارای احترام هستند و توهین به هر شخص و مذهب جایز نیست.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم در سوره مبارکه آل عمران آیه ۶۴ می فرمایند: " قُل يا أَهلَ الكِتابِ تَعالَوا إِلىٰ كَلِمَةٍ سَواءٍ بَينَنا وَبَينَكُم أَلّا نَعبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلا نُشرِكَ بِهِ شَيئًا وَلا يَتَّخِذَ بَعضُنا بَعضًا أَربابًا مِن دونِ اللَّهِ" یعنی ای اهل کتاب باید در شناخت خداوند متعال در کنار یکدیگر باشید، این بدین معنا است که غیر از مذاهب اسلامی باید ادیان دیگر را به رسمیت شناخت و باید به مقدسات یکدیگر احترام گذاشت و از توهین پرهیز نمود که این ادیان در زمان خود دارای جایگاه و قابل احترام بوده اند.

این عالم اهل سنت، تصریح کرد: روسا و حاکمان کشورهای اسلامی باید بر رویه اسلام و سنت رسول الله حرکت کنند؛ باید اهداف آیه شریفه "وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَ لاتَفَرَّقُوا.." را دنبال کنند و آگاهانه باید با اهداف آنانی که به تفرقه و جدایی دامن می زنند مقابله کنند.

وی عنوان کرد: عمل به به آیه شریفه "واعتصموا به حبل الله" در نتیجه عمل به رهنمودهای علما و فضلای مذاهب اسلامی است، حکام و روسای دولت های اسلامی باید همواره همراه و پیرو خطوط الهی باشند و از توصیه های علمای اسلام استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: مشکلات عدیده جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به نظرات و توصیه های علمای جهان اسلام است؛ اینکه دشمنان از نفوذ و هر نوع آسیب بر پیکره اسلام استفاده می کنند از عدم همراهی حاکمان کشورهای اسلامی با علما است.

ابن الخیاط در پایان تاکید کرد: تمام مسلمانان اعم از اهل تسنن و تشیع ، باید با همبستگی و متحد پشتیبان نخبگان و علماء باشند و علماء نیز پشتیبان امت اسلام بوده و دولت ها نیز حمایت گر امت ، نخبگان و علماء جهان اسلام باشند تا وحدت مداوم برقرار باشد و دشمنان نتوانند ضربه ای به این اتحاد بزنند.

 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • برنامه‌های تولیدی رادیو بوشهر کیفی شود
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره های فرهنگی تبریز