Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@13:36:01 GMT

انتخاب ما از کرونا تهاجمی وسیع است یا فرصتی عظیم؟

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۴۲۱۰

انتخاب ما از کرونا تهاجمی وسیع است یا فرصتی عظیم؟

ایسنا/خراسان شمالی عضو هیات علمی دانشگاه پیام‌نور خراسان شمالی گفت: کرونا یک بیماری بین‌المللی است و می‌تواند برای تمام ملت‌ها یک تهاجم وسیع و یا یک فرصت بزرگی باشد.

جلیل مسعودی فرد، در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که بیماری کرونا چه پیامدهای اجتماعی به دنبال دارد، بیان کرد: کرونا مانند بسیاری از مشکلاتی که طی قرن‌های گذشته وجود داشته است می‌تواند برای برخی یک تهاجم باشد و برخی دیگر نیز یک فرصت استثنائی که پس از درگیر شدن بسیاری از کشورها به این بیماری می‌توانیم بهتر از همیشه معنی دهکده جهانی را درک کنیم و اگر در گذشته تنها یک نام از دهکده جهانی وجود داشت، در حال حاضر با تمام وجود می‌توانیم آن را احساس کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با وجود بیماری کرونا افراد و ملت‌ها نمی‌توانند در لاک خود باشند و با زندگی دیگران کاری نداشته باشند، اظهار کرد: کرونا تلنگری بود که بدانیم زیستن ما در زیستن دیگران و زندگی آنها در زندگی ما تاثیر گذار است.

مسعودی‌فرد ادامه داد: تاثیرگذاری مثبت و یا منفی افراد در زندگی یکدیگر در شرایط کنونی و با وجود ارتباطات، سرعت بیشتری پیدا کرده است.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام‌نور خراسان شمالی با اشاره به اینکه سرعت انتشار شایعات نیز در کنار سرعت انتشار واقعیت‌ها افزایش پیدا کرده است، افزود: تشخیص خبر درست و یا غلط در حال حاضر دشوارتر شده است و انسان باید در این شرایط مدیریت خبری مناسبی داشته باشد تا بتواند به واقعیت‌ها دست پیدا کند.

وی با تاکید براینکه کرونا فقیر و غنی را با خود درگیر کرده است، ادامه داد: در کشورهای غنی با توجه به امکاناتی که وجود دارد، امکان مدیریت هرچه بهتر این بیماری فراهم‌تر است اما این بیماری به غنی و ضعیف حمله کرده است و این یکی از مهم‌ترین ویژگی این بیماری است.

مسعودی فر با تاکید براینکه خارج از مسائل بین‌المللی، کرونا تاثیرات مختلف فردی نیز برای بشر داشته است، تصریح کرد: کرونا افراد را وادار کرده تا با خانه ماندن، با مرگ و تنهایی خود کنار بیایند و لحظاتی را تجربه کنند که هیچ‌کسی نمی‌تواند در کنار آنها باشد.

مسعودی‌فرد تاکید کرد: کرونا نشان داد که انسان در اوج تنهایی می‌تواند بر مشکلات غلبه پیدا کند و در تنهایی مشکلات خود را حل کند و دربسیاری از رفتارهای خود بازنگری داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی فرصتی مهم در توسعه و پیشرفت است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر دوشنبه در نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس بوشهر، تحولات تاریخ انسان در ابعاد گوناگون را برشمرد و افزود: تحولات و پیشرفت بشر همواره با علم و دانش توأم بوده و فناوری در توسعه جامعه امری مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر آینده جهان را آینده فوق‌العاده علمی دانست و تأکید کرد: نقش هوش مصنوعی در مدیریت علمی نظم نوین آینده جهان بسیار مهم و اثربخش است.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی یک فرصت مهم در توسعه و پیشرفت در همه ابعاد است، افزود: پایه مهم هوش مصنوعی، داده است که توجه به این مهم در مراکز علمی و پژوهشی امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

وی اضافه کرد: باید مدیریت علمی در جامعه بر اساس هوش مصنوعی پایه‌گذاری شود.

کد خبر 6085765

دیگر خبرها

  • هفته سلامت فرصتی برای پاس داشتن سلامتی
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • قیمت طلا و سکه کاهشی می‌شود
  • سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هوش مصنوعی فرصتی مهم در توسعه و پیشرفت است
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • خبر شوکه کننده مادر ترانه علیدوستی درباره دخترش؛ ترانه به بیماری‌ای سخت مبتلا شده | حال ترانه خوب است اما برایش دعا کنید
  • محصولات لبنی کم چرب واقعا سالم‌ترند؟