Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس ستادکل نیروهای مسلح باتاکید براهمیت تداوم تحقیقات درحوزه مبارزه با کرونا گفت: پژوهش‌های بنیادین درحوزه تهدیدات بیولوژیک یکی ازاولویت‌ها و نیازهای راهبردی نیروهای مسلح است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح به ریاست سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و روسای دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولان واحدهای تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار باقری در این نشست با اشاره به اهمیت تداوم تحقیقات و تلاش در حوزه مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: پژوهش‌های بنیادین در حوزه تهدیدات احتمالی بیولوژیک یکی از اولویت‌ها و نیازهای راهبردی نیروهای مسلح است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز به یاری خداوند و با تلاش و همت مجموعه نیروهای مسلح در حوزه تحقیق و پژوهش، کشور از متن تهدید و بحران ناشی از این پدیده زیستی، فرصت‌های مهم و راهبردی را در دستیابی به الگوها، ابزارها و ظرفیت‌ها لازم برای دفاع موثر و موفق در برابر تهاجمات احتمالی بیولوژیک ایجاد کرده است که این موضوع همزمان با اقدامات پیشگیری و مقابله با کرونا در حال انجام است و در این مدت کوتاه نیز پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه حاصل شده است.
در این نشست گزارشی از پروژه‌های تحقیقاتی در دست اقدام سازمان‌های نیروهای مسلح با تمرکز بر نیازهای مقابله با ویروس کرونا ارائه شد.
تعدادی از دانشمندان و نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان بخش ملی نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف محافظت و پیشگیری و تشخیص بیماری کرونا ارائه کردند.
همچنین با حضور دریادار دوم ستاد «فرهاد امیری» رئیس رسته آموزش و تحقیقات وزارت دفاع و سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمد عزیزی دلشاد» رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح از کیت تشخیص ویروس کرونا رونمایی شد. این کیت‌ها از قابلیت شناسایی ژنوم‌های رایج دنیا، قابلیت رفع آلودگی سازگار با محیط زیست و سلامت انسانی برخوردار است./ ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نیروهای مسلح ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد کردلو، اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه‌های منعقده و همچنین برنامه ابلاغی استانی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اداره‌کل راه و شهرسازی استان نسبت به تأمین مسکن نیروهای مسلح اقدام کرده است.

وی از ساخت بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی به تعداد ۶ پروژه در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در شهر زنجان خبر داد.

رییس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان، ابراز کرد: پروژه‌های مذکور از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار هستند و تعدادی از این واحدها در سال جاری نیز به متقاضیان مزبور (نامبرده) تحویل داده خواهد شد.

کردلو گفت: همچنین بخشی از پروژه ۱۶۸ واحدی نیروهای مسلح هم در زنجان با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی اسفند سال گذشته افتتاح شد.

وی تاکید کرد: واحدهای مسکونی نیروهای مسلح، ذیل تفاهم نامه مابین وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته می‌شود و در سایر شهرستان‌های استان نیز برنامه‌ریزی لازم جهت تامین زمین و تعریف پروژه صورت می‌گیرد.

کد خبر 6062969

دیگر خبرها

  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می‌شود
  • روز به روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می شود
  • ایران در برابر سه تهدید بزرگ
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • ضرورت اعلام نیاز‌های واقعی وزارت بهداشت به خیرین
  • ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است
  • ۶ عملیات ارتش یمن علیه «مثلث تجاوز» طی ۳ روز