Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناسا اخیرا نخستین سری از تصاویر هواپیمای تمام الکتریکی خود موسوم به "ایکس- ۵۷ مکس‌ول" (X-۵۷ Maxwell) را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، اولین تصاویر نشان می دهد که هواپیمای جدید تمام الکتریکی"ایکس- ۵۷ مکس‌ول" ساکت تر و تا ۵۰۰ درصد کارآمدتر از هواپیماهای معمولی است.
"ایکس- ۵۷ مکس‌ول" یک هواپیمای سبک معمولی چهار نفره است و همانند هواپیما چهارنفره  Tecnam P۲۰۰۶T است که فقط در ان ۱۲ موتور الکتریکی جایگزین موتورهای پیستونی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ناسا بال های سبک "ایکس- ۵۷ مکس‌ول" سبب افزایش سرعت آن خواهند شد. "ایکس- ۵۷ مکس‌ول" برای تأمین انرژی از باتری های لیتیوم یونی قابل شارژ استفاده میکند. "ایکس- ۵۷ مکس‌ول" هیچگونه گازهای گلخانه ای در هنگام پرواز تولید نمیکند و صدای بسیار کمی نیز دارد.

این هواپیمای تمام ‌الکتریکی، تنها یکی از وسایل نقلیه‌ای است که به پژوهشگران ناسا کمک می‌کند تا سیستم‌های الکتریکی را برای استفاده در هواپیما مورد آزمایش قرار دهند و استانداردهای لازم برای حمل و نقل هوایی را تنظیم کنند.

نام این هواپیما از نام یک فیزیکدان اسکاتلندی که پیشگام الکترومغناطیس است، گرفته شده است.

ناسا گفت: "جیمز کلرک ماکسول" ، فیزیکدان اسکاتلندی قرن ۱۹ ، پیشگام تئوری الکترومغناطیس بود.

طبق گفته ناسا ، این هواپیما یک هواپیمای کوچک و آزمایشی کوچک است که از برق استفاده می کند. این فن آوری تمام الکتریکی تجربه پروازی تمیزتر ، ساکت تر و پایدارتر به ارمغان خواهد آورد.

هواپیما مذکور بخشی از پروژه ایکس- پلین ناسا است.پروژه ایکس- پلین می‌تواند به ناسا کمک کند تا با چالش‌های فنی بسیاری رو به رو شود که در حمل و نقل هوایی موثر هستند. این چالش‌ها، افزایش کارایی وسیله نقلیه و کاهش سر و صدای آن را شامل می‌شوند تا مزاحمت برای ساکنان زمین را کاهش دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناسا هواپیما الکتریکی تمام الکتریکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) دنزا زد ۹ جی تی؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز

بی وای دی از باتری بلید ال اف پی برای زد ۹ جی تی استفاه می‌کند که هنوز جزئیات آن مشخص نشده است. سامانه لیدار و پنل‌های فیبرکربن در تزئینات بدنه از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

به گزارش عصر ایران، دنزا برند خودرویی متعلق به گروه BYD چین است که حدودا از ۴ سال قبل فعالیت خود را با معرفی محصولات الکتریکی آغاز کرد و اولین خبری که در رابطه با دنزا منتشر شد به شاسی بلندی با نام اکس مربوط بود. 

دنزا زد ۹ جی تی پرچمدار جدیدی است که توسط بی وای دی معرفی شده است و مهم‌ترین رویداد مرتبط با برند دنزا تا به امروز محسوب می‌شود. با توجه به اطلاعاتی که از دنزا زد ۹ جی تی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته این خودرو الکتریکی حدود ۵.۲ متر طول دارد. برخی سایت‌ها به ابعاد دقیق خودرو اشاره کرده اند: ۵۱۸۰ میلیمتر طول/ ۱۹۹۰ میلیمتر عرض / ۱۵۰۰ میلیمتر ارتفاع/ فاصله بین محور‌ها ۳۱۲۵ میلیمتر.

بال فعال (الکتریکی) عقب و سقف پانورامیک نیز از دیگر ویژگی‌های تایید شده دنزا زد ۹ جی تی هستند.

دنزا زد ۹ جی تی

این چینی مجهز به ۳ موتور الکتریکی است که مجموعا ۹۵۲ اسب بخار خروجی دارند. تک موتوری که با محور جلو در ارتباط است ۳۰۸ اسب بخار و دو موتور مرتبط با محور عقب هر کدام ۳۲۲ اسب بخار خروجی دارند. وزن خالص خودرونیز ۲۸۷۵ کیلوگرم است. بیشینه سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

بی وای دی از باتری بلید ال اف پی برای زد ۹ جی تی استفاه می‌کند که هنوز جزئیات آن مشخص نشده است. سامانه لیدار و پنل‌های فیبرکربن در تزئینات بدنه از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

برخی منابع خودروئی بر حضور مرسدس بنز در توسعه محصولات دنزا اشاره دارند که باید بگوئیم زمان راه اندازی برند، ائتلافی ۵۰:۵۰ میان مرسدس بنز و بی وای دی وجود داشت، اما مرسدس در دسامبر ۲۰۱۰ از این پیمان خارج شد و سهم خود را به ۱۰ درصد کاهش داد. پس از آن دنزا ۳ خودرو الکتریکی جدید معرفی کرد که شامل مدل‌های مینی ون دی ۹، ان ۷ و ان ۸ بود؛ بنابراین زد ۹ جی تی چهارمین محصول دنزا خواهد بود.

به رغم سهم ۱۰ درصدی مرسدس در دنزا، هیچ اطلاعاتی قابل استنادی در رابطه با مشارکت کمپانی آلمانی در طراحی و تولید زد ۹ جی تی وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند !
  • برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی
  • فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار
  • هفت اختراعی که زندگی شهری را تغییر داد
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • (تصاویر) دنزا زد ۹ جی تی؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز
  • فیلم| کامرون ایرپارک شهری عجیب در کالیفرنیا
  • گلایه از نیمه کاره رها شدن ساخت کارخانه بازیافت هواپیما در همدان
  • ۱۰ هواپیمای جنگنده که افراد عادی نیز می‌توانند بخرند(+عکس)