Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@13:09:51 GMT

کمک کشورهای مختلف به آمریکا برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۴۷۶۲

کمک کشورهای مختلف به آمریکا برای مقابله با کرونا

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه کشورهای زیادی به ما کمک کرده‌اند اعلام کرد که روسیه یک محموله خیلی بزرگ شامل کالاها و تجهیزات پزشکی برای ما ارسال کرده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شب گذشته بعد از گفت‌وگوی تلفنی خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت که مسکو یک هواپیما تجهیزات پزشکی به آمریکا در راستای مقابله با ویروس کرونا ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: «باید بگویم که ما روابط خیلی خوبی با بسیاری از کشورها داریم. چین تعدادی پرسنل اعزام کرده است. روسیه هم یک هواپیمای خیلی خیلی بزرگ با بار اقلام مختلف از جمله تجهیزات پزشکی برای ما ارسال کرده است. خیلی خوب است.»

بیشتر بخوانید: موج جدید کرونا پاییز امسال آمریکا را هدف می‌گیرد وابستگی آمریکا به واردات اقلام پزشکی ارزان قیمت

وی از بیان جزئیات بیشتر درباره کمکهای روسیه به آمریکا خودداری کرد. 

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که برخی کشورهای دیگر نیز چیزهایی برای فرستاده‌اند که من را خیلی شگفت زده کرده است.

 کاخ کرملین روسیه روز دوشنبه از تماس تلفنی رئیس جمهور روسیه و رئیس جمهور آمریکا درباره بحران شیوع ویروس کرونا و همکاری دو کشور برای مقابله با آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «سران دو کشور نگرانی عمیق خود درباره حجم شیوع جهانی ویروس کرونا را ابراز داشتند. آنها همدیگر را در جریان اقدامات خود برای مقابله با این تهدید که در روسیه و آمریکا اعمال شده، قرار دادند.»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید ولادیمیر پوتین ترامپ روسیه آمریکا چین ویروس کرونا رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است

رئیس جمهور گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌های فنی و مهندسی بومی در حال اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در بیش از ۲۰ کشور جهان است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ظهر امروز چهارشنبه به وقت محلی، در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ابرپروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا، به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی- مهندسی ایرانی، بهره‌برداری از این پروژه را نماد همبستگی، پیوند، تقویت دوستی و مایه افتخار دو ملت دانست.

افتتاح طرح بزرگ برق‌آبی اومااویا در سریلانکا توسط رئیسی وی نمایش همبستگی، همدلی و همراهی دو کشور و دو ملت آسیایی را از ویژگی‌های مهم‌ این پروژه دانست و تصریح کرد: بهره‌برداری از این سد، نیروگاه و تونل انتقال آب نماد، تحقق اراده دو کشور و دو ملتی است که می‌خواهند با اتکا به توان بومی، رفاه و آسایش خود را فراهم کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به تامین مالی این طرح از سوی سریلانکا و تامین و انتقال خدمات فنی و مهندسی از سوی ایران، تامین آب شرب و آب کشاورزی برای 5 هزار هکتار اراضی جدید و آغاز به کار یک نیروگاه 120 مگاواتی را از دستاوردهای این پروژه برای مردم سریلانکا دانست و افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌های فنی و مهندسی بومی در حال اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در بیش از 20 کشور جهان است.

رئیسی با بیان اینکه کشورهای غربی تلاش می‌کنند به ما القا کنند که دانش و فناوری فقط در اختیار آنهاست، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدای عالی‌قدر ما از جمله شهید سلیمانی «ما می‌توانیم» را به ملت ما آموختند. دشمن نمی‌خواست ما پیشرفت کنیم اما ملت ایران اراده کرد که پیشرفته باشد؛ خواست و اراده ملت بزرگ ایران تحقق یافت و دشمن ناکام ماند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است در پیشرفت سریلانکا شریک شده و تمام تجربیات خویش را که نتیجه 45 سال مجاهدت و تلاش مردان و زنان ایرانی است با شما به اشتراک بگذارد و با صدور خدمات فنی و مهندسی در پیشرفت سریلانکا مشارکت داشته باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی برای توسعه روابط با کشورهای آسیایی، همسایه و کشورهای مستقل خاطرنشان کرد: تقویت ارتباط بین ما و شما و دیگر کشورهای همسو و مستقل می‌تواند آینده‌ای درخشان برای دو کشور و دو ملت رقم بزند. بدانید با توکل بر خدا و اعتماد به داشته‌های بسیار خودمان می‌توانیم مسیر پیشرفت را به سرعت طی کنیم.

رئیسی گفت: برخی کشورهای و نظام سلطه موافق تقویت روابط ما با یکدیگر نیستند و می‌خواهند به ما القا کنند که نمی‌توانیم با تکیه بر توان داخلی پیشرفت کنیم، اما ما در عمل این نظر و القای نظام سلطه را باطل کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور در پایان از همه دست‌اندرکاران اجرای این پروژه عظیم در سریلانکا، تشکر کرد.

پیش از رئیسی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا نیز در سخنانی با قدردانی از همکاری و تلاش پیمانکاران و همکاری دولت ایران در اجرای این پروژه اظهار داشت: بدون تکنولوژی و فناوری ایرانی، اجرای این پروژه برای ما ممکن نبود؛ شما توانستید برای آینده سریلانکا کار بزرگی انجام دهید.

رئیس جمهور سریلانکا با بیان اینکه مهارت‌های فناورانه ایرانی امروز در دنیای مدرن شناخته شده است، تصریح کرد: شما نمونه کشوری هستید که با خوداتکایی توانستید به پیشرفت در حوزه‌های مختلف برسید. امروز کشورهای ما به‌عنوان کشورهای جنوب، به دنبال اثبات هویت‌های خودشان هستند و چنین پروژه‌های هویت و توانایی‌های ما را به جهانیان اثبات می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • رئیس‌جمهور لهستان: روسیه در صورت پیروزی احتمالا به کشورهای دیگر حمله می‌کند
  • مدودف خطاب به آمریکایی‌ها: حرامزاده‌ها فقط جنگ را طولانی می‌کنید