Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@02:48:13 GMT

تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان شکار در لامرد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۴۷۷۰

ایسنا/فارس رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد از شناسایی سه متخلف که اقدام به شکار یک راس میش وحشی در منطقه شکار ممنوع کوه هوا و تنگ خور کرده بودند، خبر داد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، سلمان‌پور گفت: سه شکارچی غیر مجاز که اقدام به شکار یک راس میش وحشی کرده بودند، با مشاهده ماموران منطقه شکار ممنوع کوه هوا و تنگ خور متواری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در تشریح واقعه حادث شده، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد در ساعت 4 بعدازظهر ۱۰ فروردین متوجه صدای شلیک شده و بلا فاصله شکارچیان را شناسایی می‌کنند، سپس به منظور دستگیری آنان وارد عمل می‌شوند.شکارچیان با مشاهده سبز جامگان، کوله پشتی خود را که حاوی مقداری گوشت میش وحشی بود، رها کرده و متواری می‌شوند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد عنوان کرد: با توجه به شناسایی متخلفان، پرونده قضایی تشکیل شده و به منظور سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی لامرد ميش وحشي محیط زیست حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین

سعیده خضیر مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین با تلاش بی دریغ در سال گذشته موفق شدند ۸۷ متخلف زیست محیطی را با ۷۷ عنوان پرونده تخلف زیست محیطی به مراجع قانونی معرفی کنند.

وی اضافه کرد: از این تعداد پرونده‌های تشکیل شده، ۵۵ پرونده منجر به صدور حکم شده که چهار رای به پنج ماه حبس تعلیقی به مدت یک سال، سه مورد به یک سال حبس بدون تعلیق و یک مورد نیز به ۶ ماه حبس بدون تعلیق محکوم شدند.

خضیر اضافه کرد: شکار و زنده‌گیری غیرمجاز پرندگان با ۸۰ قطعه از انواع پرندگان شکاری و غیر شکاری، بیشترین تخلف در سال گذشته بود که ۲۷ فقره پرونده را به خود اختصاص داد.

این مسئول بیان کرد: تشکیل ۲۰ فقره پرونده تخلف محیط زیست با شکار ۲۷ راس پستاندار از دیگر اقدامات واحد حقوقی این اداره کل در سال گذشته بود.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده در منطقه رودبار الموت، باشگل تاکستان و طارم سفلی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین
  • شناسایی و دستگیری شکارچی حرفه‌ای دنا
  • شناسایی متخلف سابقه دار شکار با همکاری سپاه و نیروی انتظامی