Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:14:31 GMT

تقابل فناوری با کرونا در چین

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۴۸۲۲

تقابل فناوری با کرونا در چین

به گزارش ایرنا از گوشه و کنار چین همه به دنبال راهکارهایی فنی برای تقابل با چالش‌ها هستند و رشد بی‌رویه استفاده از نرم‌افزارها و ابزارهای آنلاین و اینترنت در چین و شبکه‌های مجازی موجب شده است تا شکل تازه‌ای از آینده کاری و تحصیلی نیز در کشور چین دومین اقتصاد بزرگ دنیا مورد تصور قرار گیرد. 

در کشوری که بیش از ۸۵۰ میلیون نفر مشترک اینترنت هستند و بیش از ۵۰۰ میلیون دیگر ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور به جمع آن‌ها ملحق شوند، استفاده‌های اینترنتی و آنلاین می‌تواند فواید زیادی در تقابل با شرایط و متغیرهای مرموز و ناشناخته داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همان فناوری که زندگی بشر را ماشینی کرده حالا به کمک انسان آمده است از تحصیل آنلاین و کلاس‌های اینترنتی گرفته تا خرید از فضای مجازی، ربات‌های بیمارستانی، نرم‌افزارهای حامل کدهای بهداشت و سلامت و کار از راه دور باعث شده است تا مردم بتوانند دستکم در چنین دوره بحرانی بسیاری از مشکلات را برطرف کنند. 

دیجیتالی شدن کارها،  آموزش و تحصیل و در واقع زندگی اینترنتی موجب شده است تا جامعه چین با شکل و شمایل تازه‌ای روبرو شود که دستکم به این طریق گسترده تا قبل از شیوع ویروس کرونا جدید تجربه نکرده بود. 

«شو یوتین» ۱۸ ساله از دانش آموزان سال آخر دبیرستان در چین می‌گوید که شاید در روزهای آتی لازم باشد از تحصیل آنلاین خداحافظی کرد زیرا با کاهش شمار مبتلایان و صفر شدن بیماران انتظار می‌رود مدارس بیشتری درها را به روی دانش آموزان باز کند بخصوص آنکه در استان‌های مختلف شماری از دبیرستان‌ها بازگشایی شده است پیش بینی می‌شود که مدارس استان‌های بیشتری هم در ماه آینده میلادی بازگشایی شود. 

شو می‌گوید: به مدرسه برمی گردیم تا چهره به چهره تحت آموزش قرار گیریم اما این سوال هست که شاید در آینده شکل تحصیل فرق کند و آموزش آنلاین به بخش لاینفک مردم تبدیل شود. 

 «ما اینگ» معلم یک مهد کودک در پکن بر این باور است که آموزش آنلاین تجربیات زیادی هم برای او و دیگر همکارانش داشته است او می‌گوید: اینکه از راه دور و از طریق اینترنت بخواهید بدون تبعیض، همه آموزش‌های لازم را در اختیار کودکان قرار دهید، یک تجربه جدید غیرفیزیکی است و آموزه‌های زیادی برای معلمان داشته است. 

شرکت‌های تنسنت، ویچت، علی بابا و بسیاری از سازندگان نرم‌افزارهای کار از راه دور و تحصیل آنلاین این روزها بیشترین منافع را در چین داشته‌اند و البته نرم‌افزارهای عرضه شده آن‌ها موفقیتی هم برای مردم بوده است که باید به هر صورت فرزندانشان را تحت آموزش قرار دهند. 

بسیاری از شهروندان هم این روزها از سامانه‌های جدید پرسرعت هوشمند نسل پنجم در چین بهره می‌برند و آموزش و کار آنلاین سرعت بیشتری هم به زندگی آن‌ها داده است. 

افزون بر این به طور عمومی در چین مردم به صورت سالانه برای منازل اینترنت خریداری می‌کنند و به طور میانگین برای این منظور یکبار در سال ۲۰۰ دلار پرداخت می‌کنند که هزینه نسبتا مقبولی است و در قبال آن از خدمات سریع نسل چهارم اینترنت بهره می‌برند. 

حالا شرکت‌های سازنده تلفن‌های هوشمند و سازندگان ایستگاه‌های داده‌های نسل پنجم و شرکت‌های بزرگ مخابراتی نظیر هواووی در چین بر این اعتقاد هستند که باید ساخت نرم‌افزارها و ایستگاه‌های مخابراتی را تسریع کنند زیرا موج استقبال مردمی از نرم‌افزارها،  داده‌ها،  شبکه اینترنت و فضای مجازی نشان می‌دهد که آینده فناوری باید بتواند با شتاب زندگی همراه شده و با همان سرعت بتواند در خدمت مشترکان باشد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا کسب و کارهای اینترنتی چین علم و فناوری پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کسب و کارهای اینترنتی چین علم و فناوری ویروس کرونا کسب و کارهای اینترنتی چین علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۴۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت سبحان بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این رویداد ۱۳۸ ایده شرکت داشته‌اند که پس از داوری ۱۴ صاحب ایده به این رویداد راه یافتند.

دبیر اجرایی برگزاری رویداد استارتاپی شتاب استان قم بیان کرد: شرکت کنندگان در این رویداد بر ۲ موضوع ارائه نمونه اولیه محصول و نحوه ارائه خود در روز اختتامیه متمرکز هستند.

وی ابراز کرد: اختتامیه رویداد استارتاپی شتاب روز ۹ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و صاحبان ایده و کسب و کارها در صورت کسی امتیازهای لازم می‌توانند از تسهیلات مالی و تجهیزاتی پارک علم و فناوری بهره ببرند.

گفتنی است، رویداد استارتاپی شتاب با راهبری پارک علم و فناوری قم و مشارکت فعال دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان برگزار می‌شود و هدف از آن افزایش سهم ورود دانشجویان به کسب و کارهای دانش‌بنیان است.

یادآور می‌شود، رویداد شتاب در دو حوزه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات و صنایع خلاق برگزار شد ضمن اینکه برگزیدگان این رویداد علاوه بر جوایز نقدی و قرارگرفتن در اولویت جذب مرکز نوآوری پارک علم و فناوری از حمایت‌های دیگری چون آموزش و مشاوره، اخذ تسهیلات تجاری‌سازی ایده و امکانات مورد نیاز برای تیم‌سازی و رشد ایده نیز بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 6088767

دیگر خبرها

  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!
  • استفاده از راهکار‌های اصولی و فنی به جای قطع اینترنت در زمان کنکور
  • شیوه حضور پوتین در فیلم زندگی خودش | تصویر
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • تقابل فوتسالیست‌های ایران با قرقیزستان
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود