Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از ممنوعیت ورود و تردد در تمام مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست این استان، تا اطلاع ثانوی خبر داد.

حمید ظهرابی اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی ورود به مناطق تحت مدیریت این سازمان، شامل  آثار طبیعی ملی، پارک‌های ملی، مناطق حفاظت شده و پناهگاه‌های حیات وحش و همچنین مناطق شکار ممنوع برای جلوگیری از ورود گردشگران و قطع زنجیره ویروس کرونا  تا اطلاع ثانوی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خصوص مطلب فوق تاکید کرد: بنا بر تصمیمات اتخاذ شده و تأکید ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان و به منظور حفظ سلامت شهروندان و هم استانی‌های عزیز با هدف جلوگیری از ازدحام در مناطق تحت حفاظت و تفرجگاه‌ها بر اساس بخشنامه ۲۱ اسفندماه ۹۸ خطاب به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها مقرر شد تا اطلاع ثانوی بازدید از مناطق تحت حفاظت محیط زیست فارس ممنوع است.

او از هموطنان خواست تا برای حفظ سلامت خود و سایرین از حضور در مناطق ، به ویژه در روز سیزده فروردین  خودداری کرده و با در خانه ماندن به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

تشدید برخورد با متخلفین شکار و صید در فارس

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس همچینن هشدار داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان بدون هیچ اغماضی و در تمام طول شبانه‌روز با گشت‌زنی‌های مستمر با شکارچیان متخلف برخورد می‌کنند.

 ظهرابی گفت: در هفته اول فروردین ماه با تلاش و کوشش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس  تعداد ۱۹ نفر متخلف و شکارچی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

او افزود: در جهت برخورد قاطع با شکارچیان و پیشگیری از وقوع جرم، تعداد ۱۵ قبضه اسلحه از متخلفان کشف و ضبط شده که شامل ۱۴ قبضه اسلحه مجاز و یک قبضه اسلحه غیر مجاز بوده است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: با توجه به همه گیری ویروس کرونا در مقطع جهانی، توصیه می‌شود از تردد غیرضروری در طبیعت با اسلحه و شکار جانوران وحشی جدا خودداری کرده و در صورت مشاهده شکارچیان در طبیعت مامورین یگان حفاظت محیط زیست برخورد جدی با آنان بعمل می‌آورند.

ظهرابی خاطرنشان کرد: چندی پیش رؤسای دادگستری چندین شهرستان هم اطلاعیه‌ای در خصوص برخورد با شکارچیان جانوران وحشی صادر کردند که در این اطلاعیه در خصوص قرنطینه خانگی پ گسترش ویروس، عدم حضور در طبیعت با توجه به فصل زادآوری و زایش حیات وحش و همچنین حداکثر مجازات در قانون مجازات اسلامی و قانون شکار و صید تاکید شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی گزارش دهند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قانون شکار و صید قانون مجازات اسلامی پارک ملی مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس تا اطلاع ثانوی مناطق تحت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌رود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چادگان گفت: صید ماهی در دریاچه زاینده‌رود از یکم اردیبهشت ماه تا اطلاع ثانوی ممنوع است.


مجتبی حاجتی افزود: از شهروندان انتظار داریم به منظور حفظ ذخایر آبزیان و جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی، از هر گونه فعالیت صید و صیادی خودداری کنند.


او گفت:  با توجه به تقارن ایام پیش رو با فصل تکثیر و تخم‌ریزی ماهیان در دریاچه سد زاینده‌رود، در صورت مشاهده هر گونه تخلف، کلیه ادوات صید جمع‌آوری و متخلفان به منظور اعمال قانون و صدور رأی به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان بیان کرد: از مردم انتطار داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره تلفن ۰۳۱۵۷۷۲۳۱۹۹ به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در ۴ شهر مازندران
  • ممنوعیت صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌رود
  • تجهیز محیط زیست آذربایجان شرقی به وسایل مدرن/ پهپاد، دوربین های دید در شب و تجهیزات ایمنی تحویل محیط بانان شد
  • تجهیز محیط بانان آذربایجان شرقی به وسایل مدرن
  • دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن