Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت جگوار با پروژه وکتور تا سال 2021 خودروهای الکتریکی برای ارائه خدمات عمومی به خیابان می‌آورد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اینگجت، جگوار در راستای پروژه تولید خودروهای بدون آلایندگی به‌تازگی از اتومبیل الکتریکی خود با Jaguar Land Rover EV رونمایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه تولید خودروهای الکتریکی جگوار Vector نام دارد.

این وسیله نقلیه الکتریکی برای تردد و جابه‌جایی شهروندان در محیط‌های شهری طراحی شده و احتمالاً تا پیش از پایان سال 2021 میلادی در خیابان‌های شهرهای مختلف جهان حرکت خود را آغاز می‌کند. خودروی الکتریکی Jaguar Land Rover EV چهار متر طول و تمام باتری‌ها و پیشرانه‌های آن در سطحی مسطح قرار دارند.

از این خودرو می‌توان برای استفاده‌های خصوصی یا گروهی و برای مراسم‌های بزرگی مانند مسابقه‌های المپیک استفاده کرد. طرح اولیه این اتومبیل الکتریکی توسط مهندسان مستقر در مرکز نوآوری دانشگاه وارویک در کشور انگلیس ارائه شد. مدیران شرکت جگوار ضمن همکاری‌های خود با دانشگاه وارویک طرح این وسیله نقلیه را خریداری و متعهد به تولید آن شدند.

تیم لورتون مدیر پروژه تولید خودرو الکتریکی Jaguar Land Rover EV گفت: سفرهای درون‌شهری آینده با زمان کنونی تفاوت زیادی دارد. در سال‌های آینده مردم دیگر از وسایل نقلیه‌ای شبیه به خودروهای امروزی استفاده نمی‌کنند. درواقع اتومبیل‌های آینده نه‌تنها ازلحاظ نوع موتور و نوع سوخت مصرفی با خودروهای کنونی تفاوت دارند بلکه ازنظر ظاهری نیز بسیار متفاوت هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد خودروهای آینده از انعطاف بیشتری برخوردار هستند و می‌توانند مسافت بیشتری را در طول روز طی کنند و بسیار کمتر از اتومبیل‌های کنونی به محیط‌زیست آسیب بزنند. خودروی Jaguar Land Rover EV نوعی اتومبیل خودروان یا مستقل محسوب می‌شود و قادر است تقریباً بدون نیاز به کنترل راننده حرکت کند و سرنشین یا سرنشینان خود را به مقصد موردنظرشان برساند.

مدیران جگوار در تلاش هستند تا در فرصت باقی‌مانده برای عرضه خودروی الکتریکی خود سرمایه‌گذاران و مشتریان بیشتری را پیدا کنند و از بابت سوددهی این وسیله نقلیه تا حد زیادی خیال خود را راحت سازند.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی خودروی الکتریکی جگوار وسیله نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ متهم متواری و کشف ۹ وسیله نقلیه مسروقه طی ۴۸ ساعت

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از شناسایی و دستگیری ۲۲ متهم متواری و کشف ۹ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه طی اجرای طرح امنیت محله محور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حسین بساطی اظهار کرد: با هدف ارتقای امنیت در سطح جامعه و پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز، مرحله دیگری از طرح امنیت محله محور طی ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در این راستا مأموران انتظامی کلانتری‌های تابعه در عملیات‌های جداگانه موفق به کشف هشت دستگاه خودرو، یک دستگاه موتورسیکلت و کشف شش فقره سرقت محتویات داخل خودرو شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در این طرح ۲۲ متهم متواری شناسایی، دستگیر و ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 746696

دیگر خبرها

  • وضعیت خودروهای لوکس در نمایندگی های اتومبیل دبی بعد از فروکش کردن سیل بی سابقه (عکس)
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • سفر حدود ۷ میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به قشم
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • برخورد موتورسیکلت به بلوار در عسلویه ۲ نفر کشته و مصدوم داشت
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان
  • اجرای طرح چراغ روشن برای بیش ازهزار وسیله نقلیه
  • تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان
  • مردم از اتومبیل‌های خودران می‌ترسند؛ آیا صنعت می‌تواند آن را تغییر دهد؟
  • دستگیری ۲۲ متهم متواری و کشف ۹ وسیله نقلیه مسروقه طی ۴۸ ساعت