Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از اجرای روزانه طرح کنترل و نظارت بر اصناف و اتحادیه ها با هدف پیشگیری از شیوع کرونا و پلمب 245 واحد صنفی متخلف در این راستا خبر داد.

بر اساس اعلام پلیس، سرهنگ"جعفر پرویزی" در این‌باره اظهار کرد: در راستای فعالیت اصناف با توجه به شیوع بیماری کرونا، پلیس همدوش با سایر دستگاه های نظارتی استان و در جهت اجرایی شدن مصوبات قرارگاه پدافند زیستی استان با محوریت سلامت جامعه و اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری در قالب طرح نوروزی و با انجام برنامه ریزی های مرتبط، نسبت به ساماندهی صنوف جهت ارائه خدمات ضروری به شهروندان اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح در قالب محدود کردن فعالیت اصناف غیرضروری از جمله مجتمع های تجاری، مراکز خرید، تجمع ها و برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، بازارهای روز موقت، آموزشگاه ها و سایر صنوف غیرضروری با همکاری اتاق اصناف مرکز استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدامات موثری را انجام داده است.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به فعالیت برخی از اصناف در اجرای این طرح افزود: فروشگاه های زنجیره ای، سوپرمارکت ها، میوه و تره بار  محصولات پروتئینی(قصابی، مرغ و ماهی)، میادین میوه و تره بار، لبنیات فروشی ها، نانوایی ها، مراکز تهیه غذاهای بیرون بر، جایگاه های سوخت، تعمیر و تاسیسات فنی خودرو و منازل، مراکز بهداشتی و درمانی خصوصی و دولتی، مراکز و فروشگاه های دامپزشکی پخش دارو و موادغذایی، مراکز تامین آمبولانس، آرایشگاه های مردانه و فروشگاه های لوزام یدکی خودرو جزو اصنافی هستند که محدودیتی برای فعالیت آنها وجود ندارد.

وی گفت: پایانه های بین شهری و ایستگاه های راه آهن و فرودگاه ها، دفاتر پیشخوان، دفاتر پلیس +10 ، دفتر الکترونیک قوه قضائیه، دفاتر ثبت اسناد رسمی، دفتر الکترونیک شهری، صرافی ها، بانک ها و هتل ها  به صورت محدود به فعالیت خود ادامه می دهند.

سرهنگ پرویزی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از 3 هزار و 311 واحد صنفی بازدید به عمل آمده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این بازدید ها به هزار و 650 واحد تذکر داده شده، 245 واحد صنفی که بر خلاف مصوبات فعالیت قرارگاه زیستی فعالیت داشتند، پلمب و برای 480 واحد صنفی نیز اخطار پلمب صادر شد.

 سرهنگ پرویزی گفت: از صاحبان مشاغل و صنوف تقاضامندیم محدودیت های ایجاد شده در زمینه فعالیت خود را رعایت کنند چرا که در این صورت در کنترل این بیماری حافظان سلامت را یاری کرده اند و در این زمینه حسب ابلاغ های انجام شده با صاحبان مشاغل و صنوف در صورت تخلف از موارد اعلامی برخورد لازم قانونی صورت می پذیرد.

وی اظهار کرد: از شهروندان نیز انتظار داریم موارد تخلفی را که در سطح صنوف مشاهده می نمایند با شماره تلفن 110 با پلیس در میان بگذارند.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان ضمن تقدیر و تشکر از واحدهای صنفی که با پلیس همکاری لازم را داشتند خاطرنشان کرد: در این راستا پلیس امنیت عمومی استان با محوریت اداره اماکن عمومی در تعامل با سازمان صمت اقدامات کنترلی خود را با راه اندازی گشت های محسوس و غیرمحسوس تشدید کرده و این اقدامات تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس پلمب اماکن عمومی واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر نصیری پیش از ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح «زیست شبانه» با توجه به افزایش تردد در ساعات بامداد بمنظور ایجاد نظم و امنیت اجتماعی و نظارت بر فعالیت های واحدهای صنفی در این ساعات در استان قم ادامه خواهد داشت.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: برخورد بدون مماشات با مخلان آسایش و آرامش شهروندان در اولویت فرماندهی انتظامی بوده و این طرح با حضور رده‌های مرتبط پیگیری و اجرایی می‌شود.

از بهمن ماه سال گذشته مصوب شد، هیچ واحد صنفی جز در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مراکز خدمات عمومی بعد از ساعت ۱۲ فعال نباشند.

نیروی انتظامی استان قم نیز طی این مدت با واحدهای صنفی متخلف برخورد کرده است.

کد خبر 6085587

دیگر خبرها

  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • پلمب سومین رستوران متخلف با دستور دادستان عمومی و انقلاب در شهرستان طرقبه شاندیز
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم