Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@17:16:32 GMT

سیلی که همه چیز را برد اما مهربانی آورد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۵۳۱۱

سیلی که همه چیز را برد اما مهربانی آورد

سیل فروردین سال گذشته پلدختر بسیاری از زیرساخت‌های این شهر را از بین برد و خسارت فراوانی به بسیاری از خانوارها وارد کرد و در برخی جاها هم چیز را با خود برد اما آنچه موجب دلگرمی سیل‌زدگان شد حضور گرم هموطنان و کمک‌های مردمی بود که روانه پلدختر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، سیل ویرانگر پلدختر هزاران خانه را ویران، زیرساخت های زیادی را تخریب، زمین‌های کشاورزی و باغات و پل‌ها و موتور تلمبه‌ها را طعمه خود ساخت و آغازگر اتفاقاتی شد که تلخی آن با گذشت یکسال هنوز در خاطرمردم این دیار تازه و شاید عذاب آور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سیل پلدختر بسیاری از زیرساخت‌های این شهر را از بین برد و خسارت فراوانی به بسیاری از خانوارها وارد کرد و در برخی جاها هم چیز را با خود برد اما آنچه موجب دلگرمی سیل‌زدگان شد حضور گرم هموطنان و مکم‌های مردمی بود که روانه پلدختر شد.

خسارات سنگین سیل در حوزه مختلفی بود، دیواره‌های ساحلی شهرهای پلدختر و معمولان را تخریب کرد و محورهای مواصلاتی شهرستان پلدختر را از بین برد که با گذشت یکسال هنوز برای مردم تازگی دارد و بازسازی نشده است.

مسئولان به علت شدت بارش ها و نبود امکانات بحران غافلگیر شدند و اقدام‌های همه جانبه آنها نتوانست آمادگی لازم برای سیل ایجاد کند.

 

اطلاع رسانی به موقع و هشدارهای هواشناسی باعث شد که بجز در دو مورد، تلفات جانی در این شهرستان در زمان سیل صورت نگرفت و این آگاه سازی موجب شد که  برخی از روستاهای واقع در حاشیه رودخانه ها از جمعیت خالی و عده‌ای از اهالی این روستاها اسباب و اثاثیه زندگی خود را برای نجات جان خود به جا گذاشته و مجبور به تخلیه خانه‌های خود شدند.

در کنار تعطیلی کشور ناشی از تعطیلات نوروز، ارتش، هلال احمر،گروه‌های جهادی و مردم به میدان آمدند و به یاری مردم سیل زده پلدختر شتافتند و از راه‌های گوناگون تلاش کردند با ایفای نقش خود آلام مردم را  التیام بخشند.

 

گروه‌های جهادی و مردم  با پخت غذا، توزیع اقلام مورد نیاز به سیل زدگان به پاکسازی خانه‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌های مناطق سیل‌زده پرداختند و به دلیل نیاز مردم تا مدت‌ها پس از فروکش کردن سیل و رودخانه کشکان این کمک ها همچنان ادامه داشت.

رییس جمهور، وزرای مختلف، معاونان وزرا، مدیران و روسای سازمان‌ها، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، روحانیون، تولیت استان رضوی و سازمان‌های مردم نهاد با حضور در مناطق سیل زده پلدختر پیگیر مسائل و مشکلات مردم بودند و تلاش برای جبران خسارت‌های سیل از همان روزهای اول آغاز شد.

بنیاد مسکن وارد کار شد و کمک‌های بلاعوض و تسهیلاتی بانکی و دولت خسارات کشاورزی را به آسیب دیدگان از سیل پرداخت کرد.

زمانی که پلدختر در محاصره سیل بود، سیل مهربانی هموطنان با ارسال کمک‌های خود و همچنین  این مسئله توجه سایر کشورها را در پی داشت که علاوه بر ابراز همدردی چند کشور، کمک‌های خود را به مناطق سیل‌زده ارسال وخود را در م

 

صیبت مردم شریک کردند.

جاده پلدختر_خرم‌آباد با گذشت یک سال از سیل ویرانگر هنوز بازسازی نشده و تردد در آن ممنوع است، هر چند در این محور عملیات بازسازی شروع شده اما با رسیدن سیلی با نام ویروس کرونا و طغیان و درگیر شدن با آن، از جمله تعطیلی امور غیر ضروری، روند بازسازی آن را متوقف کرد.

منازل مسکونی در حال ساخت مناطق سیل زده توسط ستاد بازسازی استان که عنوان بهترین ستاد کشور لقب گرفته و قرار شد ابتدای سال 99 تمام واحدهای احداثی تحویل  دهند نیمه کاره ماند.

تصاویر و گزارش خسارت‌های ناشی از سیل مخرب دل هر انسان دلسوز و وطن پرستی را به درد می‌آورد و نهیب می‌زند که آیا این خسارات چه زمانی جبران می شوند.

انتهای پیام/

نگارنده هما کریمیان

منبع: فارس

کلیدواژه: سیل تعطیلات نوروز کشاورزی باران مناطق سیل زده کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام حسن مجتبی (ع) الگوی کامل صبر و مهربانی است

سحرگاه ۱۵ رمضان سال سوم هجرت در مدینه اولین ثمره زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، تجلی کرامت و بخشندگی پروردگار، حضرت حسن بن علی (ع) دیده به جهان گشود.
 
 لقب‌های ایشان سبط، سید، زکی، مجتبی است که از همه معروف‌تر «مجتبی» است، امام حسن مجتبی (ع) دومین امام شیعیان که به دلیل بخشندگی زیادی که به فقرا و مردم داشت به کریم اهل‌بیت (ع) نام‌گرفته است.
 
 کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) یکی از شخصیت‌های برجسته و صاحب‌نام است که تمامی فضیلت‌ها را در قامت یک انسان کامل می‌توان در ایشان مشاهده کرد.
 
 حجت اسلام و المسلمین احمد محمودی، کارشناس مذهبی با تبریک ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: این امام بزرگوار در طول عمر با برکتشان چندین بار تمام اموال و دارایشان را میان نیازمندان تقسیم کردند و به سبب این بخشندگی و کرم به کریم اهل‌بیت (ع) لقب گرفتند.
 
 وی ادامه داد: امام حسن مجتبی (ع) آن‌قدر بخشنده و کریم بودند که قبل از اینکه نیازمندی تقاضای کمک کند نیاز او را برطرف می‌کردند.
 
 این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه اخلاق حسنه یکی از بارزترین خصوصیات امام حسن (ع) است، اظهار کرد: اخلاق حسنه و نیکوی این امام بزرگوار و بخشندگی آن حضرت می‌بایست الگوی رفتاری ما در جامعه قرار گیرد.
 
 محمودی یکی دیگر از صفات بارز امام حسن مجتبی (ع) را صبر و بردباری ایشان برشمرد و خاطرنشان کرد: آن امام بزرگوار حتی با دشمنان خود که اهانت و بی‌حرمتی نسبت به ایشان می‌کردند با صبر، آرامش و اخلاق کریمه برخورد می‌کردند.
 
 وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و تنگ شدن معیشت برخی از طبقات جامعه اظهار کرد: بخشندگی امام حسن مجتبی (ع) برای ما مسلمانان باید یک الگوی برجسته باشد و کسانی که توان مالی دارند به فقرا و نیازمندان جامعه خصوصاً در ایام ماه رمضان کمک و یاری کنند.
 
 این کارشناس امور دینی همچنین ادامه داد: ما باید سیره امام حسن مجتبی (ع) را سرلوحه خود در زندگی و اداره امور جامعه قرار دهیم و بهترین راه برای عمل به فرمایشات آن امام بزرگوار راه‌انداختن کار مردم است.
 
 محمودی با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع)، در فضایل و کمالات اخلاقی، شخصیت برجسته و انسان کامل بودند، بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در وصف این امام بزرگوار فرمودند «هر کس می‏خواهد آقای جوانان بهشت را ببیند، به امام حسن (ع) نگاه کند.»
 
 وی ادامه داد: امام حسن (ع) در اخلاق نیکو، بخشندگی، صبر و بردباری یک الگوی برجسته برای همه مسلمانان و خصوص نسل جوان هستند.
 
 این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امام حسن مجتبی (ع) بعد از شهادت پدر بزرگوارشان حضرت علی (ع) در سال ۴۰ هجری به مدت ۱۰ سال امامت امت اسلامی را بر عهده داشت و با حسن خلق، صبر و بردباری توانست اهداف عالیه سیره نبوی را در جامعه جاری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جاده پلدختر معمولان خرم‌آباد نیازمند توجه فوری و بسیار جدی دولت است
  • ماجرای سیلی خوردن بازیگر «زیرخاکی» از استاد سمندریان
  • آغاز پویش پنجشنبه‌های مهربانی در سال ۱۴۰۳
  • تواضع،خوش اخلاقی و مهربانی سه مولفه برای محبوب شدن انسان‌ها است
  • شکیرا ول‌کن نیست: سیلی دوباره به صورت پیکه!‏
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی کامل صبر و مهربانی است
  • محور خرم‌آباد - پلدختر تا دو روز دیگر بازگشایی می‌شود
  • محور خرم‌آباد - پلدختر ظرف ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • تسریع در در روند بازسازی کامل محور خرم‌آباد به پلدختر
  • (ویدئو) خاطره عجیب آقای بازیگر: به یک نفر سیلی زدم، سال بعد کاندیدای سیمرغ شد!