Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@14:41:36 GMT

ویروس کرونا در آب کلرینه شده، منتشر نمی شود

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۵۵۳۲

ویروس کرونا در آب کلرینه شده، منتشر نمی شود

ساعت24 -عضو کمیته کشوری آنفولانزا با تکذیب شایعه انتشار ویروس کرونا در استخر آب با دمای بیش از ۴۰ درجه در فضای مجازی گفت: مصرف تریاک و الکل هیچ تاثیری در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ندارد.

عضو کمیته کشوری آنفولانزا با تکذیب شایعه انتشار ویروس کرونا در استخر آب با دمای بیش از ۴۰ درجه در فضای مجازی گفت: مصرف تریاک و الکل هیچ تاثیری در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«مسعود مردانی» عضو کمیته کشوری آنفولانزا در گفتگو با ایلنا، درباره شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر انتشار ویروس کرونا در استخر با دمای ۴۰ درجه گفت: ویروس کرونا در استخرهایی که آب آن کلرینه شده باشد از بین می‌رود. معلولا استخرهای عمومی نیز توسط کلر ضدعفونی می‌شوند.
وی ادامه داد: همچنین دمای ۴۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد بهترین درجه حرارت برای از بین رفتن ویروس کرونا است بنابراین به نظر می‌آید طرح این موضوعات در فضای مجازی با واقعیت همخوانی ندارد و مطابق نیست.
عضو کمیته کشوری آنفولانزا تصریح کرد: مردم نباید به اخباری که در فضای مجازی منتشر می‌شود و موثق نیستند، توجه کنند.
مردانی همچنین درباره طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا است. حدود ۸۴ ساعت قبل نتایج یک مطالعه در منابع علمی منتشر شده است مبنی بر اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی در کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی از قرنطینه حکومتی تاثیر مثبت بیشتری داشته است. به نظر می‌آید بهترین چاره برای مقابله با اپیدمی در کشور ما همین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است.
وی درباره مصرف الکل و تریاک برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ گفت: خوردن الکل و کشیدن تریاک هیچ تاثیری بر جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا ندارد و بجز اخبار مسموم در فضای مجازی چیز دیگری نیستند. توجه به این اخبار هیچ تاثیری جز اشغال تخت‌های بیمارستانی برای مسائل همودیالیز و همچنین کوری مردم ندارد. مردم از خوردن هر نوع الکلی و یا مصرف تریاک جدا خودداری کنند.
عضو کمیته کشوری آنفولانزا خاطرنشان کرد: الان بهترین موقع برای ترک دخانیات و مصرف مواد مخدر است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آنفولانزا ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی جلوگیری از ابتلا ویروس کرونا فضای مجازی هیچ تاثیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگین کمان اصفهان فضای مجازی را تسخیر کرد + فیلم | این تصویر زیبا را از چشم‌انداز سی و سه پل ببینید

دریافت 518 KB

به گزارش همشهری آنلاین تصاویر این رنگین کمان از زوایا و مکان‌های مختلف شهر اصفهان به شکل بسیار گسترده‌ای در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

کد خبر 840825 برچسب‌ها خبر مهم میدان نقش جهان استان اصفهان

دیگر خبرها

  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • مجازات شاهزاده سرین چیست؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • این حیوان عجیب تلف شده چیست؟ (+عکس)
  • رنگین کمان اصفهان فضای مجازی را تسخیر کرد + فیلم | این تصویر زیبا را از چشم‌انداز سی و سه پل ببینید