Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوم الله ۱۲ فروردین سالروز تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، روز تجلی حکومت عدل الهی و روز غرور و سربلندی ملت مسلمان ایران است. یوم الله ۱۲ فروردین سالروز تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، روز تجلی حکومت عدل الهی و روز غرور ملت ایران است...

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، یوم الله 12 فروردین سالروز تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، روز تجلی حکومت عدل الهی و روز غرور و سربلندی ملت مسلمان ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین روز عظیم و سرنوشت سازی، مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی با حضور پرشور و آگاهانه و رأی و انتخاب قاطع خود، ارکان انقلاب و نظام نوپای اسلامی را تحکیم بخشیده و طومار ظلم و استبداد رژیم ستمشاهی را برچیدند و برگ زرینی در تارک درخشان و تابناک مجاهدت های ملت بزرگ و ظلم ستیز ایران جاودانه ساختند.

 

جمهوری اسلامی با نفی نظام‌های سیاسی مسلط بر دنیا، الگویی جدید و شیوه‌ای نوین از حکومت‌داری را به جهانیان ارائه کرد و امروز با گذشت بیش از چهار دهه از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، آنچه که بیش از همه مستکبران و دشمنان این ملت و نظام را دچار وحشت و هراس ساخته، پیشرفت ها و موفقیت های روزافزون این نظام الهی است که در طول این 32 سال، با غلبه بر انواع چالش ها و توطئه های طراحی شده دشمنان و معاندان، پویا و بالنده تر از همیشه، راه پرفروغ خود را ا دامه داده و با طنین انداز کردن موج بیداری جهانی و مقاومت و ایستادگی ملت‌های حق طلب و آزادی خواه در برابر سلطه طلبی ها و سیاست‌های شیطانی آمریکا و هم پیمانانش، ظرفیت‌های بالقوه انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها را شکوفا ساخته و زمینه را برای معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگوی جهانی حکومت اسلامی فراهم کرده است.

 

امروز روز 12 فروردین  رو زجمهوری اسلامی است.به همین مناسبت گفتگویی انجام داده ایم با تعدادی از کارشناسان و اساتید حوزه که در پی می آید:

 

روز 12 فروردین ایجاد زمینه‌ای برای انقلاب‌های دیگر در جهان

آیت الله «محمود رجبی» باگرامیداشت سالروز 12 فروردین، با بیان این که روز 12 فروردین روز تجلی اراده ملت و استقرار نظام مبتنی بر دین است، گفت: روز 12 فروردین در سال 1358 با رای بیش از 98 درصدی مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی ایران نشان داد که مردم‌سالاری در این نظام بی‌نظیر است و همچنین نشان داد که دین در عرصه زندگی مردم حضوری چشمگیر دارد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: در دورانی که سخن از به حاشیه رانده شدن دین و ناکارآمدی دین بود، انقلابی به نام دین صورت گرفت و نظامی با نام دین و بر پایه دین شکل گرفت.

 

وی افزود: روز 12 فروردین 58 روزی بود که سکولاریسم، شکست مفتضحانه خود را در عرصه جهانی به چشم دید و دین باوری، کارآمدی خود را به رخ جهان کشید.

 

آیت الله رجبی با بیان این که وفاداری مردم به رهبر دینی یکی از پیام‌های دیگر روز 12 فروردین است، افزود: امام راحل (ره) فرمودند: «جمهوری اسلامی، نه کلمه زیا و نه یک کلمه کم»، که بیشتر قریب به اتفاق مردم به آن رأی دادند که این موضوع، پیوند مستحکم رهبر و ملت را نشان داد.

 

وی با بیان اینکه روز 12 فروردین که مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند،گفت: 12فروردین نشان وفاداری مردم به ارزش‌های انقلاب اسلامی، آرمان‌های دین و همچنین وفاداری مردم به خون شهداست.

 

وی تاکید کرد: روز 12 فروردین در عرصه بین‌المللی، بارقه امیدی در دل همه ملت‌های مستضعفی که نهضت‌های آزادی‌بخش را شروع کرده بودند، به وجود آورد و نشان داد که مردم یک جامعه می‌توانند با دست‌های خالی در برابر رژیم وابسته به استکبار قیام کنند و نظام طاغوت را نابود کنند.

 

آیت الله رجبی ادامه داد: استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، نشاط و روح تازه‌ای در کالبد ملت‌هایی که پیرو ادیان دیگر هستند، از جمله مسیحیان و یهودیان و حتی ادیان غیرآسمانی دمید، به طوری که آرزو داشتند که ای کاش رهبری همچون امام خمینی (ره) داشتند و به چنین نهضت، انقلاب و نظامی دست می‌یافتند.

 

وی تصریح کرد: روز 12 فروردین، بارقه امیدی در دل مسلمانان و پیروان ادیان دیگر ایجاد کرده است و زمینه را برای انقلاب‌های دیگر در جهان ایجاد کرد.

 

12 فروردین برگ زرینی از تاریخ عزت و اقتدار ملت ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمود نجاریان‌زاده» نیز با گرامیداشت فرارسیدن روز جمهوری اسلامی گفت: 12 فروردین روز تحقق پیروزی خون بر شمشیر و روز تحقق آرمان مظلومان تاریخ و شیرینی تقلید از مراجع معظم و پیشرو بود.

 

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: فقهای قرن‌های گذشته در کتاب‌هایشان چنین روزی را نوید داده‌ بودند و امروز نیز عالمان دینی و مراجع تقلید تحقق روز شیرین‌تر از 12 فروردین را با ظهور امام زمان(عج) که روز تحقق همه خوبی‌هاست به مردم نوید می‌دهند.

 

حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده شکل گیری نظام جمهوری اسلامی را مقدمه فراهم شدن ظهور امام زمان(عج) دانست و گفت: ملت ایران در روز 12 فروردین، روز مرگ استکبار را به عالمیان اعلام کرد و به دنیا نشان داد که چگونه یک ملت با دست خالی می‌تواند در برابر ابرجنایتکاران تاریخ پیروز شود و پرچم عزت و حمایت از مظلومان را در اقصی نقاط گیتی به اهتزاز در آورد.

 

حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده، آزادی فکر و اندیشه را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب دانست و تاکید کرد: کسانی که داعیه رعایت حقوق بشر دارند در حالی آزادی ملت ایران را انکار می‌کنند که به برکت 12 فرودین آزادی بیان و قلم در کشور ما حاکم است، به گونه‌ای که حتی برخی‌ها پا را فراتر گذاشته و در عمل، بیان و فضای مجازی و تریبون‌های عمومی و تولید محصولات هنری هر چه می‌خواهند می‌نویسند و بیان می‌کنند.

 

وی افزود: 12 فروردین روز شکست درهای زندان‌های سیاسی و آزادی انسان‌های در بند استکبار است و ملت ما پیام خون شهیدان انقلاب را در روز 12 فروردین به جهانیان ثایت کرده است.

 

جمهوری اسلامی ایران پیشوای ملت های جهان

 

حجت الاسلام «مصطفی کایدیان» نیز با اشاره به نامگذاری روز جمهوری اسلامی به عنوان عید توسط امام راحل(ره)، افزود: هر روزی که در آن روز عملی انجام شده و کاری اتفاق افتاده باشد که باعث شادی وسرور و رشد باشد، عید است.

این استاد حوزه با بیان اینکه واژه عید برای روز جمهوری اسلامی مناسب است، افزود: در پیامی که امام خمینی(ره) مطرح کرده بودند نکات زیبایی را می توان مشاهده کرد، ایشان فرمودند که ملت ها و دولت ها با مبارزه ای که کردند استکبار را با قدرت در هم پیچیدند و ملت توانست به عنوان پیشوای ملت مستضعف معرفی شود.

 

وی افزود: به طور قطع جمهوری اسلامی نقطه عطفی در جهان اسلام است و تنها مختص به ایران نیست، جمهوری اسلامی حرکتی به سمت آزادی خواهی و مبارزه با ظلم و جور و استبداد بود بنابراین کشورهای منطقه و جهان نیز از این مطلب بهره می برند.

 

حجت الاسلام کایدیان، با اشاره به اینکه امام راحل(ره) در ابتدای انقلاب این نگاه را به جمهوری اسلامی داشتند که جمهوری اسلامی تنها متخص به ایران نیست بلکه پیشوای ملت هاست، گفت: بنیانگذار انقلاب این حرکت را رفراندومی برشمرد که سابقه نداشته  و خطاب به دولت ها فرمودند که دولت ها وظیفه دارند بدون وحشت از غرب و شرق با استقلال فکری و اراده باقی مانده، رژیم طاغوتی را پاکسازی کنند و وزراتخانه ها را به شکل اسلامی متحول کنند و عدالت اجتماعی، استقلال اقتصادی و سیاسی را نشان دهند.

 

این استاد حوزه ادامه داد: امام (ره) مبارزه با شیوه ها و استقلال غربی را در سرلوحه دولت ها قرار دادند و نظام اسلامی ایران را سرمشقی برای کشورهای دیگر مطرح کردند.

 

کایدان تاکید کرد: روز جمهوری اسلامی آغاز حرکتی برای تمامی مستعضان جهان است، ما در یک قسمت از کار هنوز زیرساخت های اقتصادی و علوم انسانی ومدیریت مان غربی است  و این به نظریه پردازان و اندیشمندانی برمی گردد که در این زمینه باید کار کنند و یک نظام جامع بر پایه نظام اسلامی پیاده کنند.

 

 

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: ۱۲فروردین یوم الله ۱۲ فروردین نظام مقدس جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران نظام جمهوری اسلامی روز جمهوری اسلامی روز 12 فروردین حجت الاسلام ملت ایران روز تجلی دولت ها ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش دژ مستحکم نظام مقدس اسلامی است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: ارتش امروزه به عنوان دژ مستحکم نظام مقدس اسلامی به شمار می‌رود، که این مسیر پرافتخار را با تقویت بنیه دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور و ناامید سازی جبهه دشمنان ادامه می‌دهد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در آستانه 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا ادیانی در پیامی این روز تاریخی را گرامی داشت.

در متن این پیام آمده است:

"با پیام تاریخی و حیات بخش امام خمینی (ره) در سال 1358 ارتش تولدی نو یافت و ارتش جمهوری اسلامی ایران پا به عرصه وجود گذاشت. روز ارتش روز به رخ کشیدن قوت و اقتدار نظام اسلامی، نمایش اتحاد نیروهای مسلح و تجدید میثاق ملت قهرمان با ارتش پر افتخار جمهوری اسلامی ایران است، ارتش مقتدر و مکتبی که با تمام وجود در مسیر پاسداری از نظام مقدس اسلامی و ملت با صلابت ایران در برابر دشمنان قسم خورده ایستاده است.

به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ملت و ارتش از هم جدایی ندارند و امام خامنه ای مدظله العالی نیز همواره تاکید دارند که ارتش امروز، یک ارتش منظم، محکم، منضبط و با تجهیزات عالی است و در واقع ارتش، یک سرمایه و ذخیره و اندوخته برای این ملت است.

کارنامه ارتش انقلابی و مکتبی جمهوری اسلامی ایران در سایه ایثار و از خودگذشتگی و فداکاری‌های آحاد نیروهای آن به خصوص در دوران هشت سال دفاع مقدس درخشان، افتخارآمیز و غرور برانگیز است، پیوند میان ارتش و مردم در ایران اسلامی مثال زدنی است و ارتش چهره هایی والامقام نظیر شهیدان صیاد شیرازی ، دوران، کشوری، قرنی، بابایی و ستاری را تقدیم انقلاب کرده است.

ارتش مایه غرور و عزت ایران اسلامی است

آنچه امروز از ارتش قهرمان مشاهده می‌کنیم، پشتوانه عمیق معنوی و روحیه جهادی و انقلابی است که در کنار دیگر نیرو‌های مسلح و تحت زعامت فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به عنوان دژ مستحکم نظام مقدس اسلامی به شمار می‌رود، که این مسیر پرافتخار را با تقویت بنیه دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور و ناامید سازی جبهه دشمنان ادامه می‌دهد.

نیروهای بصیر، فداکار و غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان داده‌اند با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا همواره در کنار مردم قرار دارند، چنانکه در بحران‌هایی مانند کرونا، سیل، زلزله هر آنجا که نیاز بوده، نیروهای غیور ارتشی با تکیه بر عقیده انقلابی خویش در کنار مردم بوده و شعار ارتش فدای ملت را به راستی تحقق بخشیده‌اند.
اینجانب درکمال افتخار و ابتهاج، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای ارتش همیشه قهرمان و به پاس رشادت‌ها و رادمردی‌های ارتشیان غیور و سلحشور این روز تاریخی را به محضر فرناندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مد ظله العالی)، آحاد فرماندهان، مدیران و کارکنان غیور و ایثارگر ارتش به خصوص خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ارتشی تبریک عرض نموده و از خداوند منان توفیق هرچه بیشتر ارتش سر افراز و غرور آفرین جمهوری اسلامی ایران را در حفظ و حراست از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان، ایران اسلامی را خواستارم.(اجرکم عندالله و من الله التوفیق)"

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله به اسراییل سیلی محکمی به جبهه استکبار جهانی بود
  • عملیات وعده صادق موجب به رخ کشیده شدن اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران شد
  • عملیات وعده صادق اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران را به رخ کشید
  • رئیسی: عملیات وعده صادق اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران را به رخ کشید
  • نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود
  • «وعده صادق» تجلی ایمان راستین پاسداران اسلام بود
  • ۲۹ فروردین در تاریخ حماسه آفرینی های ملت ایران همیشه جاودان است
  • ارتش دژ مستحکم نظام مقدس اسلامی است
  • ۲۹ فروردین روزی یادآوری ایثارگری‌های ارتش
  • جمهوری اسلامی برای منطقه نعمت است