Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@11:08:32 GMT

بیماران کرونایی استان بوشهر به ۹۷ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۵۷۴۱

بیماران کرونایی استان بوشهر به ۹۷ نفر رسید

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از افزوده شدن ۴ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: اکنون ۹۷ نفردر استان بوشهر به بیماری کرونا مبتلا و ۷۹ بیمار آن پس از بهبودی ترخیص شده‌اند. ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید کشمیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با قدردانی از همکاری مردم در کنترل ویروس کرونا اظهار داشت: مردم در قشرهای مختلف در مقابله با بیماری کرونا نقش مهم و تاثیرگذاری دارند که تلاش آنان در این عرصه ستودنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه دوری از تجمعات و پرهیز از سفر نقش مهمی در شکستن زنجیره انتقال بیماری کرونا دارد بیان کرد: همکاری کسبه، بازاریان و مردم در عرصه در مقابله با کروناویروس قابل تقدیر و سپاسگذاری است چراکه این همکاری سبب شد که استان بوشهر در این عرصه از استان‌ها موفق قلمداد شود.

کشمیری با تاکید بر ادامه همکاری مردم در سطوح مختلف برای مصون ماندن مردم از بیماری کرونا افزود: تنها راه مقابله با این بیماری و واکسن آن در خانه ماندن است که اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مقابله با ویروس کرونا بسیار مهم و اثرگذار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به نقش مهم اصحاب رسانه در عرصه آگاه سازی مردم در مقابله با کروناویروس گفت: رسانه‌ها، صدا و سیما و خبرگزاری‌ها در عرصه اطلاع رسانی و افزایش آگاهی تاکنون نقش مهمی داشته‌اند که از خدمات آنان قدردانی می‌‌شود.

وی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در جامعه به ویژه نانوایی‌ها، میوه فروشی‌ها،هایپر مارکت،بانک‌ها و ادارات را برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا ضروری دانست و تاکید کرد: مردم باید در 13 فرورین در خانه بماند تا شاهد افزایش بیماران کرونایی نباشیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از افزوده شدن 4 بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: با افزودن این 4 بیمار جدید اکنون 97 نفر به بیماری کرونا در استان مبتلا شده‌اند.

کشمیری با بیان اینکه از 97 نفر بیمار کرونایی استان بوشهر 79 بیمار بهبود یافته‌اند گفت: 4 بیمار جدید کرونایی استان بوشهر مربوط به شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه و دیلم است.

وی با بیان اینکه یکی از  بیماران کرونایی جدید استان آقایی 60 ساله و ساکن بوشهر است افزود: وی سابقه سفر به شاهین‌شهر استان اصفهان دارد و در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر با حال عمومی خوب بستری است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیمار جدید دیگر را آقایی 44 ساله ساکن شهرستان دشتستان دانست و خاطر نشان کرد: وی با یک بیمار کرونایی در ارتباط بوده که پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص و با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت است.

کشمیری  با بیان اینکه بیمار جدید دیگر خانم 25 ساله ساکن شهرستان گناوه است و در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه با حال عمومی خوب بستری است اضافه کرد: بیمار دیگر که نمونه آزمایش کرونای وی مثبت است، آقایی 30 ساله ساکن شهرستان دیلم است که با یک بیمار کرونایی در ارتباط بوده و پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص و با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت است.

تعداد بیماران کرونایی استان بوشهر به 93 نفر رسید استاندار بوشهر: ورود به سواحل استان بوشهر ممنوع است بوشهر در شمار مبتلایان به ویروس کرونا یکی از استان‌های کم بیمار کشور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه  تاکنون 79 بیمار کرونایی  استان  از بیمارستان ترخیص شده و 12 نفر دیگر در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند تصریح کرد:  غیر از بیماران کرونایی تاکنون 64 نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری و تحت درمان هستند.

انتهای پیام/190/ع

R41363/P1494/S6,53/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرونایی استان بوشهر حال عمومی خوب بیماران کرونایی کرونا در استان بیمار کرونایی بیماری کرونا ویروس کرونا بیمار جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم

ایتنا - مزارع لاله در کشور هلند از سوی انواع ویروس‌ها مورد تهدید بودند تا اینکه یک ربات هوش مصنوعی وارد عمل شد و به داد کشاورزان رسید.
این ربات هوشمند که «تئو» نام دارد، شب و روز نمی‌شناسد و در همه روزهای هفته از جمله آخر هفته‌ها و شب‌ها هم حواسش به مزارع لاله هلندی است و تک تک گل‌های بیمار را شناسایی می‌کند.

این ربات مکعبی‌شکل در هنگامه فصل بهار و در زمان شکوفا شدن گل‌های رنگین، همچون یک سلاح پیشرفته جدید در خدمت نبرد برای ریشه‌کن کردن بیماری‌ها و آفت‌ها از مزارع لاله عمل می‌کند.

این ربات در صبح‌های بادخیز بهاری، در امتداد ردیف‌هایی از لاله‌های زرد و قرمز حرکت می‌کند و تک‌تک گیاهان را وارسی می‌کند و در صورت لزوم، پیازهای بیمار را نابود می‌کند تا از انتشار «ویروس شکستگی گل لاله» جلوگیری کند. پیازهای مرده پس از برداشت از پیازهای سالم جدا می‌شوند.

«ویروس شکستگی گل لاله / TBV» رشد و نمو گل‌ها را متوقف می‌کند و منجر به کاهش رشد گل‌ها و ضعیف‌تر شدن آن‌ها می‌شود. علاوه بر این، باعث می‌شود تا خود پیاز گل نیز ضعیف شده و در نهایت آن‌ها را از شکفتن می‌اندازد.

برای مقابله با این نوع از ویروس، هم اکنون تعداد ۴۵ ربات هوشمند در حال گشت‌زنی در مزارع لاله در سراسر هلند هستند.

با گرم شدن هوا، کشاورزان به فصل اوج کار خود نزدیک می‌شوند و شکوفا شدن پیازهای گل به صورت قلمبه‌های رنگی رنگی گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

در سال‌های گذشته، شناسایی ویروس گل‌های لاله به صورت انسانی و دستی انجام می‌شد. با این حال به نظر می‌رسد قیمت این ربات تا حدی مقرون به صرفه نباشد چرا که با قیمت ۱۸۵ هزار یورویی آن می‌توان یک ماشین اسپورت بسیار زیبا خرید.

با این حال، یک کشاورز هلندی در این رابطه می‌گوید که ترجیح می‌دهد این ربات را داشته باشد «چرا که یک ماشین اسپرت نمی تواند لاله‌های بیمار را از زمین بیرون بکشد. بله، گران است، اما کمتر و کمتر کسی پیدا می‌شود که واقعاً بتواند لاله‌های بیمار را با دقت تشخیص بدهد.»

عملکرد این ربات چگونه است؟
سرعت این خودرو خیلی آهسته‌تر از یک خودروی اسپورت است و با سرعت یک کیلومتر در ساعت در لابه‌لای شیارهای مزارع چرخ میزند و نوارهای قرمز رنگی را که روی برگ‌های گل‌های آلوده تشکیل می‌شوند را رصد می‌کند.

این ربات با دوربینی که در جلوی آن تعبیه شده از لاله‌ها هزاران عکس می‌گیرد و با مدل هوش مصنوعی خود تشخیص می‌دهد که کدام گیاه بیمار است یا خیر.

هوش مصنوعی به این ربات این امکان را می‌دهد تا گل‌های بیمار را شناسایی کند و مختصات GPS بسیار دقیق آن‌ اجازه می‌دهد تا گل‌های بیمار را تعیین موقعیت کند.

دیگر خبرها

  • درمان بیش از ۵ هزار بیمار در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد
  • جوان عشایر دشتستانی ناجی چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی به چهار بیمار
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی با چهار بیمار
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا