Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@00:48:22 GMT

کرونا راه منطقه گردشگری گلیل شیروان را بست

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۵۷۶۴

کرونا راه منطقه گردشگری گلیل شیروان را بست

بخشدار سرحد شیروان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از امروز با استقرار گروهی از نیروهای بسیجی در ورودی منطقه و ایجاد ایست بازرسی، از ورود هر خودرو و مسافری به این منطقه جلوگیری می شود.

علی قویدل گفت: همچنین ابتدای ورودی روستای نامانلو در این بخش، که آخرین روستای شهرستان در مسیر ارتباطی منطقه گردشگری گلیل است،  نیز مسدود و ایست بازرسی استقرار یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ممنوعیت به این منطقه حفاظت شده تا اطلاع ثانوی ادامه دارد، افزود: در چند روز اخیر شماری مسافر و گردشگر برای بازدید راهی این منطقه شده بودند که با تدابیر ویژه و هماهنگی های صورت گرفته از ورود آنان به این منطقه ممانعت شد و بازگردانده شدند.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت در شمال شهرستان شیروان و مرز بین ایران و ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.

این منطقه در ۸۵ کیلومتری شهر شیروان قرار دارد که با توجه به دارا بودن ویژگی‌های خاص طبیعی از جمله جنگل‌های انبوه ارس و گوناگونی پوشش گیاهی و نیز زیست خالص ترین قوچ اوریال، در ۲۷ تیرماه ۱۳۵۰ به عنوان منطقه حفاظت شده زیست محیطی اعلام شده است.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی دارای آب و هوایی عموما کوهستانی، با شیب های تند و دره های عمیق و صخره های مرتفع است، این منطقه قسمتی از رشته کوه های موسوم به کپه داغ را تشکیل می دهد و از مناظر زیبایی برخوردار است.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا خراسان شمالی جهانگردی شیروان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خراسان شمالی جهانگردی شیروان بهداشت و سلامت ویروس کرونا خراسان شمالی جهانگردی شیروان بهداشت و سلامت منطقه حفاظت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری دربند سرعین تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، باقر باقرزاده اظهار کرد: حدود هفت ماه است که عملیات احداث پل معلق شیشه‌ای منحصر به فرد دربند سرعین با همت و تلاش سرمایه‌گذار این طرح شروع شده و در سخت‌ترین شرایط فصل زمستان شاهد ادامه اجرای این طرح و آماده‌سازی برای فصل گردشگری امسال بودیم.
وی افزود: این مجموعه با تجربه‌ای که در مشگین‌شهر و هیر به دست آورده، پل سه طبقه‌ای شیشه‌ای را در حال نصب دارد تا اواسط خردادماه فاز اول این طرح به بهره‌برداری برسد.
فرماندار شهرستان سرعین گفت: از روز اول و با صدور مجوز قانونی حمایت‌های همه‌جانبه از سرمایه‌گذار این طرح انجام شده و تلاش بر این است با همراهی تیم رسانه‌ای، تبلیغات گسترده‌ای را در باب پل معلق سرعین داشته باشیم تا گردشگران ورودی به شهر سرعین از این پل بازدید کرده و ماندگاری مسافران بیش از گذشته باشد.
باقرزاده افزود: با تأمین اعتبار مورد نیاز و خرید تجهیزات عملیات برق‌رسانی به این طرح شروع شده و در ۲ هفته آینده شاهد تکمیل روند نیرورسانی به این طرح عظیم با همکاری شرکت توزیع برق و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواهیم بود.
وی گفت: با هماهنگی شرکت گاز و پرداخت هزینه از سوی سرمایه‌گذار قرار است عملیات گازرسانی به این مجموعه نیز انجام شده و ما تأمین انرژی مورد نیاز برای طرح‌های گردشگری را شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • (ویدئو) بزهای کوهی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی
  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران
  • طرح جامع گردشگری سردابه تدوین می‌شود
  • اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد
  • زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری دربند سرعین تامین می‌شود
  • ضرورت رعایت حریم محیط زیست در فصل طبیعت‌گردی توسط تورهای گردشگری