Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»،شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی،‌ با اشاره به نامگذاری سال 99 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال جهش تولید گفت: برای اینکه ما شاهد جهش تولید در سال جدید باشیم باید نظام بانکی در خدمت تولید باشد و به وظیفه خود در این زمینه عمل کند.

وی افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که 50 درصد از سوله‌های شهرک‌های صنعتی از کار افتاده‌اند و نیازمند حمایت‌های جدی از سوی دولت هستند و باید به طور جدی زمینه برای فعال‌سازی آنها فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: با توجه به نزولات آسمانی و شرایط مناسب پیش آمده برای کشاورزی، خرید تضمینی نباید محدود به گندم باشد بلکه دولت در ارتباط با سایر محصولات کشاورزی نیز باید خرید تضمینی را داشته باشد چرا که همه اقلیم‌ها شرایط‌شان به گونه‌ای نیست که بتوانند فقط گندم بکارند.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: ما در حوزه پسته، گل محمدی و غیره می‌توانیم درآمدهای سرشاری را از این محصولات داشته باشیم اما دولت اقدام خاصی را در این زمینه انجام نداده و یا در ارتباط با صادرات فرش می‌توانم بگویم که دولت هیچ حمایتی از این بخش نداشته است در حالی که درآمدهای قابل توجهی از صادرات فرش می‌تواند عاید کشور شود.

وی بیان داشت: بخش دیگری از مشکلات ما در حوزه معادن است و امروز 70 درصد معادن ما یا فعالیت‌شان متوقف شده و یا اینکه پرونده‌هایشان در سیستم‌های اداری درگیر است و برای گرفتن یک مجوز باید تأییده 16 مرکز را داشته باشند که این خود بسیار زمان‌بر و مضر است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: یکی از نکات مهم در حوزه توجه به تولید و جهش تولید دادن اختیارات به استانداران است و نباید کار به گونه‌ای باشد که یک نفر در تهران بنشیند و برای تمام کشور که شرایط مختلف را دارند تصمیم بگیرد و این تصمیمات را هم اجرا کند.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: بخشنامه‌های خلق‌الساعه دولت نه تنها اقدام خاصی را در جهت حرکت در بخش تولید نداشته بلکه خود به یکی از موانع تبدیل شده و دولت باید دستورالعمل‌های مزاحمت خود را برای تولید حذف کند و اگر قوانین مزاحمی هم در این زمینه وجود دارد از مجلس بخواهد تا آنها را برطرف سازد.

وی در پایان با بیان اینکه وزرا باید برای تحقق شعار سال و انجام امور مربوط به این بخش و زیرمجموعه‌های خود نظارت دقیق داشته باشند، گفت: من دو سال است که از بعضی وزرا خواسته‌ام که برای نظارت برای مجموعه تحت امرشان به استان بیایند اما هنوز این امر محقق نشده است. برای تحقق شعار سال باید این نظارت‌ها و پیگیری‌ها به طور دقیق انجام شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: سال جهش تولید عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد

به گزارش تابناک به نقل از مس‌پرس، متن پیام مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران به مناسبت هفته کار وکارگر به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری:

«رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید، کشور و آحاد مردم ثروتمند می شوند و جیب و دست کارگر پر می شود.»

فرارسیدن هفته کار و کارگر، یادآور تلاش‌ بی‌وقفه و تعهد ارزشمند کارگران ساعی و خدوم در بخش های مختلف و فرصتی مغتنم برای پاسداشت مقام شامخ این قشر زحمتکش و تاکید بر نقش بی بدیل آنان در رونق تولید و اعتلای صنعت ایران اسلامی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام کارگری و تبریک این ایام فرخنده، به پاس خدمات ارزنده و تلاش بی وقفه و به تأسی از سیره پیامبر اکرم (ص)، زحمات بی‌بدیل کارگران سخت کوش و جهادگر شرکت ملی صنایع مس ایران را ارج می نهم.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، برای تحقق آن باید با هم افزایی و تلاش روز افزون و با تکیه بر همت بلند و اراده استوار کارگران خدوم، زمینه رشد تولید فراهم و بار دیگر پرچم صنعت مس ایران بر بلندای اقتصاد کشور عزیزمان برافراشته شود.

امید است با اتکا به همدلی و پشتکار ستودنی سربازان جهادگر عرصه تولید، هر چه زودتر شاهد بهر‌ برداری از طرح‌های توسعه‌ای و شکوفایی فزاینده صنعت مس در سایه‌سار پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران باشیم. 

با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای تمامی کارگران عزیز

حسین مدرس خیابانی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • تعهد ۱۵۹۹ نفری اشتغال در کبودراهنگ
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • در سفر‌های خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان