Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@11:21:53 GMT

روزانه 57 محله مشهد ضدعفونی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۵۷۸۹

روزانه 57 محله مشهد ضدعفونی می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: هم اکنون در عملیات ضدعفونی شهر، به طور میانگین روزانه 57 محله شهر توسط 108 خودرو و با حضور بیش از 900 نفر نیرو گندزدایی و ضدعفونی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد در جلسه ای که با حضور معاونان خدمات شهری کلانشهرهای کشور و مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، تعدادی از معاونان خدمات شهری کلانشهرهای کشور به ارائه گزارشی از  اقدامات و بیان تجربیات خود در زمینه پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه مهدی یعقوبی، معاون خدمات شهری شهردار مشهد ضمن ارائه گزارش مختصری از اقدامات صورت گرفته در شهر مشهد در این خصوص گفت: در حال حاضر به صورت شبانه روزی، ضدعفونی معابر شهری، فضاهای پر تردد و آلوده توسط نیروهای خدمات شهری، آتش نشانی و گروه‌های مختلف داوطلب مردمی با تمرکز بر محله‌های کم‌برخوردار و حاشیه‌ای، خصوصا محله‌هایی که با اعلام دانشگاه علوم پزشکی آلوده تشخیص داده شده اند، در حال انجام است و این عملیات گسترده، تا رسیدن به شرایط عادی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: هم اکنون در عملیات ضدعفونی شهر، به طور میانگین روزانه 57 محله شهر توسط 108 خودرو و با حضور بیش از 900 نفر نیرو گندزدایی و ضدعفونی می شود.

یعقوبی افزود: انجام اقدامات پیشگیرانه و ضدعفونی در سطح مناطق 13 گانه، به طور مستمر در حال انجام است و از نکات حائز اهمیت در این رابطه، آموزش و استفاده مناسب از مشارکت و ظرفیت نیروهای مردمی در ضدعفونی نقاط مختلف شهر است، البته ضمن تعطیلی مراکز تجمع جمعیت، از جمله بازارهای موقت، خطوط پردازش زباله، انبارهای تفکیک و بوستان های سطح شهر، با اجرای طرح آزمایشی خرید تلفنی 5159 در بازارهای شهرما، ممانعت از ورود افراد به بهشت رضا(ع) به جز متوفیات جدید و مشایعت کنندگان بسیار محدود با الزامات بهداشتی و ... به حضور شهروندان در خانه و عدم حضور غیر ضروری در سطح شهر کمک نموده است.

معاون شهردار مشهد با اشاره به ضرورت تامین تجهیزات مورد نیاز عوامل اجرایی برای حفظ سلامت آنها افزود: در همین راستا خط تولید ماسک از طریق مرکز پزشکی شهرداری مشهد راه اندازی شده و  روزانه ماسک مورد نیاز تامین و بین کارگران خدمات شهری و فضای سبز و همچنین عوامل کارگری سازمان های مدیریت آرامستانها، آتش نشانی و پسماند که در خط مقدم مقابله با این بیماری در سطح شهر فعال هستند توزیع می شود، البته برای کنترل وضعیت سلامت این عزیزان، تب سنجی آنها، به صورت دوره ای در حال انجام است و  تاکنون بیش از ۲۱ هزار قرص ویتامین دی در میان کارگران خدمات شهری و فضای سبز شهر مشهد توزیع شده است. نکته قابل توجه اینکه با تاکید شهردار محترم مشهد و حمایت شورای محترم اسلامی شهر، بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان کمک هزینه معیشتی در میان ۱۱ هزار کارگر شاغل در حوزه معاونت خدمات مشهد در روزهای پایانی سال گذشته توزیع شد.

جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور نیز در این جلسه، با اشاره به اقدامات خوب و گسترده انجام شده، تاکید نمود تجارب و پیشنهادات مطرح شده در جلسه، در قالب کارگروه های تخصصی، بررسی و با هدف وحدت رویه در انجام فعالیت ها، دستورالعمل جامعی تدوین و جهت اجرا در کلیه کلانشهرها ابلاغ شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهردار مشهد خدمات شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع متوازن خدمات محله‌ای و عمرانی در محلات کم‌برخوردار تبریز

شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: تمرکز مدیریت‌ شهری بر محلات کم برخوردار تبریز منجر به توزیع متوازن خدمات محله‌ای و عمرانی در منطقه ۱۰ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، موسی زارعی صبح امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در بازدید از مناطق کم برخوردار با اشاره به برنامه‌ها و اهداف شهرداری منطقه ۱۰ مبنی بر ارائه خدمات گسترده در این مناطق اظهار کرد: با توجه به اینکه رویکرد این منطقه در خصوص بافت کم برخوردار توانمند سازی، ساماندهی و رفع معضلات و مشکلات این نقاط است.

وی افزود: ضمن اجرای پروژه‌های عمرانی و فرهنگی در این نقاط فعالیت‌های حوزه خدماتی نیز در این محلات از جمله اقدامات اساسی بوده که هم اکنون توسط حوزه خدمات شهری به صورت پاکسازی محله‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز با حضور در میان اهالی از نزدیک مشکلات این محلات را مورد بررسی قرار داد و با هدف پاکسازی، اصلاح آبروها، پله‌گذاری و اصلاح آسفالت دستورات لازم را برای حل و فصل مشکلات مطرح شده صادر کرد.

زارعی با بیان اینکه تا حد امکان تمام نیازهای ساکنان این محلات را رفع کند و به مطالبات شهروندان پاسخ دهد، تصریح کرد: با توجه به مسائل مطرح شده امیدواریم بتوانیم در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکلات اقدام و برای توسعه متوازن و پایدار تمام محلات منطقه، گام مؤثری برداریم.

دیدار و گفت‌وگوی رو در رو با ساکنان محلات کم‌برخوردار و حاشیه نشین و بررسی مشکلات آن‌ها از اهم موارد بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۰ بود.

کد خبر 746852

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • مشارکت بیش از سه هزار خانوار اردکانی در طرح آموزش شهروندی
  • توزیع متوازن خدمات محله‌ای و عمرانی در محلات کم‌برخوردار تبریز
  • انجام روزانه ۲ پرواز حج عمره مفرده با ظرفیت ۲۶۰ زائر
  • تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان
  • برنامه‌ریزی شهری برای مقابله با چاقی شهروندان
  • برنامه‌ریزی برای گسترش محورهای پیاده در هسته مرکزی شهر قم
  • قطار مشهد-سرخس با روزانه چهار رام در فصل بهار حرکت می‌کند