Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن اظهارات سفیر عربستان سعودی در یمن درباره تماس‌های روزانه با صنعا را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در صنعا اظهارات سفیر عربستان در یمن درباره تماس‌های روزانه آنها با صنعا را نادرست خواند.

ضیف الله الشامی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تصریح کرد: «تماس‌های میان ما و عربستان از طریق میانجی‌ها و به منظور کاستن از تنش‌هاست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکید کرد: «ما دستمان را برای صلحی جامع و فراگیری دراز می‌کنیم که ارائه دهنده راه حل هایی کامل و منسجم باشد».

سفیر عربستان در یمن روز سه شنبه در گفت‌وگو با نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال ادعا کرد که ریاض از زمان حمله آرامکو گفت‌وگوهای روزانه با جنبش الحوثی دارد.

او افزود: «انجام گفت‌‌وگوهایی برای پایان دادن به جنگ به رغم تشدید تنش اخیر همچنان مطرح است».
سفیر عربستان در یمن گفت: «به حوثی‌ها اطلاع دادیم که حملاتمان علیه صنعا در پاسخ به حملات راکتی است و قصدی برای تشدید تنش نداریم».

ائتلاف متجاوز سعودی روز دوشنبه در چند نوبت نقاطی از صنعاء از جمله دانشکده نظامی را بمباران کرد.استان الحدیده هم در معرض بمباران زمینی و هوایی شدید ائتلاف سعودی قرار گرفت.

شبکه سعودی «العربیه» گزارش کرد که ائتلاف سعودی «عملیات نظامی بی‌سابقه‌ای را برای نابودی اهداف نظامی حوثی‌ها» را آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، هدف از این عملیات نابودی آنچه «تهدیدات موشک‌‌های بالستیک و توانمندی حوثی‌ها» خوانده شد، است.

رسانه‌های سعودی شنبه شب گزارش دادند که پدافند هوایی این کشور دو موشک بالستیک را بر فراز ریاض هدف گرفته است. از سوی دیگر همین رسانه‌ها از رهگیری یک موشک بر فراز جازان خبر دادند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان موشکی و پهپادی یمن بزرگترین حمله موشکی و پهپادی به مواضع دولت سعودی را از ابتدای آغاز جنگ یمن، انجام داده است.

وی افزود که اهداف حساسی در ریاض در عربستان با موشک‌های «ذوالفقار» و پهپادهای «صماد۳» هدف قرار گرفته است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عربستان یمن مذاکرات سفیر عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایعات اخراج حکمتیار نادرست است

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت اقامتگاه گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان در منطقه‌ی‌ دارالامان کابل «مورد منازعه» بود و به همین دلیل تصمیم گرفته شد که او در محل مناسبی زندگی کند.

مجاهد گفت شایعات نشرشده در رسانه‌ها در مورد اخراج آقای حکمتیار از این اقامتگاه، نادرست بود.

او حکمتیار را یک شخصیت جهادی افغانستان توصیف کرده و افزوده است که هیچ اقدامی علیه او صورت نگرفته است و عزت، وقار و حیثیت او در جای خود است.

در روزهای گذشته گزارش‌های تأییدنشده از محاصره‌ی خانه‌ی سابق حکمتیار توسط نیروهای طالبان منتشر شد.

پس از آن، حبیب‌الله حکمتیار، پسر رهبر حزب اسلامی افغانستان گزارش‌ها در مورد محاصره‌ی خانه‌ی پدرش توسط طالبان را رد کرد و گفت که او محل زندگی خود را تغییر داده است.

او گفت که پدرش در خانه‌ای که حکومت پیشین پس از توافق صلح در اختیارش قرار داده بود، زندگی می‌کرد اما طالبان این توافق را نمی‌پذیرند.

گفته‌ی می‌شود که حکمتیار اکنون در یک خانه‌ی مسکونی در منطقه‌ی وزیر اکبرخان کابل مستقر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • عربستان سعودی برای اولین‌بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • شایعات اخراج حکمتیار نادرست است
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی