Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین مبادله مالی کشور‌های انگلیس، آلمان و فرانسه با ایران از طریق سازوکار اینستکس انجام شد.

به گزارش اسپوتنیک، انگلیس، آلمان و فرانسه روز سه‌شنبه به طور رسمی با تایید انجام گرفتن اولین مبادله مالی از طریق سازوکار اینستکس با ایران مدعی شدند که کالاهای دارویی جمهوری اسلامی را ارسال کرده‌اند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان همچنین نسبت به تقویت این ساز و کار ابراز امیدواری کرده و خواستار مبادلات مالی بیشتر با ایران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه آلمان اعلام کرده است که که در اولین مبادله تجاری با ایران با استفاده از ساز و کار مالی اینستکس، محموله‌ای از اقلام پزشکی از اروپا به ایران صادر شده است.

این کانال مالی مدت‌ها پیش برای فراهم کردن امکان تجارت محدود با ایران با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های آمریکا راه‌اندازی شده بود اما در عمل اجرای آن آغاز نشده بود.

وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: "فرانسه، آلمان و بریتانیا تایید می‌کنند که اینستکس اولین مبادله را با موفقیت انجام داده و صادرات کالاهای پزشکی از اروپا به ایران را میسر کرده است. این اقلام اکنون به ایران رسیده است."

وزارت خارجه آلمان در این بیانیه اینستکس را ابزاری برای فراهم کردن امکان تجارت پایدار، بلندمدت و مشروع بین ایران و اروپا با هدف حفظ برجام یا توافق هسته‌ای ایران توصیف کرده است. فرانسه، آلمان و بریتانیا سه کشور اروپایی حاضر در برجام هستند.

این سه کشور پیشتر اعلام کرده بودند که پیشنهاد کمکی پنج میلیون یورویی را برای مقابله با شیوه کرونا به ایران داده‌اند و گفته بودند که اقلام پزشکی از جمله ماسک و دستکش طبی و تجهیزات آزمایشی به ایران می‌فرستند./ ایسنا و بی‌بی‌سی

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اولین مبادله خارجه آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایی تونی کروس به ژیرو در جریاد دیدار آلمان و فرانسه / فیلم

در چارچوب یک دیدار دوستانه ملی، تیم ملی فرانسه میزبان تیم ملی آلمان بود. لایی تونی کروس به اولیویه ژیرو در این دیدار را مشاهده می کنید.

دانلود (0.5MB)

دیگر خبرها

  • تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • آغاز رایزنی امیرعبداللهیان و هنیه
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان آغاز شد
  • برلین: نباید حمله بزرگی در رفح انجام شود
  • اوکراین: پاتریوت‌های لعنتی را به ما بدهید!
  • آغاز برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان
  • اوکراین: راه فراری از بمب‌های روسیه نداریم، پاتریوت‌های لعنتی را به ما بدهید!
  • لایی تونی کروس به ژیرو در جریاد دیدار آلمان و فرانسه / فیلم