Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزار ش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی اظهار داشت: در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان، ۱۰۲ نقطه توسط یک هزار و ۲۵۸ نفر در سه شیفت کنترل می‌شود که بررسی‌های انجام شده بیانگر همراهی بیش از ۸۰ درصد مردم استان با این طرح است.

وی افزود: از ابتدای اجرای این طرح در استان تا روز دهم فروردین ۲۴۰ واحد صنفی متخلف پلمپ و ۹۵ خودرو مورد جریمه نقدی قرار گرفتند و ۴۴ خودرو نیز توقیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: تا روز دهم فروردین دو هزار و ۲۸۱ خودرو از مبادی ورود و خروج در استان برگشت داده شده است که بیانگر کاهش ۴۷ درصدی در ورود و کاهش ۵۰ درصدی در خروج خودروها است.

موهبتی با بیان اینکه در پی همراهی مردم با این طرح و کاهش ترددات خودروها؛ ۴۲ درصد کاهش مصرف سوخت در روز نهم و ۶۳ درصد کاهش در روز دهم فروردین ماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته‌ایم؛ بیان داشت: نسبت مصرف سوخت روز دهم به نهم فروردین ماه امسال ۲۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد در حالی که این میزان مصرف سوخت در روز دهم فروردین ۹۸ به روز نهم همان سال ۱۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در راستای تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، جلساتی برای ساماندهی توسعه مشارکت‌های مردمی، تشکل‌ها و خیریه‌ها در استان تشکیل شده و کلیه شهرها، بخش‌ها و روستاها پهنه بندی شده است و برای هر پهنه از مجموعه نیروهای بسیج، هلال احمر، سمن‌ها و گروه‌های جهادی مسئول و معین تعیین گردیده است.

استاندار گفت: برای تأمین اعتبارات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی از محل کمک‌های خیرین مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و اعتبارات منطقه آزاد چابهار ۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

موهبتی ادامه داد: توسط گروه‌های جهادی، خیرین و سمن‌ها برای همه بیماران کرونایی و خانواده‌هایشان تا سلامتی و بهبودی کامل بسته‌های بهداشتی و حمایتی تهیه و به آنها تحویل شده است‌.

وی افزود: طرح غربالگری در استان برای ۹۳ درصد از جمعیت استان انجام شده است.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه منحنی رشد بیماری در سیستان و بلوچستان و کشور نگران کننده است، خواستار تأمین اعتبارات مورد نیاز برای استان شد.

موهبتی در پایان ابراز امیدواری کرد: با همراهی و مشارکت بیشتر مردم، میزان مبتلایان به این بیماری طی روزهای آینده کاهش یابد و در صورت عدم توجه و همکاری مردم با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، شرایط فوق بحرانی برای استان و کشور پیش رو خواهد بود.

کد خبر 4889768

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان فاصله گذاری اجتماعی زاهدان ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام سال جهش تولید گرگان سیلاب طرح غربالگری شهرکرد بارش باران تردد وسایل نقلیه ضدعفونی ماسک طبی روز دهم فروردین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳هزار ۳۳۷ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت

خلیل احمد سلامی اظهار کرد: ۲۵ مرجع حل اختلاف کار در استان مطابق با ماده ۱۵۷ قانون کار، وظیفه رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما را بر عهده دارند که این مراجع در سال ۱۴۰۲، بالغ بر سه هزار و ۳۳۷ دادخواست را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: در مراجع حل اختلاف کار اعم از هیئت تشخیص و هیئت تجدید نظر، با حضور نماینده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان نماینده دولت و مجری قانون و نیز نماینده کارگر و نماینده کارفرما، پرونده‌های مطروحه بررسی شده و آرای آنها پس از صدور که در مدت زمان ۱۵ روزه قابلیت اعتراض هم دارد، در حکم قانون و لازم الاجراست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه میانگین مدت زمان رسیدگی به دادخواست ها در این استان حدود ۲۷ روز است، ادامه داد: از مجموع آرای صادره در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان، طی سال گذشته ۳۵ درصد آن بصورت سازشی حل و فصل شده است. 

سلامی گفت: ۴۲۰ کارگر سال گذشته بر اساس رای مراجع حل اختلاف کار استان به کار بازگشتند.

وی افزود: صیانت از نیروی کار و کمک به بهبود بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی استان از وظایف ذاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می رود که توأمان با پیگیری برنامه های اشتغال‌زایی راهبری می‌شود. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • تاکید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر نقش مردم در توسعه
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • ۳هزار ۳۳۷ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت
  • سیل اخیر سیستان و بلوچستان آزمایش اعتماد مردم به مسؤولان بود
  • مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تجهیزات کافی ندارد
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه اتصال وحدت است
  • افراط و تفریط در حوزه حجاب باعث فاصله گرفتن مردم از تصمیم‌گیران می‌شود