Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@14:20:49 GMT

جاسوسی عربستان از شهروندانش در آمریکا!

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۵۹۹۹

جاسوسی عربستان از شهروندانش در آمریکا!

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عربستان سعودی ممکن است از طریق شبکه‌های تلفن همراه آمریکا در حال جاسوسی از عربستانی‌های ساکن آمریکا باشد. این اطلاعات ۳۰ مارس ۲۰۲۰ توسط یکی از افشاکنندگان منتشر شده است که نشان می‌دهد عربستان سعودی ممکن است از ضعف در شبکه‌های مخابراتی تلفن همراه برای ردیابی عربستانی‌های ساکن آمریکا استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده‌های منتشر شده از جاسوسی عربستان سعودی

داده‌ها نشان می‌دهد که طی یک دوره چهار ماهه، سه شرکت بزرگ تلفن همراه عربستان سعودی ۲.۳ میلیون درخواست برای اطلاعات مشترکان ارائه دهنده (PSI) ارسال کردند. به طور معمول، از این داده‌ها برای کمک به اپراتور‌های خارجی برای ثبت هزینه‌های رومینگ استفاده می‌شود، اما حجم بالای درخواست‌ها می‌تواند به مخابرات سعودی نیز اطلاعات کافی را برای ردیابی کاربران را با دقت نسبتا بالا فراهم کند.

این مزیت از آسیب پذیری‌های طولانی مدت در یک سیستم پیام رسانی جهانی به نام SS7 است که تماس‌های تلفن همراه را هنگام مسافرت کاربر از یک کشور به کشور دیگر هدایت می‌کند. طبق اطلاعات به اشتراک گذاشته شده با یکی از خبرگزاری‌های خارجی، مخابرات سعودی میلیون‌ها مورد از این درخواست‌های PSI SS7 را به شرکت‌های آمریکایی از جمله AT&T، T-Mobile و Verizon (شرکت مادر Engadget) بین نوامبر ۲۰۱۹ تا اول مارس ارسال کرده است. گاهی اوقات درخواست داده‌ها از سوی این کشور تا ۱۳ بار در هر ساعت نیز ادامه پیدا می‌کرده است.

آیا عربستان واقعا جاسوسی می‌کند؟

هنوز مشخص نیست که آیا مخابرات سعودی به نمایندگی از دولت جاسوسی می‌کرده است یا این مسئله درست نیست، اما پادشاهی این کشور سابقه خوبی ندارد. در اوایل سال جاری، گزارشی منتشر شد که بر اساس آن تلفن جف بزوس آمازون از طریق پیام WhatsApp از حساب شخصی شاهزاده محمد هک شده بود. توییتر هزاران حساب مرتبط با تلاش دولت را برای تبلیغ دولت سعودی را ممنوع اعلام کرده و وزارت دادگستری کارمندان سابق توییتر را به جاسوسی برای عربستان سعودی متهم کرده است.

عربستان سعودی به دنبال اطلاعات چه کسانی است؟

اندرو میلر، کارشناس خاورمیانه و عضو سابق شورای امنیت ملی باراک اوباما، در مصاحبه‌ای گفت: "من فکر می‌کنم آن‌ها نه تنها افرادی را که می‌دانند مخالف هستند، زیر نظر می‌گیرند، بلکه ممکن است مراقب کسانی که می‌ترسند از رهبری عربستان سعودی منحرف شوند نیز باشند. آن‌ها به ویژه نگران این هستند که اتباع سعودی هنگام حضور در کشور‌های غربی چه کاری انجام می‌دهند. "

ران ویدن، سناتور دموکرات از اورگان، پیش از این به کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) هشدار داده بود که "مهاجمان مخرب" در حال سوءاستفاده از آسیب پذیری SS7 هستند. ویدن در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها نوشت: "به دلیل عدم فعالیت [پای/ Pai]، اگر این گزارش صحیح باشد، ممکن است یک دولت اقتدارگرا برای ردیابی مردم در داخل کشورمان وارد شبکه‌های بی سیم آمریکا شود. "

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: عربستان سعودی تلفن همراه داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفت‌وگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسوولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

سفیر کشورمان در ریاض با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

عنایتی با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به‌ امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسؤولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

کد خبر 6087600 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط