Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با شیوع کرونا و درخواست حوزه بهداشت و درمان، مجموع ماسک های سه لایه و N95 تولیدی در سطح کشور تاکنون حدود 15 میلیون و 266 هزار و 372 عدد بوده و 16 میلیون و 150 هزار ماسک N95 و سه لایه نیز وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ بر اساس آمارهای اولیه، همزمان با شیوع کرونا و درخواست حوزه بهداشت و درمان، مجموع ماسک های سه لایه و N95 تولیدی در سطح کشور تاکنون حدود 15 میلیون و 266 هزار و 372 عدد بوده و 16 میلیون و 150 هزار ماسک N95 و سه لایه نیز وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همچنین در این مدت، تاکنون ۱۳۶ میلیارد تومان توسط شرکتهای بزرگ معدنی و صنایع معدنی برای تامین اقلام و کالاهای مرتبط با کرونا کمک شده است که 9 میلیون ماسک سه لایه و 2 میلیون و 300 هزار ماسک N95 تهیه و به ستاد مبارزه با کرونا در کلیه استانهای کشور اهدا شده است تا با هماهنگی وزارت بهداشت به صورت رایگان توزیع شود.

تامین ارز موردنیاز واردات اقلام بهداشتی از محل تهاتر به میزان 6.6 میلیون یورو تاکنون انجام شده است و آمادگی تامین ارز تا میزان ۳۰ میلیون یورو نیز وجود دارد.

کاهش حقوق ورودی واردات ماسک و لباس های پزشکی، ممنوعیت موقت صادرات مواد اولیه، واسطه ای و محصولات نهایی مرتبط با مقابله با کرونا و ابلاغ دستورالعملی ویژه به کلیه شرکتهای تولیدی مرتبط برای تولید سه شیفت محصولات بهداشتی از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

گفتنی است؛ مجموع ماسک تولیدی تاکنون 15 میلیون و 266 هزار و 372 عدد بوده که این میزان جمع تولید ماسک سه لایه و N95 است و 14 میلیون و 887 هزار و 423 عدد از این ماسک ها توزیع شده و مابقی تولیدات در انتظار تحویل به شرکت های پخش زیرمجموعه سازمان غذا و دارو است.

از سوی دیگر، در مجموع تاکنون واردات 16 میلیون و 150 هزار ماسک N95 و سه لایه انجام شده است و واردات لباس یکسره (گان) 540 هزار عدد بوده است.

وزارت صمت همچنین در این بازه زمانی، تامین و توزیع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم برای ایجاد ثبات در بازار را در دستور کار قرار داده و حدود ۴ میلیون تن کالای اساسی در گمرک منتظر تامین ارز توسط بانک مرکزی است.

تولید و توزیع بیش از 13 میلیون لیتر الکل

همچنین مجموع تولید الکل بیش از 6 میلیون لیتر و مجموع توزیع الکل بیش از 13 میلیون لیتر بوده که مابقی توزیع الکل انجام شده از محل دپوی الکل بوده است که به این آمار اضافه شده است.

همچنین 280 تن الکل ظرف هفته جاری واردات شد که یکهزار تن الکل نیز ثبت سفارش شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: همزمان با شیوع کرونا میلیون لیتر هزار ماسک N95 سه لایه و N95 انجام شده عدد بوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمه رسانای طلایی ساخته شد 

به گزارش خبرگزاری علم وفناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، پژوهشگران دانشگاه لینکوپینگ سوئد، یک ورقه تک اتمی از طلا به نام «goldene» «طلایی» ساخته اند که می‌توان از آن برای تولید هیدروژن، ترکیبات ارزش افزوده و تبدیل دی اکسید کربن استفاده کرد.

این فرآیند مستلزم استفاده از روشی است که در میراث آهنگری ژاپنی‌ها به نام «شناساگر موراکامی» شناخته می‌شود و بیش از یک قرن سابقه دارد.

استفاده دانشمندان از یک روش باستانی

به دلیل تمایل طلا به جمع شدن، دانشمندان مدت هاست در تلاشند تنها یک ورقه طلا به ضخامت یک اتم بسازند. با این حال، محققان سوئدی با کمک روش کهن آهنگران ژاپنی به این دستاورد نائل شدند.

«شون کاشیوایا» «Shun Kashiwaya» محقق بخش طراحی مواد در دانشگاه لینکوپینگ و مجری این تحقیقات گفت: اگر یک ماده را بسیار نازک کنید، اتفاق خارق العاده‌ای رخ می‌دهد مانند گرافن. همین اتفاق در مورد طلا نیز می‌افتد.

طلا در شکل متعارف خود، به طور معمول به عنوان یک فلز ظاهر می‌شود. با این حال، هنگامی که به ضخامت یک لایه تک اتمی در می‌آید، دچار تبدیل شده و خواص نیمه رسانا از خود نشان می‌دهد.

دانشمندان برای تولید «طلایی» از یک ماده پایه سه بعدی استفاده و طلا را بین لایه‌های تیتانیوم و کربن تعبیه کردند. با این حال، روند رسیدن به آن دشوار بود.

محققان این ماده پایه و زیربنایی را برای برنامه کاملا متفاوت دیگری توسعه دادند. آنها با کاربید سیلیکون تیتانیوم کار می‌کردند، سرامیکی که رسانای الکتریکی و حاوی لایه‌های ریز سیلیکون است. برای ایجاد یک ارتباط، قرار بود این ماده با طلا پوشانده شود.

«لارس هالتمن» «Lars Hultman» استاد فیزیک لایه نازک دانشگاه لینکوپینگ، گفت:، اما زمانی که ما این ماده را در معرض دمای بالا قرار دادیم، لایه سیلیکون با طلا در داخل ماده پایه جایگزین شد.

محققان کاربید طلای تیتانیوم را پیدا کردند که به عنوان «میان لایِش» شناخته می‌شود. آنها چندین سال است که این کاربید تیتانیوم-طلا را دارند، اما مطمئن نیستند که چگونه طلا را به طور موثر لایه برداری کنند.

مرز جدیدی در علم مواد

هالتمن به روشی برخورد کرد که ریشه در سنت آهنگری ژاپنی داشت که بیش از یک قرن سابقه دارد. این روش که به شناساگر موراکامی موسوم است بقایای کربن را به خوبی از بین می‌برد و رنگ فولاد را تغییر می‌دهد، روشی که در صنعت چاقوسازی و ... نیز به کار می‌رود.

با این حال، تکرار فرمول دقیق استفاده شده توسط آهنگر‌های سنتی، دست نیافتنی بود. آنها غلظت‌های مختلف شناساگر موراکامی و بازه‌های زمانی متفاوت را برای سونش امتحان کردند. یک روز، یک هفته، یک ماه و چند ماه. چیزی که دریافتند این بود که هرچه غلظت کمتر و فرآیند سونش طولانی‌تر باشد، بهتر است. اما هنوز کافی نبود.

از آنجایی که نور باعث تشکیل سیانید در واکنش می‌شود و طلا را از بین می‌برد، حکاکی نیز باید در تاریکی کامل انجام شود. محققان در آخرین مرحله برای تثبیت ورق‌های طلا از یک سورفکتانت برای جلوگیری از پیچش ورقه‌های دو بعدی استفاده کردند. 
ورقه‌های طلایی در داخل محلول، شبیه به دانه‌های ذرت در شیر دیده می‌شوند.

محققان با استفاده از نوعی «الک» توانستند طلا را برای بررسی، جمع آوری و سپس با استفاده از میکروسکوپ الکترونی موفقیت تلاش خود را تایید کردند.

به گفته محققان، با توجه به اینکه طلا در حالت دو بعدی، دارای دو پیوند آزاد است، «طلایی» نیز خواص و ویژگی‌های نوینی از خود نشان داد.
کاربرد‌های بعدی برای این طلای تک لایه می‌تواند شامل تبدیل دی اکسید کربن، کاتالیز تولید هیدروژن، سنتز انتخابی مولکول‌ها با ارزش افزوده، تولید هیدروژن، تصفیه آب، ارتباطات و موارد دیگر باشد.

علاوه بر این، مقدار طلای مورد استفاده در کاربرد‌های دیگر را می‌توان به میزان قابل توجهی کاهش داد.

پژوهشگران سوئدی اکنون قصد دارند همین کار با سایر فلزات نجیب انجام داده و تعیین کاربرد‌های بالقوه‌ای برای آینده آنها در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأمین کننده ها و توزیع کننده های ورق گالوانیزه در ایران
  • ۵۲ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد
  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • توزیع ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • توزیع بیش از چهار میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای غرب خراسان
  • توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز
  • تولید ابرخازن با ساندویچ کردن یک ژل بین دو لایه گرافن
  • نیمه رسانای طلایی ساخته شد