Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «نامه‌های راپونزل» نوشته سارا لویس هولمز به‌تازگی با ترجمه شهلا انتظاریان توسط انتشارات پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «رمان نوجوان» است که این‌ناشر چاپ می‌کند.

نسخه اصلی این‌کتاب که برنده اولین مسابقه قصه‌نویسی اورسلا نوردستروم شده، در سال ۲۰۰۷ چاپ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سارا هولمز دو کتاب دیگر با نام‌های «عملیات بله» و «ساعت گرگ‌ومیش» دارد که سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۷ چاپ شده‌اند.

«نامه‌های راپونزل» داستان دختری به نام کیدنس است که به‌نوعی نسخه امروزی و مدرن افسانه گیسوکمند یا همان‌راپونزل است. او دختری تنهامانده و تَرک‌شده است که هر روز باید تا دیروقت در باشگاه تکلیف مدرسه زندانی باشد. چون کسی در خانه نیست از او مراقبت کند. این‌رمان در قالب نامه‌های کوتاه نوشته شده و این‌نامه‌ها در ۲ بخش اصلی قرار دارند؛ بخش اول «راپونزل برای رهایی تلاش می‌کند» و بخش دوم، «راپونزل دنبال پایان خوش است».

مطالب و قصه این‌رمان در واقع نامه‌هایی هستند که راپونزل به یک صندوق‌پستی اسرارآمیز به شماره ۵۶۶۷ می‌نویسد و منتظر است مثل راپونزل، طلسم پدرش شکسته شود تا شاهزاده افسانه‌ای بیاید و او را از قلعه جادوگر نجات دهد...

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

به‌ این‌ترتیب بود که راپونزل خودش را در بالای برج ۸۲ زندانی دید،‌ تنهای تنها با کوهی از شکایت‌نامه‌هایی که هر روز به دستش می‌رسید، به اضافه جیره روزانه‌اش شامل سوپ جو، آب شور و کاغذ تایپ ارزان‌قیمت. فهمید از او انتظار دارند جواب‌ها را با وسیله‌ای قدیمی به اسم ماشین تایپ بنویسد که تازه وقتی باران می‌آمد، دکمه‌هایش گیر می‌کرد و صدایی بلند و باورنکردنی داشت و روی ورقه‌ها لکه‌های جوهر می‌انداخت. وحشتناک بود.

اما بدتر از این کسانی بودند که دستور داشت با آنها مکاتبه کند، مثل کسانی که شاکی بودند طرح داستان "سه خوک کوچولو" زیادی ترسناک است. کسانی که فکر می‌کردند داستان "گلدیلاکس و سه خرس" به نوجوانی که می‌تواند خلافکار آینده باشد، پیامی گمراه‌کننده می‌دهد. مردمی که خاطرنشان می‌کردند "چکمه هفت لیگی" از نظر علمی غیرممکن است،‌ به‌خصوص وقتی گربه‌ای آن را بپوشد. افرادی به "شنل‌ قرمزی" اعتراض می‌کردند، چون مادربزرگ را شهروندی ضعیف و درمانده توصیف می‌کرد. کسانی بودند که فکر می‌کردند داستان "سیندرلا" بچه‌ها را به پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند خطرناک تشویق می‌کند. به‌خصوص کسانی هم تقاضا داشتند قصه‌ها بازنویسی و پایان‌شان شاد شود.

راپونزل مجبور بود به همه آنها پاسخ دهد. این جزو کارش بود. اگر یکی از مشتری‌ها نامه می‌نوشت و می‌گفت با "پیامِ نخوابیدن" در "زیبای خفته" مخالف است، راپونزل می‌توانست فوری یک نامه "خیلی بد!!!" بفرستد و همین کار را هم می‌کرد.

این‌کتاب با ۱۹۲ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4880175 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات پیدایش رمان نوجوان ترجمه ادبیات جهان ویروس کرونا کتاب و کتابخوانی ادبیات گردشگری شیوع کرونا نوروز عید نوروز ترجمه خبرگزاری مهر ادبیات جهان ادبیات کودک و نوجوان صنایع فرهنگی بازی رایانه ای ایرانی نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۶۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حالت سکون در چرخه حیوانات شبیه خواب است

همه ما وقتی کلمه خواب زمستانی به گوشمان می خورد، اولین حیوانی که در ذهن‌مان مجسم می‌شود، خرس است، در حالی که انوع گونه‌های جانوری از دوزیستان و خزندگان تا برخی پرندگان نیز به خواب زمستانی می‌روند.

به گزارش ایسنا، حالت سکون شبیه خواب است که برخی گونه‌های موجودات زنده هنگام کاهش دمای محیط زندگی خود در فصل زمستان به آن روی می‌آورند. جانداران با این کار از خود در برابر سرما محافظت می‌کنند و نیازشان به غذا را کاهش می‌دهند. دمای قلب و تنفس آن‌ها نیز بسیار کاهش می‌یابد.

در خواب زمستانی بدن جاندار بر اثر پایین آمدن دمای عادی خواب می‌رود و ضربان جاندار در این حالت به انرژی اندکی برای زنده ماندن نیاز دارد و می‌تواند تنها با مصرف چربی موجود در بدنش زنده بماند. بر این اساس جانداران خواب رفته می‌توانند در سرمای زمستان هنگامی که غذا نایاب می‌شود، زنده بمانند.

 برخی پرندگان همچون «بادقپک»، برخی پستانداران مانند خفاش، سنجاب، خرگوش، خارپشت و موش خرمای کوهی از جمله جانداران خونگرمی هستند که به خواب زمستانی می‌روند. بیشتر این جانداران در فصل پاییز مقدار زیادی غذا می‌خورند. این غذا در بدن جانداران به شکل چربی ذخیره می‌شود و در دوره خواب زمستانی انرژی آن‌ها را تامین می‌کند. خواب پرندگان و پستانداران به خواب رفته در دوره خواب زمستانی به‌صورت پیوسته نیست. به جای این کار آن‌ها در چند نوبت به خواب زمستانی عمیق می‌روند که در طول خواب بعضی مواقع نیز بیدار می‌شوند.  

این جانداران می‌توانند در هر زمان که بخواهند خود را از خواب زمستانی بیدار کنند. احتمال دارد آن‌ها با گرما و حرارت بیدار شوند. برخی از جانداران به خواب رفته نیز مقداری غذا در غارها و سوراخ های خود پنهان می‌کنند تا هنگام بیداری استفاده کنند.

دانشمندان در مورد اینکه خواب زمستانی خرس‌ها خواب واقعی است یا خیر، متفق القول نیستند. بسیاری از دانشمندان خرس‌ها را جزو جانداران دارای خواب زمستانی به شمار نمی‌آورند چون دمای بدن آن‌ها هنگام سکون به مقدار کمی کاهش می‌یابد. آن‌ها همچنین به این مساله استناد می‌کنند که می‌توان خرس را از خواب زمستانی به‌راحتی بیدار کرد. با این حال بسیاری دیگر از دانشمندان بر این باورند که خرس ها دارای خواب زمستانی واقعی هستند چون میانگین ضربان قلب خرس هنگام خواب زمستانی به کمتر از نصف میانگین ضربان عادی آن می‌رسد.

این دانشمندان بر این باورند که دمای بدن خرس هنگام سکون بالا است چرا که بدن این جاندار بزرگ است و همانند سایر جانداران دارای خواب زمستانی که بدن کوچکی دارند، دمای زیادی از دست نمی‌دهد.

برخی دوزیستان مثل قورباغه‌های سمی و غیر سمی همچنین برخی خزندگان مانند مارمولک، مار و لاک پشت نیز از جمله جانداران خونسردی هستند که به خواب زمستانی می‌روند. دمای بدن این جانداران با تغییر دمای محیط تغییر می‌کند. هنگامی که آب و هوای سرد باعث کاهش دمای بدن این جانداران می‌شود، آن‌ها به خواب زمستانی می‌روند.

به گزارش سازمان حفاطت محیط زیست دوزیستان و خزندگان تنها در صورتی از خواب زمستانی بیدار می‌شوند که دمای محیط به اندازه‌ای بالا برود که بتواند بدن آن‌ها را گرم کند. برخی گونه‌های خفاش در طول روز ساکن هستند. برخی انواع پرندگان نیز مانند مرغ مگس‌خوار در طول روز فعال هستند و در طول شب به حالت سکون می رسند. فعالیت این گونه حالت‌ها را خواب زمستانی روزانه می‌گویند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارشی از نظر منتقدان درباره آخرین کتاب چاپ شده مارکز
  • بیش از هر زمان دیگر به تقویت هویت جامعه نیاز داریم
  • تفاوت همدلی با همدردی چیست؟
  • کسانی که از اختلاف طبقاتی سود می بردند اولین مخالفان پیامبران بود
  • دره ویژدرون؛ مکانی افسانه‌ای و حیرت‌انگیز در ایلام + فیلم
  • ما چقدر شبیه انسان‌های نئاندرتال‌‌ هستیم؟
  • «نامه‌ای از جنوب» در کتابفروشی‌ها عرضه شد
  • چه کسانی نامه معروف امام در عزل آیت‌الله منتظری را رد و بدل کرد؟
  • حالت سکون در چرخه حیوانات شبیه خواب است
  • هوش مصنوعی کره زمین را شبیه‌سازی کرد؛ به «زمین ۲» سلام کنید