Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم و مسئولان خراسان شمالی اعلام کردند، برای حفظ سلامت عمومی جامعه و تقدیر از زحمات کادر درمانی امسال ۱۳ به‌در را در خانه می‌مانیم. ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد این روزها کشور به ویژه خراسان‌شمالی در حال مبارزه با ویروس منحوس کرونا هستند که در این بین پزشکان و کادر درمانی مراکز بهداشتی خراسان‌شمالی با تلاش شبانه‌روزی خود، به‌عنوان مدافعان حریم سلامت در جامعه شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی خراسان شمالی: تردد خودروها و اُتراق در حاشیه جاده‌های برون‌شهری در روز طبیعت «ممنوع» استمسیرهای منتهی به تفرجگاه‌های گرگان در روز طبیعت بسته استهشدار توئیتری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه روز طبیعت

اما مهمتر از تلاش و کوشش شبانه‌روزی کادر درمان و سفیدپوشان خط مقدم این روزهای کشور، همکاری مردم در خصوص اجرای تدابیر ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور و استان است که از اهمیت خاصی نیز برخوردار می‌باشد. 

یکی از تمهیدات لازم برای حفظ سلامت، در روز طبیعت و 13 فروردین است که مردم باید با در خانه ماندن خود به قطع زنجیره شیوع کرونا کمک کنند چرا که در این روز به گفته مسئولان و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در استان تمامی مراکز تفریحی، پارک‌ها و بوستان‌ها تعطیل هستند.

با تجمعات در پارک‌ها و بوستان‌ها برخورد می‌شود

محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی از اعمال تدابیر شدید جهت ممانعت مردم در روز طبیعت به منظور قطع شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: فرمانداران باید سخت‌گیری‌های فوق‌العاده‌ای را اعمال کنند و از مردم نیز انتظار داریم با این موضوع همراهی کنند.

استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه تمامی بوستان‌ها و پارک‌ها باید در این روز تعطیل شود افزود: با هدف مقابله با کرونا ویروس در روز طبیعت تحت هیچ شرایطی تردد خودرو به خارج از شهرها نخواهیم داشت و تمامی اماکنی مانند پارک ها و بوستان ها که موجب تجمع افراد می‌شود تعطیل خواهد شد.

وی در ادامه از برخورد جدی با متخلفین در این روز به جهت به خطر انداختن سلامت مردم خبرداد و خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها وظیفه اطلاع‌رسانی در خصوص تعطیلی پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها را بر عهده دارند و نیروی انتظامی هم با قدرت اعمال وظیفه خود را انجام خواهد داد.

تمام اماکن تاریخی استان تعطیل است

حبیب یزدان پناه نیز در گفتگو با رسانه‌های استان، با اشاره به تعطیلی بوم‌گردی استان اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در هفته نخست اسفند ماه کمیته گردشگری که ذیل ستاد مبارزه با کرونا در استان فعالیت دارد تعطیلی تمامی سفره‌خانه‌ها، بوم گردی ها و تجهیزات گردشگری استان را مصوب کرد.

مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی با تاکید بر این مطلب که تاسیسات گردشگری و بوم گردی های استان از 8 اسفند ماه سال گذشته کاملا تعطیل بوده افزود: بنابر مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در خراسان‌شمالی از 8 اسفندماه تمامی تاسیسات گردشگری، اقامتگاه ها و بوم گردی های استان تعطیل بوده و هیچگونه خدماتی به متقاضیان ارائه نداده و نخواهد داد.

وی از اعمال تدابیر شدیدتری به منظور تعطیلی اقامتگاه‌های استان در روز طبیعت و سیزده فروردین خبر داد و بیان داشت: با توجه به اهمیت قطع زنجیره شیوع کرونا ویروس در روز سیزده بدر، اقامتگاه ها، بومگردی‌ها، تفرجگاه‌ها و تاسیسات گردشگری استان همچون گذشته باز نبوده و هیچ گونه خدماتی به شهروندان و هم‌استانی ها ارائه نمی‌شود.

یزدان پناه در پایان با اشاره به عدم مسافرپذیری و فعالیت بوم‌گردی‌های روستاهای هدف گردشگری در استان اضافه کرد: طی هماهنگی‌های به عمل آمده با دهیاران، روستاهای هدف گردشگری از پذیرش مسافر، گردشگر و افراد غیربومی در ایام نوروز معذور بوده و این مهم برای روز طبیعت از سوی دهیاری‌ها و اهالی روستا به طور جدی تر اجرا خواهد شد.

تدابیر انتطامی در روز طبیعت اجرا می‌شود

فرماندهی انتظامی خراسان‌شمالی هم با اشاره به تعطیلی تمامی مراکز تفریحی و اقامتی در روز طبیعت اظهار داشت: در خصوص روز طبیعت و 13 فروردین نگاه وزارت کشور این نیست که در داخل شهر محدودیت ایجاد کنیم نیروهای پلیس راه برد در خروجی شهرها استقلال پیدا کرده و به جز افراد ساکن روستا و کشاورزان سایر اتومبیل ها حق تردد به روستاها را ندارد.

سردار علیرضا مظاهری با تاکید بر اینکه تمامی پارک ها، بوستان‌ها، اماکن تفریحی و بقاع متبرکه در روز 13 فروردین تعطیل خواهند بود خاطرنشان کرد: هیچ فردی حق اطراق در حاشیه جاده‌های استان نظیر جاده قدیم بدرانلو و چناران شهر را ندارد و در صورت عدم توجه به هشدارهای نیروهای انتظامی علاوه بر جریمه نقدی، وسیله نقلیه به پارکینگ منتقل خواهد شد.

مردم استان خراسان شمالی نیز با رعایت تمهیدات و توصیه‌های پزشکی و بهداشتی، ضمن تاکید بر ماندن در خانه در روز طبیعت، اعلام کردند، امسال برای مقابله و مبارزه با ویردس کرونا، 13 به‌در را در خانه می‌مانیم.

انتهای پیام/312/ی

R7719/P/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مبارزه با کرونا خراسان شمالی روز طبیعت بوم گردی ها بوستان ها پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۶۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد تبیین امسال در راس امور قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سردار محمدحسین رجبی،   در نشست هم‌اندیشی با فرماندهان بسیج شهرستان شوط که در این شهرستان برگزار شد، گفت: اهتمام برای جهاد تبیین امسال باید در راس فعالیت‌ها و امور قرار گیرد تا از این طریق گام‌های بلندی برای تحقق برنامه‌ها و اهداف بسیج برداشته شود، امید است از این رهگذر شاهد عملی شدن شعار سال نیز باشیم.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه همه مسئولان و کارکنان بایستی در راستای تحقق شعار سال به صورت جهادی گام بردارند، ادامه داد: تلاش برای تامین رضایت مردم باید در اولویت قرار گیرد و در این راستا بایستی به وحدت بین اهل تشیع و تسنن توجه جدی داشته باشیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال جدید تلاش برای به ثمر رساندن پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام باید در اولویت همه مدیران و مسئولان قرار گیرد و به صورت شبانه روزی در این راستا پای کار باشند، اضافه کرد: پروژ‌های ناقص و در حال اقدام باید سریع‌ تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

رجبی بر لزوم توجه هر چه بیشتر به نسل جدید کشورمان اعم از دانش آموزان دختر و پسر توسط این نهاد انقلابی تاکید کرد و گفت: این قشر از جامعه جایگاه مهم و حیاتی را در آینده به دست خواهند آورد و سکان هدایت کشور را به دست می‌گیرند، بنابراین بایستی با معلمان ارتباط بهتر و موثری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آینده ایران اسلامی در دست نسل جدید کشورمان خواهند بود، ادامه داد: مسئولان آینده از همین دانش آموزان تربیت شده این نسل انتخاب خواهند شد، بنابراین لازم است که در تربیت و پرورش آنها بیش از پیش تامل شود تا به عنوان یک فرد متعهد و توانمند پرورش پیدا کنند و ایران اسلامی را بتوانند در مسیر توسعه قرار دهند

دیگر خبرها

  • این خانه بدون کوچکترین تغییر و آسیبی به طبیعت ساخته شده! (عکس)
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد
  • جهاد تبیین امسال در راس امور قرار گیرد
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا