Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@03:57:59 GMT

شیوع کرونا در استان کرمان روند ثابتی دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۶۳۷۲

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: هم اکنون در استان کرمان با توجه به مبتلایان به ویروس کرونا، در شرایط ثبات هستیم و وضعیت شیوع این بیماری به طور متوسط در استان کرمان ثابت بوده که امیدواریم این روند در آینده نزدیک روند کاهشی پیدا کند.

دکتر "محمدجواد فدایی" عصر امروز سه شنبه ۱۲ فروردین ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه برگزاری ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان کرمان ضمن تبریک روز جمهوری اسلامی، با اشاره به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس به ریاست رییس جمهور و با حضور اعضا و استانداران سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره مصوبات ستاد ملی اظهار کرد: در این جلسه تاکید شد که اگر کسی مبتلا به این بیماری شده و از این موضوع آگاه باشد، باید باید حتما خودش را از جامعه جدا و قرنطینه کند که در این راستا می تواند به بیمارستان ها مراجعه و یا در منزل خودش را قزنطینه خانگی کند.

فدایی با بیان اینکه حضور افراد مبتلا به ویروس کرونا در جامعه تهدیدی برای سلامت جامعه بوده که باید خودش را از جامعه دور نگه دارد اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد اگر علائم بالینی و تست کرونای فردی مثبت باشد، باید حتما این موضوع از سوی بیمارستان و پزشک حتما به خانواده فرد اطلاع و این گزارش نیز به صورت محرمانه به نهاد و ارگانی که شخص در آن کار می کند، ارسال خواهد شد.

استاندار کرمان به بحث کنترل ورودی شهرها در راستای طرح قطع زنجیره کرونا اشاره کرد و گفت: در استان کرمان در ۷۰ نقطه کنترل ترددها راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در حال اجراست که در ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد این طرح تا ۲۰ فروردین ماه تمدید شود و براساس گزارشات وزارت بهداشت تمدید این طرح در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک و براساس گزارش وزارت بهداشت، تصمیم گیری خواهد شد که مصوبات ستاد برای استان های سراسر کشور یکسان و یا متفاوت باشد افزود: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا بحث تعطیلی واحدهای صنعتی و معدنی مطرح شد.

فدایی با تاکید بر اینکه که اصل بر تعطیلی واحدهای صنعتی و معدنی نبوده زیرا نباید کاری کرد که اقتصاد کشور لطمه بییند اظهار کرد: در ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا به دنبال رعایت اصل پروتکل ها هستیم بنابراین در این راستا کارگروهی در استان کرمان تشکیل خواهد شد تا به طور مرتب از این واحدها بازدید و اگر واحدی در بازدید اول بیش از ۸۰ درصد دستورالعمل های این پروتکل را اجرایی کند، می تواند به روند کار خود ادامه دهد اما در صورتی که کمتراز ۸۰ درصد دستورالمعل این پروتکل را اجرا کرده باشد، در مرتبه اول تذکر و در صورتی که در مرحله دوم بازدیدها ۱۰۰ درصد دستورالعمل را اجرایی نکرده باشد، تعطیل خواهد شد.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه تعداد بازدیدها از واحدهای صنعتی و معدنی افزایش پیدا خواهد کرد افزود: در این جلسه همچنین درباره فعالیت واحدهای صنفی تصمیم گیری شد که از میان ۵۶ واحداتحادیه صنفی که تعطیل آنها در جلسات قبلی مصوب شده بود، مقرر گردید برای ۱۶ اتحادیه خدماتی، دستورالمعل خاصی تعین شود تا بتوان با رعایت فاصله گذاری فیزیکی،خدمات مورد نیاز به مردم ارائه شود.

وی با بیان اینکه ممنوعیت حرکت قطارها از سمت کرمان و یا به مقصد کرمان تا ۲۰ فروردین ماه از دیگر مصوبات امروز ستاد استانی مقابله با کرونا بود تصریح کرد: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان کرمان شاهد کاهش ۸۵ درصد ترددها نسبت به مدت مشابه سال قبل را شاهد بودیم ضمن آنکه در راستای اجرای این طرح، نسبت به روز قبل از اجرای این طرح (روز پنجشنبه هفته قبل) بین۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش مصرف بنزین را در سطح استان کرمان داشته ایم که به لحاظ انتقال ویروس و کاهش الودگی هوا نشان می دهد این طرح موثر بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا در استان کرمان تاکنون ۲۸ مورد فوتی در استان داشته ایم اظهار کرد: آمار استان کرمان نشان می دهد که در هر ۱۰۰ هزار نفر، هفت دهم فوتی داشته ایم که این عدد بسیار پایین بوده اما همچنان برای همین تعداد فوتی نیز متاسف هستیم و امیدواریم با همکاری مردم و اجرای مصوبات لازم بتوانیم به نقطه صفر فوتی برسیم.

فدایی با تشکر از همه مردم برای همکاری های لازم در راستای کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا در سطح استان کرمان گفت: هم اکنون در استان کرمان با توجه به مبتلایان به ویروس کرونا، در شرایط ثبات هستیم و وضعیت شیوع این بیماری به طور متوسط در استان کرمان ثابت بوده که امیدواریم این روند در آینده نزدیک روند کاهشی پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار كرمان کروناویروس ستاد ملی مقابله با کرونا استان کرمان ویروس کرونا خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع بیماری پوستی در پکتیکا

منابع محلی در پکتیکا از شیوع یک نوع بیماری کشنده جلدی در میان کودکان در این ولایت خبر می‌دهند.

منابع امروز تأیید می‌کنند که این بیماری ناشناخته جلدی از یک هفته به این‌سو در ولسوالی یحیاخیل گسترش یافته است.

به گفته منابع، تا کنون ۱۰ کودک در پی مبتلا شدن به این بیماری جان باخته‌اند.

در همین حال، یک منبع در مرکز صحی ولسوالی یحیاخیل تأیید کرد که در حال حاضر دست‌کم ۶ کودک مبتلا به این بیماری نزد آنان بستری هستند.

به گفته منبع، این بیماری ساری بوده و نمایان شدن آبله‌های کوچک در روی جلد، تب شدید و گلو دردی از نشانه‌های مبتلا شدن به آن است.

پیش از این، یک نوع بیماری ناشناخته جلدی در میان بزرگ‌سالان و کودکان در ولایت بامیان شیوع پیدا کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • مدارس چهار شهرستان شرقی کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • ستاد بحران شرق استان کرمان تشکیل شد
  • جمله حاشیه ساز ثابتی درباره بنی صدر
  • آغاز بارش‌های باران در استان کرمان
  • شیوع بیماری پوستی در پکتیکا
  • احتمال شیوع بیماری آنتروتوکسمی در دام‌های سبک
  • امیر حسین ثابتی و «تنش زدایی»؛ سیاست «کنترل جمعیت» نیست که تغییر کرده باشد!