Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بخش کنسولی سفارت کشورمان در ایتالیا اطلاعیه‌ای برای آن دسته از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور که مشمول به خدمت بوده ولی معافیت تحصیلی ندارند، صادر کرد.

متن این اطلاعیه به این شرح است:

قابل توجه دانشجویان مشمول فاقد معافیت تحصیلی

بر اساس ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت سازمان وظیفه عمومی با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان مشمولان غایب در خارج از کشور فقط برای یک نوبت می‌توانند وارد کشور شده و پس از بر طرف شدن شرایط بیماری کرونا از کشور بدون مشکل خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس آن دسته از دانشجویان مشمول و فاقد معافیت تحصیلی و مشمولین غایب که به هر دلیلی موفق به اخذ معافیت تحصیلی جهت بهره مندی از تسهیلات غیر ارزی دانشجویی و مهر خروج دانشجویی نشده و یا مدت اقامت در خارج از کشور آنها کمتر از سه سال بوده و مهر خروج مشمولین به آنان تعلق نگرفته، می‌توانند از تسهیلات جدید مشمولان غایب استفاده کنند.

افراد متقاضی باید دارای اقامت معتبر در کشور متوقف فیه بوده و پس از تکمیل فرم مربوطه، از طریق رایانامه آن را به بخش کنسولی سفارت ارسال کنند. متعاقباً مراتب از طریق اداره اجتماعی وزارت امور خارجه کشورمان با سازمان نظام وظیفه جهت اخذ مجوز اعطای تسهیلات مهر یک بار خروج برای آنان هماهنگ می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دانشجویان معافیت تحصیلی ویروس کرونا مشمول خدمت معافیت تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود

 اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد